آرایی، مهدیه و رحیمی، مهدی و زارع، مریم. (1397). اثربخشی کتابدرمانی تحولی بر ابعاد انگیزش خواندن دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر یزد.
پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 8(1)، 379-394.
https://doi.org/10.22067/riis.v0i0.61394
بزرگمهر، پاوان و بزرگمهر، احمدزاده و کامیار، احمدنژاد. (1403). تأثیر انگیزش درونی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزانشان. کنفرانس بینالمللی مطالعات بینرشتهای در مدیریت و مهندسی، 9(9)، 1172-1181. http://noo.rs/SUewY
بنی طالبی دهکردی، مریم. (1399). اثربخشی تدریس به روش یادگیری مشارکتی گروههای پیشرفت تیمی دانشآموزان بر پایستگی تحصیلی، تابآوری و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر پایه نهم شهرکرد. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه پیام نور مرکز مبارکه اصفهان.
بهادری خسروشاهی، جعفر و حبیبی کلیبر، رامین. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر انگیزش تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه. نشریه آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)،10(39)، 151-173. http://ensani.ir/fa/article/377345
چلداوی، حلیمه. (1401). تأثیر قصهگویی دیجیتال بر انگیزش تحصیلی و یادگیری درس زبان فارسی دانشآموزان دوزبانه شهرستان کارون. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی - تکنولوژی آموزشی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اراک.
حاتمی، سپیده. (1402). پیشایندها و پسایندهای انگیزش درونی کارکنان: رویکرد فراتحلیل. چشمانداز مدیریت دولتی، 14(4)، 81-102. https://doi.org/ 10.52547/JPAP.2023.230524.1267
دوروباف، مهدیه و مدرسی سریزدی، آسیه السادات. (1399). بررسی تأثیر روش تدریس ریاضی به شیوه قصه بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. نشریه: کارافن، 17(5)، 247-259. https://doi.org/10.48301/kssa.2021.128440
زارعی، قاسم و محموی پاچال، زینب (1402). شناسایی عوامل اساسی مؤثر بر فرهنگسازی فریسایکلینگ از طریق شبکههای اجتماعی در ایران. علوم و تکنولوژی محیطزیست، 25(2)، 113-128. https://doi.org/10.30495/jest.2023.69523.5748
زمانی کوخالی، لیلا و سپاه منصور، مژگان و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1402). اثربخشی آموزش صلح بر روابط بینفردی و انگیزه تحصیلی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 19(67)، 1-17. https://doi.org/10.22054/jep.2023.57790.3232
سلطانی، محمد و اقدسی، علی و هاشمی، تورج. (1400). مقایسه اثربخشی روشهای آموزشی رجیوامیلیا و هایاسکوپ بر خلاقیت و مهارتهای اجتماعی نوآموزان پیشدبستان شهر تبریز. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)، 14(55)، 57-83. https://doi.org/10.30495/jinev.2021.1915861.2346
سهیلی، فرامرز و سلگی، زهرا و خنجر، الهام. (1398). تأثیر آموزش به شیوۀ قصهگویی، کتابخوانی و نمایش فیلم بر میزان انگیزش و علاقهمندی کودکان به مطالعه. نشریه: تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی (پیام کتابخانه)، 25(1)، 67-94. http://dorl.net/dor/20.1001.1.26455730.1398.25.1.6.8
شعبانی، آزیتا. (1401). پیشبینی انگیزش تحصیلی بر اساس کمک طلبی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه منطقه 4 شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی. دانشگاه پیام نور تهران جنوب.
شفیعی، صابر و دوستی، انور. (1399). تأثیر روش تدریس بحث گروهی بر یادگیری دانشآموزان. پژوهش و مطالعات اسلامی، 2(12)، 59-69. http://noo.rs/eEMW6
شیرزادی، محمدمهدی و شیخالاسلامی، راضیه. (1400). آداب اخلاقی تحصیل: نقش واسطهای درگیری تحصیلی در رابطه بین انگیزش تحصیلی و آداب گریزی تحصیلی. نشریه: اخلاق در علوم و فناوری، 16(1)، 51-59. http://dorl.net/dor/20.1001.1.22517634.1400.16.1.8.1
صدوقی، مجید و اسکندری، نجمه. (1403). رابطه انگیزش درونی با شیفتگی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی: نقش میانجی درگیری تحصیلی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۱۶(۱)، 22-32. http://dx.doi.org/10.32592/rmegums.16.1.22
ظریف، ساره و رکابدار، قاسم و سلیمانی، بهاره. (1403). تأثیر آموزش با دانشبرگ بر انگیزش (درونی و بیرونی) ریاضی. فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت، 3(4)، 47-56. https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70647.1129
عابدی، نگین. (1399). اثربخشی آموزش ریاضی به روش بازی و قصهگویی بر اضطراب ریاضی، انگیزش پیشرفت تحصیلی و خوشبینی تحصیلی دانشآموزان دختر پایه ششم شهر اراک در سال تحصیلی 99 – 98. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش برنامهریزی درسی. دانشکده علوم انسانی دانشگاه اراک.
عاشورزاده مرخالی، نرجس. (1400). بررسی تأثیر قصهگویی بر عزتنفس، خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر ابتدایی جوکار. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی. دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه غیاثالدین جمشید کاشانی.
عباسعلی نژاد، صدیقه و فیاض، ایراندخت و رازنهان، فیروز و خورسندی طاسکوه، علی. (1401). شناسایی مؤلفههای مؤثر بر ارتقاء ظرفیت کار تیمی در مدارس ابتدایی بر اساس سند تحول آموزشوپرورش. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 18(66)، 55-75. https://doi.org/10.22054/jep.2023.69066.3675
کبیری، علیاکبر و قاسمی، علی و زارعی زوارکی، اسماعیل و ریوندی، ریحانه. (1399). تأثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به کمک فناوری بر خوشبینی تحصیلی و انگیزش پیشرفت در دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی شهر همدان. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 8(15)، 205-224. https://doi.org/10.22084/j.psychogy.2020.18708.1935
گل صنم لو، محمد و نعیمی، محمد و خورسندی طاسکوه، علی و شریعتی، سید صدرالدین. (1400). طراحی الگوی معلم خوب با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. مطالعات راهبردی بسیج، 24(90)، 179-222. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.1735501.1400.24.90.6.6
معصومی خلجی، رضاعلی. (1397). مقایسه اثربخشی روش یادگیری مشارکتی از نوع جیگ ساو با روش سخنرانی بر انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه ششم شاهینشهر در درس علوم. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه پیام نور مرکز نطنز.
موسوی، جمیله. (1398). بررسی اثربخشی قصهگویی بر سازگاری اجتماعی و پرخاشگری کودکان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
نادمی، مهدیه سادات و محمدی آریا، علیرضا و خوئینی، فاطمه. (1400). سنجش رابطه حمایت عاطفی معلم و حمایت هیجانی دانشآموز با انگیزش درونی، بیرونی و بی انگیزشی تحصیلی با میانجیگری هیجانات تحصیلی. نشریه روان پرستاری.9(6)، 25-37. http://ijpn.ir/article-1-1924-fa.html
ناصر، روزگار. (1400). قصهگویی دیجیتال و تأثیر آن بر انگیزش پیشرفت تحصیلی، یادگیری و یادداری دانشآموزان کمتوان ذهنی در درس مهارت آموزش. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی. دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، مرکز پیام نور روانسر.
نظری، مریم و منظری توکلی، حمداله و سلطانی، امان اله و رضوی نعمت الهی، ویداسادات. (1400). رابطه ساختاری عملکرد تحصیلی و انگیزش تحصیلی با یادگیری خودراهبر (بهمنظور ارائه مدل مناسب). نشریه: مطالعات روانشناسی تربیتی.18(44)، 123-134. https://doi.org/10.22111/jeps.2021.5999
Alizadeh, F., Mirsafi, H., Alsadat, M., & Shirazi, M. R. (2023). Opening the boundaries of The concept of The education: in an attempt to provide an innovative explanation of Quranic education. Research in Islamic Education Issues, 31(60), 237-258. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.22516972.1402.31.3.8.8. [In Persian].
Bahmani, K., & Allami, Z. (2022). Investigating the Instances and Levels of Narration in Long Folk Tales with an Emphasis on Abu Muslimnameh. Literary Text Research, 26(92), 169-194. https://doi.org/10.22054/ltr.2020.47534.2851. [In Persian].
Borhani, N., & Tahmasebi, F. (2022). Code Analysis of the Short Story “Merry Go Round” by Sepideh Shamloo. Literary Text Research, 26(93), 179-207. https://doi.org/10.22054/ltr.2020.47154.2832. [In Persian].
Cekaite, A., & Björk-Willén, P. (2018). Enchantment in storytelling: Co-operation and participation in children's aesthetic experience. Linguistics and Education, 48, 52-60. https://doi.org/10.1016/j.linged.2018.08.005
Clark, M. H., & Schroth, C. A. (2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students. Learning and individual differences, 20(1), 19-24. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2009.10.002
Garcia, T., & Pintrich, P. R. (2023). Regulating motivation and cognition in the classroom: The role of self-schemas and self-regulatory strategies. In Self-regulation of learning and performance (pp. 127-153). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203763353.
Hava, K. (2021). Exploring the role of digital storytelling in student motivation and satisfaction in EFL education. Computer Assisted Language Learning, 34(7), 958-978. https://doi.org/10.1080/09588221.2019.1650071
Kafashi, A., & Nozhat, B. (2024). Imagery Techniques in the Prose of Mystical Preaching in the 5th Century. Literary Text Research, 28(99), 117-150.
https://doi.org/10.22054/ltr.2023.70920.3655. [In Persian].
Lotfi Jalal Abadi, M., Farhadi, A., Ravaei, S., & Gholami, M. (2020). Designing a Skill-oriented Model for Occupational Students: Using the Grounded Theory. Karafan Quarterly Scientific Journal, 16(2), 71-100. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.23829796.1398.16.46.4.9[In Persian].
Moulaei, J., Hashemifar, H., & RaoufHashemi, F. (2022). Investigating the effect of cultural capital on body management (Case study: female student teachers of Farhangian City of Hamedan). Strategic Studies on Youth and Sports, 21(55), 77-96. https://doi.org/10.22034/ssys.2022.1422.1983. [In Persian]
Parsazadeh, N., Cheng, P. Y., Wu, T. T., & Huang, Y. M. (2021). Integrating computational thinking concept into digital storytelling to improve learners’ motivation and performance. Journal of Educational Computing Research, 59(3), 470-495. https://doi.org/10.1177/0735633120967315. [In Persian].
Qureshi, M. A., Khaskheli, A., Qureshi, J. A., Raza, S. A., & Yousufi, S. Q. (2023). Factors affecting students’ learning performance through collaborative learning and engagement. Interactive Learning Environments, 31(4), 2371-2391. https://doi.org/10.1080/10494820.2021.1884886. [In Persian].
Rahimi, M., & Farhadi, S. (2018). The mediating role of academic motivation in the relationship between academic identity and emotional well-being dimensions. Studies in Learning & Instruction, 9(2). https://doi.org/10.22034/jmep.2021.295757.1062. [In Persian].
Ryan, A. M. & Pintrich, P. R. (2019). Should I ask for help? The role of motivation and attitudes in adolescents ' help- seeking in math class, Journal of Educational Psychology, 89, 2, 329-341. http://dx.doi.org/10.1037//0022-0663.89.2.329
Schofer, E., Ramirez, F. O., & Meyer, J. W. (2021). The societal consequences of higher education. Sociology of Education, 94(1), 1-19. https://doi.org/10.1177/0038040720942912
Shemy, N. S. (2021). The impact of digital storytelling on motivation and achievement in teaching scientific concepts for pre-school students. European Journal of Education Studies, 7(12). http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v7i12.3627
Waddington, J. (2020). Motivating self and others through a whole-school storytelling project: authentic language & literacy development. EuroAmerican Journal of Applied Linguistics and Languages, 7(1), 124-144. https://doi.org/10.21283/2376905X.11.188