| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,211 |
| تعداد مقالات | 17,984 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,233,667 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,907,283 |
تأثیر طراحی آموزشی اجتماع کاوشگر در بستر شاد بر مهارتهای استدلال محور دانشآموزان مقطع ابتدایی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 4، دوره 7، شماره 25، مهر 1403، صفحه 91-115 اصل مقاله (1.69 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.75894.1401 | ||
| نویسندگان | ||
| احسان علی نیا بنگر* 1؛ فاطمه جعفرخانی2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
| 2تکنولوژی آموزشی ، دانشگاه علامه طباطبایی، | ||
| چکیده | ||
| بررسیهای اخیر تصویر نگرانکنندهای از آموزش الکترونیکی در بستر شبکه شاد برای درس علوم تجربی در مقطع ابتدایی ارائه میدهند. پژوهش حاضر با هدف تأثیر طراحی اجتماع کاوشگر بر مهارتهای استدلال ورزی برای درس علوم تجربی در بستر شبکه آموزشی دانشآموزی انجام شده است. طرح تحقیق، شبه آزمایشی با نمونهگیری در دسترس شامل 26 دانشآموز پسر پایه ششم ابتدایی یکی از مدارس شهرستان بابلسر استان مازندران در سال تحصیلی 1401 بود که از میان جامعه آماری دانش آموزان ابتدایی در منطقه یک این شهر انتخاب شد. درحالیکه گروه کنترل آموزش معمول را دریافت کردند در گروه آزمایش از طراحی مبتنی بر اجتماع کاوشگر برای مهارت استدلال ورزی استفاده شد. نتایج حاکی از تأثیر مثبت این طراحی بر کیفیت یادگیری و مهارت استدلال محور دانش آموزان بود. همچنین این مطالعه انجام تحقیقات در مقیاس بزرگتر را برای اجرای اجتماع کاوشگر مبتنی بر مهارت های استدلال محور در یک زمینه آنلاین توصیه میکند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اجتماع کاوشگر؛ مهارتهای استدلال محور؛ آموزش علوم؛ مقطع ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 608 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 182 |
||