آزاد یکتا، م. (1394). بررسی میزان اثربخشی معنادرمانی در سلامت روان مادران دارای کودکان استثنایی. مجله مطالعات ناتوانی. 5(11)، 83-77.
اسمیت، ت؛ پولووی، ا؛ داتی، ت؛ پتن، ج. و داودی، ک. (2019). روانشناسی و آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه. ترجمه: همتی علمدارلو، ق؛ حسین خوانزاده، ع؛ علیزاده، ح. (1398). تهران: نشر ارسباران.
باران اولادی، ص؛ شیخ پور، ن؛ مرتضوی، م و صباحی، ع. (1397). تأثیر مشاوره گروهی به شیوه معنادرمانی در افزایش امیدواری معلولین ضایعه نخاعی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 19(2), 105-97.
باقری سهلوانی، ف و ابوترابی زارجی، م. (1397). اثربخشی معنادرمانی به روش گروهی بر میزان تابآوری مادران دارای کودک سندرم داون. فصلنامه روانشناسی و علوم رفتاری ایران. 13(2)، 10-1.
چوپانی، م و عزیزی، ز. (1400). بررسی اثربخشی معنادرمانی به شیوه گروهی بر کاهش استرس ادراک شده و افزایش سلامت روان در مادران دارای فرزند استثنایی. نهمین همایش علمی-پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران.
داودی، ف؛ سیدمحمدی، ح؛ منجزی ع؛ صالحی، م و نواسری، ه. (1393). بررسی اثربخشی معنادرمانی به شیوه گروهی بر شادکامی مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی شهر اهواز. اولین کنفرانس سراسری توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
دلاور، ع. (1388). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران. نشر رشد.
شیرازی، م و میرزایی، ح. (1394). اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه معنادرمانی بر افزایش کیفیت رابطه ولی- فرزندی در مادران دارای فرزند معلول. کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی.
شاهسواری، ز. (1397). بررسی تأثیر معنادرمانی گروهی (با رویکرد دینی) بر پرخاشگری و ناامیدی دانش آموزان. خانواده و پژوهش، 15(2)، 67-86.
صفاری نیا، م و درتاج، ا. (1396). اثربخشی معنادرمانی گروهی بر امید به زندگی و بهزیستی روانی و اجتماعی سالمندان زن ساکن آسایشگاههای شهر دبی. سالمند، 12(4)، 485-493.
صوابی نیری، و؛ قدرت، گ؛ امرایی، ک و رجنی، ا. (1399). تأثیر معنادرمانی بر اضطراب اجتماعی، روابط بینفردی افراد با ضایعه نخاعی. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. 33(6), 234-217.
عزیز محمدی، س؛ راکبی، ن؛ جمشیدی، ز و زمردی، م. (1398). اثربخشی معنادرمانی بر انسجام روانی و کیفیت زندگی در مادران دانشآموزان اوتیسم. مجله مطالعات ناتوانی. 37(9)، 7-1.
فراهانی، ح و عریضی، ح. (1388). روشهای پیشرفته پژوهش در علوم انسانی. نشر جهاد دانشگاهی، اصفهان.
قربان نژاد، ز و رجایی، ع. (1399). بررسی تأثیر معنادرمانی به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و پذیرش بیماری در بیماران نابینا و کمبینا. نوید نو. 23(75), 50-39.
کوری، جرالد. (2005). نظریه و کاربست مشاوره و رواندرمانی. ترجمه: سیدمحمدی، ی. (1401). تهران: نشر ارسباران.
مرادی کوچی، م و آقایی پور، ه. (1397). اثربخشی معنادرمانی گروهی بر بهبود کیفیت زندگی مادران دارای فرزند با نیازهای ویژه. پنجمین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی.
نظری فر، م و قانعی فر، ن. (1400). اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر معنادرمانی بر احساس تنهایی و افسردگی مادران دارای فرزند اختلال یادگیری. پژوهشهای میان رشتهای زنان. 4(3)، 9.
نوری سندیانی، س؛ فلاح زاده، ه؛ پورابراهیم، ت و نظربلند، ن. (1397). اثربخشی معنادرمانی گروهی بر معنای زندگی و عملکرد خانواده در مادران دارای فرزند مبتلا به اُتیسم. خانواده پژوهی. 14(1)، 149-135.
هویت، دنیس و کرامر، دانکن. (2005). روشهای آماری در روانشناسی و سایر علوم رفتاری. ترجمه: پاشا شریفی، ح؛ نجفی زاده، ج؛ میرهاشمی، م؛ معنوی پور، د و شریفی، ن. (1388). تهران: نشر سخن.
References
Asagba, R. B., & Marshall, M. (2016). The use of logotherapeutic techniques in the identification and intervention stages of treatment with persons with substance use disorder. African Research Review, 10(3), 39-54.
Batthyány, A. (Ed.). (2016). Logotherapy and Existential Analysis: Proceedings of the Viktor Frankl Institute Vienna, Volume 1 (Vol. 1). Springer.
Benn, R., Akiva, T., Arel, S., & Roeser, R. W. (2012). Mindfulness training effects for parents and educators of children with special needs. Developmental psychology, 48(5), 1476.
Frankl, V. E. (1969). The will to meaning. New York: The New American Library.
Frankl, V. E. (1985). Man's search for meaning. Simon and Schuster.
Frankl, V.E. (1986). The Doctor and the Soal: From Psychotherapy to logo-therapy. New York, NY: Vintage Books.
Frankl.V.E. (2006). Man's Search for Meaning, an Introduction to Logotherapy, 4th ed. Boston MA, Beacon Press.
Grissom, R. J., & Kim, J. J. (2005). Effect sizes for research: A broad practical approach. Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
Hadi, M. C., Susanto, T., & Nur, K. R. M. (2020). Parenting Stress and Quality Of Life Of Special Need Chidren’s Parents: A School Health Survey Among Disabled Children in Badean Bondowoso. NurseLine Journal, 4(2), 84-93.
Hewitt, D., Cramer, D. (2010). Introduction to statistics in psychology 4th ed. NJ: Prentice Hall Publishing.
Lipsey, M. W., & Wilson, D. B. (2001). Practical meta-analysis. SAGE publications, Inc.
Malat, J., & Leszcz, M. (2015). Group psychotherapy. Psychiatry, 1923-1942.
Masefield, S. C., Prady, S. L., Sheldon, T. A., Small, N., Jarvis, S., & Pickett, K. E. (2020). The caregiver health effects of caring for young children with developmental disabilities: a meta-analysis. Maternal and child health journal, 24, 561-574.
Mihandoust, S., Radfar, M., & Soleymani, M. (2021). Logotherapy to improve parent-child relationship among mothers of autistic children: a randomized clinical trial. European review for medical and pharmacological sciences, 25(21), 6642-6651.
Mills, A. S., Vimalakanthan, K., Sivapalan, S., Shanmugalingam, N., & Weiss, J. A. (2021). Brief report: Preliminary outcomes of a peer counselling program for parents of children with autism in the South Asian community. Journal of Autism and Developmental Disorders, 51, 334-340.
Plant, K. M., & Sanders, M. R. (2007). Predictors of care-giver stress in families of preschool-aged children with developmental disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 51(2),109-124.
Ravari, A., Mirzaei, T., Hosieni, F., & Hassanshahi, E. (2021). Comparison of The Effects of Cognitive Therapy and Logotherapy on Iranian Elderly People’s General Health. International Journal of Community Based Nursing and Midwifery, 9(4), 289.
Roepke, A.M., Jayawickreme, E. & Riffle, O.M. (2014). Meaning and health: A systematic review. Applied Research in Quality of Life, 9(4), 1055–1079.
Rosenthal, R., & DiMatteo, M. R. (2001). Meta-analysis: Recent developments in quantitative methods for literature reviews. Annual review of psychology, 52(1), 59-82.
Shantall, T. (2020). The Lıfe-changıng Impact of Vıktor Frankl's Logotherapy. Springer Nature.
Smith-Young, J., Chafe, R., Audas, R., & Gustafson, D. L. (2022). “I Know How to Advocate”: Parents’ Experiences in Advocating for Children and Youth Diagnosed With Autism Spectrum Disorder. Health services insights, 15, 11786329221078803.
Somov, P. G. (2007). Meaning of life group: Group application of logotherapy for substance use treatment. The Journal for Specialists in Group Work, 32(4), 316-345.
Southwick, S. M., Lowthert, B. T., & Graber, A. V. (2016). Relevance and application of logotherapy to enhance resilience to stress and trauma. In Logotherapy and existential analysis (pp. 131-149). Springer, Cham.
Steger, M. F. (2013). Experiencing meaning in life: Optimal functioning at the nexus of well-being, psychopathology, and spirituality. In The human quest for meaning (pp. 211-230). Routledge.
Streiner, D. L. (2003). Meta-analysis: A 12-step program. Journal of Gambling Issues. 9(1), 1-23.
Tümlü, G. Ü., Akdoğan, R., & Türküm, A. S. (2017). The Process of Group Counseling Based on Reality Therapy Applied to the Parents of Disabled Children. International journal of early childhood special education, 9(2), 81-97.
Ulrichová, M. (2012). Logo therapy and existential analysis in counselling psychology as prevention and treatment of burnout syndrome. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 69, 502-508.
Vos, J. (2016). Working with meaning in life in mental health care: A systematic literature review of the practices and effectiveness of meaning-centred therapies. Clinical perspectives on meaning: Positive and existential psychotherapy, 59-87.
Vos, J., & Vitali, D. (2018). The effects of psychological meaning-centered therapies on quality of life and psychological stress: A metaanalysis. Palliative & supportive care, 16(5), 608-632.