| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,125 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,918,114 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,006,505 |
تاثیر راهبردهای یادگیری و نگرش مثبت به مدرسه با نقش واسطهای اهداف پیشرفت بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 5، دوره 7، شماره 25، مهر 1403، صفحه 117-147 اصل مقاله (1.54 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.79749.1465 | ||
| نویسندگان | ||
| شایسته رضائی* 1؛ نسرین نظری2 | ||
| 1گروه ریاضی، واحد الیگودرز، دانشگاه آزاد اسلامی | ||
| 2گروه مدیریت آموزشی، واحد الیگودرز، دانشگاه آزاد اسلامی | ||
| چکیده | ||
| هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری و نگرش مثبت به مدرسه با نقش واسطه ای اهداف پیشرفت بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی در دانش آموزان دختر پایه ششم شهر الیگودرز بود. روش تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر الیگودرز به تعداد 784 نفر بود که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول به تحصیل بودند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 258 نفر برای نمونه پژوهش، به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی جینک و مورگان (1999)، راهبردهای یادگیری پینتریچ و دی گروت (1990)، نگرش نسبت به مدرسه مک کوچ و سیگل (2003) و اهداف پیشرفت تحصیلی میدلتن و میگلی (1997) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که، راهبردهای یادگیری و نگرش مثبت به مدرسه با نقش واسطه ای اهداف پیشرفت بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی تاثیر غیر مستقیم ندارند. راهبردهای یادگیری با نقش میانجی اهداف پیشرفت در درس ریاضی بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی تاثیر غیر مستقیم ندارد. نگرش مثبت به مدرسه با نقش میانجی اهداف پیشرفت در درس ریاضی بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی تاثیر غیرمستقیم ندارد. همچنین راهبردهای یادگیری در درس ریاضی بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی تاثیرمستقیم دارد. نگرش مثبت به مدرسه بر خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی تاثیرمستقیم دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| خودکارآمدی تحصیلی در درس ریاضی؛ راهبردهای یادگیری؛ نگرش نسبت به مدرسه؛ اهداف پیشرفت | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 525 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 188 |
||