الماسی، حجت اله، زارعی زوارکی، اسماعیل، نیلی احمدآبادی، محمدرضا و دلاور، علی. (1396). ارزشیابی برنامه درسی کارورزی چهار در دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل ارزشیابی هدف محور تایلر. فصلنامه علمی پژوهشی تدریس پژوهی. 5(1). 24-1.Dor. 20.1001.1.24765686.1396.5.1.1.5
دانشپژوه، زهرا و فرزاد، ولیالله. (1395). ارزشیابی مهارتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 5(4)، 170-135. https://noavaryedu.oerp.ir/article_78813.html
دیباییصابر، محسن، عباسی، عفت، فتحی واجارگاه، کوروش و صفایی موحد، سعید. (1395). تبیین مؤلفههای شایستگی حرفهای معلمان و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزشوپرورش ایران. دو فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری. 13(2)، 85-71. .doi: 10.22070/tlr.2017.13.2.109
رضایت، غلامحسین و صادق بیگی، منیژه. (1398). تدوین الگوی شایستگیهای دبیران دبیرستانهای دولتی ایران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 17(1)، 104-75. https://noavaryedu.oerp.ir/article_79140.html
گل صنم لو، محمد، نعیمی، ابراهیم، و خورسندی طاسکوه، علی. (1400). طراحی الگوی معلم خوب با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 24(10)، 180-222. Dor. 20.1001.1.1735501.1400.24.90.6.6
مهدوی هزاوه، منصوره، ملکی، حسن، مهرمحمدی، محمود، و عباسپور، عباس. (1395). بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی مبتنی بر شایستگیها در برنامه تربیتمعلم دوره ابتدایی کشورهای مالزی، هندوستان و ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 11(41)، 64-23. Dor. 20.1001.1.17354986.1395.11.41.2.0
Almasi, H., Zarei Zawarki, I., Nili Ahmedabadi, M., & Delavar, A. (2016). Evaluation of internship curriculum in Farhangian University based on Tyler's goal-oriented evaluation model. Quarterly scientific research teaching research journal, 5(1). 24-1. [In Persian]
Danesh pazhouh, Z., & Farzad, V. (2015). Evaluation of professional skills of elementary school teachers. Journal of Educational Innovations, 5(4), 135-170. [In Persian]
Dibaei Saber, M., Abbassi, E., Fathi Vajargah, K., & Safaei Movahed, S. (2020). Defining the Professional Competency Components of Teachers and the Analysis of it's Position in High Level Documents of Iran's Education. Teaching and Learning Research, 13(2), 109-123. doi: 10.22070/tlr.2017.13.2.109. [In Persian]
Golsanamlu, M., Naeimi, E., Khorsandi Tasko, A., & Seyyed Sadraddin, S. S. (2021). Designing a good teacher model based on the Fundamental Reform Document of Education (FRDE). Basij Strategic Studies, 24(90), 179-222. [In Persian]
Hossein Rezāyat, G., & Sādeq Beygi, M. (2018). Developing a competency model for teachers of Iranian public high schools. Journal of Educational Innovations, 17(1), 75-104. [In Persian]
Huntly. Helen. (2017). Teachers’ Work: Beginning Teachers’ Conceptions of Competence, The Australian Educational Researcher. 35(1); 125-145. DOI:10.1007/BF03216878
Mahdavi, M., Maleki, H., Mehrmohammadi, M., & Abbaspour, A. (2016). A comparative study on the teacher education curriculums at the elementary levels based on the competency-based approach in Malaysia, India and Iran. Journal of Curriculum Studies, 11(41), 23-64. [In Persian]
Murray. E & Durkin. K & Chao. T & Star, J. R & Vig, R. (2018). Exploring Connections between Content Knowledge, Pedagogical Content Knowledge, and the Opportunities to Learn Mathematics: Findings from the TEDS-M Dataset. Mathematics Teacher Education and Development. 20(1). 4-22. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1173354.pdf
Nguyen, N. T. L. (2023). How to develop four competencies for teacher educators. In Frontiers in Education , 8(1); 423-445. doi: 10.3389/feduc.2023.1147143
Rahayu, W. P., Churiyah, M., Martha, J. A., & Basuki, A. (2020). Analysis professional and pedagogic competencies on professional teacher education participants in position phase 1 study programs of business and marketing education. Journal of Education and Social Science, 14(1), 19-28.
Redecker. G. (2018). Teacher competency development, Educational Leadership, 4(8), 6-13.
Rodriguz, V., Solis, L., Mascio, B., Gouley, K. K., P. A., & Brotman, L. M. (2020). With awareness comes competency: The five awarenesses of teaching as a framwork for understanding teacher socil-emotional competency and well-being. Earli Education and Development, 31(7), 940-972.
Ryan, T., Henderson, M., & Phillips, M. (2020). Digitally recorded assessment feedback in a secondary school context: student engagement, perception and impact. Technology, Pedagogy and Education, 29(3), 311–325
Sarigöz, O. Bolat Y. (2018). Examination of the Competencies of the Pre-Service Teachers Studying at the Education Faculties about the Educational Program Literacy. International Journal of Educational Administration and Policy Studies. 10(9), 103-110.
Singla. R, MacMillan, R. B. Janke, S. (2019). Educational skills, New York: Peter Lang.
Sun, C., Shute, V. J., Stewart, A., Yonehiro, J., Duran, N., & D'Mello, S. (2020). Towards a generalized competency model of collaborative problem solving. Computers & Education, 143, 103672.
Villanueva, J. (2019). Competencies of Technical-Vocational Teachers of the College of Education: Bases for Comprehensive Training Program. African Educational Research Journal, 6(3), 203- 212.