| 
		اخوان، شیوا، عابدی، احمد و جبلعاملی، شیدا. (1401). اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رابطهی والد-کودک بر خودتنظیمی هیجانی کودکان دبستانی با ضربآهنگ شناختی کند. روانشناسی افراد استثنایی ، 12(45)، 219-193. https://doi.org/10.22054/jpe.2022.62505.2355تختی، معصومه، شفیعآبادی، عبدالله، کلانترهرمزی، آتوسا و فرخی، نورعلی. (1399). اثربخشی برنامه مداخلهای تعامل والد - کودک مبتنی بر مربیگری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی ، 19(96). https://psychologicalscience.ir/article-1-760-fa.htmlجعفری رنگچی، صدیقه، و فرهادی، هادی. (1398). تأثیر فیلیالتراپی مجازی مادران بر مهارتهای اجتماعی و پرخاشگری در کودکان دارای اختلال یادگیری: کارآزمایی بالینی تصادفی، پژوهش در علوم توانبخشی ، 15(5)، 36-23. https://civilica.com/doc/1038034رافعی، طلعت. (1391). حرکتها و بازیهای موزون (ریتمیک). راهنمای مربیان درمانگران و خانوادهها. تهران: انتشارات دانژه. https://danjehpub.com/product
 زینی، مرضیه، خاکسار، الهام، بلوچی انارکی، محمد، و رضایینسب، فاطمه. (1395). تأثیر آموزش حرکات ریتمیک و بازیهای گروهی بر بهبود درک، دقت و توالی شنیداری کودکان بر اساس رویکرد روان عصبشناختی. پژوهشهای تربیتی ، 32(3)، 83-78. http://erj.khu.ac.ir/article-1-83-fa.htmlسیدی اندی، سیده معصومه، نجفی، محمود و رحیمیان بوگر، اسحق. (1400). مقایسه اثربخشی بازی درمانگری کودک محور و بازی درمانگری والدینی بر سطوح نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال اضطراب جدایی. فصلنامهی علمی پژوهشی علوم روانشناختی ، ۲۰ (۹۷)، 63-76. http://psychologicalscience.ir/article-1-920-fa.htmlصادقی، مریم، اکبری چرمهینی، صغرا، بهرامی، علیرضا و سید موسوی، پریسا سادات. (1401). اثربخشی بازیدرمانی دلبستگی محور بر خودکارآمدی والدینی مادران، تنظیم هیجانی و سازگاری اجتماعی کودکان دارای اضطراب جدایی: مطالعه موردی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 16 (2)، 132-107. Doi:10.52547/APSY.2021.224105.1180طلایینژاد، نعیمه، مظاهری، محمدعلی، قنبری، سعید و عسگری، علی. (1395). ویژگیهای مقدماتی مقیاس سنجش اضطراب جدایی (فرم والدین). روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی ، 12(47)، 235-225. https://civilica.com/doc/877426عابدی، احمد، سید قلعه، اعظم و بهرامی پور اصفهانی، منصوره. (1396). مقایسه اثربخشی فیلیالتراپی و روش والدگری بارکلی بر کاهش اضطراب و علائم نقص توجه/بیشفعالی کودکان. فصلنامه کودکان استثنایی ، ۱۷(۳)،111-120. http://joec.ir/article-1-447-fa.htmlعدیلی، شهرزاد. (1394). تأثیر بازیدرمانی به شیوه فیلیال بر مهارتهای اجتماعی - هیجانی دختران پیشدبستانی 5 تا 6 ساله شهر اصفهان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار) ، 13(2 (پیاپی 25))، 97-104. https://www.sid.ir/paper/208808/faعدیلی، شهرزاد، میرزایی رنجبر، رکسانا و عابدی، احمد. (1398). اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر روابط والد و کودک بر کیفیت تعاملات والد و فرزند و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت کودکان دارای مشکلات رفتاری و هیجانی، فصلنامه کودکان استثنایی، 19(1)، 70-59. html http://joec.ir/article-906-1--fa.
 فرامرزی، سالار، بکرایی، سعدی، محبزاده، مجید، آقازیارتی، علی و رنجبر، بدر. (1399). اثربخشی آموزش بازیهای حرکتی ریتمیک بر اضطراب جدایی کودکان. خانوادهدرمانی کاربردی ، 1(3)،83-66. https://civilica.com/doc/1134159محمدزاده، حسن، سلیمانی، مهران، دانشیار، الهام و دهقانیزاده، جلال. (1399). اثربخشی بازیهای ریتمیک و گروهی بر مهارتهای حرکتی درشت و تعامل اجتماعی کودکان اتیسم. کودکان استثنایی ،20(2)،76-63.  https://civilica.com/doc/1615988مقیمی، المیرا. (1394). اثربخشی آموزش والد - کودک بر کاهش نشانگان اختلال اضطراب جدایی کودکان 6 تا 7 ساله. پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی و کودکان استثنائی، دانشگاه آزاد اسالمی واحد تهران مرکزی.  https://elmnet.ir/article/نایبحسینزاده، سپیده، آقازیارتی، علی، همتی پویا، سمیه و کریمی، مونا. (1399). تأثیر آموزش بازیهای حرکتی ضربآهنگ مادر-کودک بر کاهش پرخاشگری کلامی و غیرکلامی کودکان 3 تا 5 سال. سلامت روان کودک ، 7(3)، 78-61. http://childmentalhealth.ir/article-1-621-fa.htmlAbedi, A., seyedghale, A., & Bahramipour, M. (2018). Comparison of the Effectiveness of Filial Therapy and Barkley's Parent Training Program in Reducing the Symptoms of Anxiety and ADHD in Children. Journal of Exceptional Children, 17 (3), 111-120. [In Persian] http://joec.ir/article-1-447-fa.htmlAdili, S. H., Kalantari, M., & Abedi, A. (2016). The effect of play therapy in base of Filial therapy onsocial- emotional skills in 5 to 6 years old preschool girls. Clinical Psychology & Personality, 13 (2 (25)), 97-104. [In Persian] https://sid.ir/paper/208808/enAdili, S. H., Kalantari, M., & Abedi, A. (2019). The Effectiveness of Filial Therapy on the Quality of Parent-Child Interactions and Health-Related Quality of Life in Children with Behavioral/Emotional Problems. Journal of Exceptional Children, 19 (1), 59-70. [In Persian] http://joec.ir/article-۱-۹۰۶-fa.htmlAkhavan, S., Abedi, A., & Jabalameli, S. (2022). The Effectiveness of Play Therapy Based on Parent-Child Relationship with a Filial Approach on Emotional Self-Regulation of Primary School Children with Sluggish Cognitive Tempo. Psychology of Exceptional Individuals , 12(45), 193-220. [In Persian] https://doi.org/10.22054/jpe.2022.62505.2355Alivandi-Vafa, M., & Ismail, K. H. (2010). Parents as agents of change: What filial therapy has to offer. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 5, 2165-2173. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.07.431
 Ashori, M., & Karimnezhad, R. (2019). The Effect of Play Therapy Training with Filial Therapy Model on Behavioral Problems of Children and Resiliency of Deaf Mothers. Positive Psychology Research, 5 (2), 85-98. [In Persian] https://doi.org/10.22108/ppls.2020.115652.1672Benfer, N., Bardeen, J. R., & Clauss, K. (2018). Experimental manipulation of emotion regulation self-efficacy: Effects on emotion regulation ability, perceived effort in the service of regulation, and affective reactivity. Journal of Contextual Behavioral Science , 10, 108-114. https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2018.09.006Cancer, A., Bonacina, S., Antonietti, A., Salandi, A., Molteni, M., & Lorusso, M. L., (2020), The Effectivenessof Interventions for DevelopmentalDyslexia: Rhythmic Reading TrainingCompared With Hemisphere-SpecificStimulation and Action Video Games. Front. Psychol , 11(4), 1158-1162. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01158Carmassi, C., Gesi, C., Massimetti, E., Shear, M., & Dell’Osso, L. (2015). Separation anxiety disorder in the DSM-5 era. Journal of Psychopathology , 21, 365-371. https://old.jpsychopathol.it/wp-content/uploads/2015/12/09_Art_ORIGINALE_Carmassi1.pdfCooper, J., Brown, T., & Yu, M.-l. (2020). A retrospective narrative review of filial therapy as a school-based mental health intervention. International Journal of Play Therapy , 29(2), 86–95. https://doi.org/10.1037/pla0000114Dayle Jones, K., (2002). Group play therapy with sexually abused preschool children: Group behaviors and interventions. Journal for Special in Group Work . https://doi.org/10.1080/714860200Elyasi, M., Kashani Vahid, L., & Akbari Jafroudi, K. (2023). The Effect of Rhythmic Movements on the Attention of Students with Intellectual Disability. J Child Ment Health, 10(3), 100-113. [In Persian] http://childmentalhealth.ir/article-1-1272-fa.htmlEsmailian, N., Dehghani, M., & Fallah, S. (2016). Evaluating the Psychometric Features of Emotion Regulation Checklist (ERC) in Children and Adolescents. Clinical Psychology Achievements , 2(1), 15-34. [In Persian] https://doi.org/10.22055/jacp.2017.18725.1023Faramarzi, S., Bakrayi, S., Mohebzadeh, M., Aghaziarati, A., & ranjbar, B. (2020). The effectiveness of rhythmic movement games training on separation anxiety in children. Journal of Applied Family Therapy, 1 (3), 66-83. [In Persian] https://civilica.com/doc/1134159Ferreira, J.M., Makinen, M., & Amorim, K.D.S. (2016). Intellectual disability in kindergarten: possibilities of development through pretend play. Procedia-Social and Behavioral Sciences . 217(1), 487-500. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.024Godino-Iáñez, M. J., Martos-Cabrera, M. B., Suleiman-Martos, N., Gómez-Urquiza, J. L., VargasRomán, K., Membrive-Jiménez, M. J., & Albendín-García, L. (2020). Play therapy as an intervention in hospitalized children: A systematic review. Healthcare , 8(3), 239.  https://doi.org/10.3390/healthcare8030239Gómez, F.R., Semenyna, S.W., Court, L., & Vasey, P. (2017). Recalled Separation Anxiety in Childhood in Istmo Zapotec Men, Women, and Muxes. Archives of Sexual Behavior , 46(3), 109–117. DOI: 10.1007/s10508-016-0917-xGriffin, L., & Parson, J. (2023). Evidencing the therapeutic powers of play to understand the mechanism of change in filial therapy. International Journal of Play Therapy, 32 (2), 107–121. https://doi.org/10.1037/pla0000193Hahn, L., Hajinlian, J., Eisen, A. R., Winder, B., & Pincus, D. B. (2003). Measuring the dimentions of separation anxiety and early panic in children and adolescents: The Separation Anxiety Assessment Scale. Paper presented at the 37th annual convention of the Association for Advancement of Behavior Therapy, Boston. file:///C:/Users/hsole/Downloads/78113975509.pdf
 Herren, C., In-Albon, T., & Schneider, S. (2013). Beliefs regarding child anxiety and parenting competence in parents of children with separation anxiety disorder. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry , 44(1), 53-60. DOI: 10.1016/j.jbtep.2012.07.005Hurrell, K. E., Houwing, F. L., & Hudson, J. L. (2017). Parental MetaEmotion Philosophy and Emotion Coaching in Families of Children and Adolescents with an Anxiety Disorder. Journal of Abnorm Child Psychology , 45(3), 569-582. DOI: 10.1007/s10802-016-0180-6Jafari-Rangchi, S., & Farhadi, H. (2019). Effectiveness of Virtual Filial Therapy for Mothers on the Social Skills and Aggression in Children with Learning Disabilities: A Randomized Clinical Trial. Journal of Research in Rehabilitation Sciences, 15(5), 264-272. [In Persian] https://jrrs.mui.ac.ir/article_17139.html?lang=enKarimi, E., & DashtBozorgi, Z. (2020). The Effects of Filial Therapy on the Mother-Child Interaction and Behavioral Problems of Children with Intellectual Disability. Middle Eastern Journal of Disability Studies, 10 , 186-186. [In Persian] http://jdisabilstud.org/article-1-1737-fa.htmlLindo, N. A., Opiola, K., Ceballos, P. L., Chen, S. Y., Meany-Walen, K. K., Cheng, Y. J. Barcenas, G., Reader, E., & Blalock, S. (2016). The impact of supervised filial therapy training on attitude, knowledge, and skills. The Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families , 24(3), 239-246. https://doi.org/10.1177/1066480716648696Lovaas, M. E., Sund, A. M., Patras, J., Martinsen, K., Hjemdal, O., Neumer, S. P., et al. (2018). Emotion regulation and its relation to symptoms of anxiety and depression in children aged 8–12 years: does parental gender play a differentiating role? BMC Psychol, 6 (1), 42. DOI: 10.1186/s40359-018-0255-yMegreya, A. M., Al-Attiyah, A. A., Moustafa, A. A., Hassanein, E. E. A. (2020). Cognitive emotion regulation strategies, anxiety, and depression in mothers of children with or without neurodevelopmental disorders. Research in Autism Spectrum Disorders , 76, 101-105. https://doi.org/10.1016/j.rasd.2020.101600Méndez. X., Espada, J. P., Ortigosa, J. M., & García-Fernández, J. M. (2022). Validation of the children's separation anxiety scale (parent version). Frontiers in Psychology , 5, 13, 783943. Doi: 10.3389/fpsyg.2022.783943Moghimi, E. (2014). The effectiveness of parent-child education on reducing the symptoms of separation anxiety disorder in 6 to 7-year-old children . Master's thesis, field of psychology and exceptional children, Islamic Azad University, central Tehran branch. [In Persian] https://elmnet.ir/article/Mohammadzadeh, H., Soleymani, M., Daneshyar, E., & Dehghanizadeh, J. (2020). Influence of Rhythmic and Group Games on the Gross Motor Skills and Social Interaction of Autism Children. Journal of Exceptional Children, 20 (2), 63-76. [In Persian] http://joec.ir/article-1-746-fa.htmlMusser, E.D., Galloway-Long, H.S., Frick, P.J., Nigg, J.T. (2013). Emotion Regulation and Heterogeneity in Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry , 52(2), 163-171. https://doi.org/10.1016/j.jaac.2012.11.009Nayeb Hoseinzadeh, S., Aghaziarati, A., Hematipouya, S., & Karavan Borojardi, K. (2020). Effectiveness of Mother-Child Rhythmic Movement Games Training on the Reduction of Verbal and Nonverbal Aggression in Children. J Child Ment Health, 7 (3), 234-247. [In Persian] http://childmentalhealth.ir/article-1-621-fa.htmlRafei, T. (2011). Rhythmic movements and games. Guide for trainers, therapists and families. Tehran: Danjeh Publications. [In Persian] https://danjehpub.com/productRaftery-Helmer, J. N., Moore, PH. S., Coyne, L., & Palm Reed, K. (2016). Changing problematic parent– child interaction in child anxiety disorders: The promise of acceptance and commitment therapy (ACT). Journal of contextual behavioral science , 5(1), 64-69. https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2015.08.002Sadeghy, M., Akbari Chermahini, S., Bahrami, A., & Seyed mousavi, P. S. (2022). Effectiveness of Attachment-based Theraplay on Parental Self-Efficacy, Emotion Regulatoin and Social Adjustment in Children with Separation Anxiety: A Case report. Applied Psychology, 16 (2), 132-107. [In Persian] http://10.52547/apsy.2021.224105.1180Seyyedi Andi, S. M., Najafi, M., & Rahimian Boogar, I. (2021). Comparison of the effectiveness of child-centered play therapy and filialtherapy on the levels of theory of mind in children with separation anxiety disorder. Journal of Psychological Science. 20 (97), 63-76. [In Persian] http://psychologicalscience.ir/article-1-920-fa.htmlShields, A., & Cicchetti, D. (1997). Emotion Regulation among school- age children: The devwlopmental and validation of a new criterion Qshort scale. Developmental Psychology , 33(6), 906-916. https://doi.org/10.1037/0012-1649.33.6.906Silove, D., Manicavasagar, V., & Pini, S. (2016). Can separation anxiety disorder escape its attachment to childhood? World Psychiatry , 15(2), 113-115. Doi: 10.1002/wps.20336Takhti, M., Shafi' Abadi, A., Kalantar Hormozi, A., & Farrokhi, N .A. (2020). The effectiveness of the parent-child interaction intervention program based on emotion coaching on the symptoms of children's separation anxiety disorder. Journal of Psychological Science, 19 (95), 1423-1437. [In Persian] https://psychologicalscience.ir/article-1-760-fa.htmlTalaienejad, N., Ghanbari, S., Mazaheri, M. A., & Asgari, A. (2015). Preliminary Properties of Separation Anxiety Assessment Scale (Parent Version). Developmental Pschology: Iranian Psychologists, 12 (47), 225-235. [In Persian] https://civilica.com/doc/877426Timmer, S. G, Anthony J. U., & Zebell N. (2006). Challenging foster caregiver–maltreatedchild relationships: The effectiveness of parent–child interaction therapy. Child Youth Service Review . 28(1): 1-19. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2005.01.006Vilà-Giménez, I., Igualada, A., & Prieto, P. (2019). Observing storytellers who use rhythmic beat gestures improves children’s narrative discourse performance. Developmental Psychology , 55(2), 250–262. https://doi.org/10.1037/dev0000604Williams, K. (2018) Moving to the beat: Using music, rhythm, and movement to enhance self-regulation in early childhood classrooms. International Journal of Early Childhood , 50(1), 85-100. Doi:10.1007/s13158-018-0215-yZaini, M., Khaksar, E., Balochki Anarki, M., & Rezaei Nesab, F. (2016). The effectiveness of play therapy and Rhythmic movements on improve the performance of attention and hearing sequences in Children. Journal of Educational Research, 3 (32), 61-79. [In Persian] http://erj.khu.ac.ir/article-1-83-fa.html  |