منابع
آپارات (1401). گزارش سال 1400 شرکت آپارات. تهران. شرکت آپارات
اکبرزاده، جمالالدین، تقیآبادی، مسعود. (1398). ستارههای خرد ایرانی در قاب سلفی: مطالعه نشانهشناختی شهرت خرد در اینستاگرام». مطالعات فرهنگ- ارتباطات. دوره 20، شماره 46، پیاپی 78: 113-156. https://doi.org/10.22083/jccs.2019.120410.2376
بنت، اندی (1386). فرهنگ و زندگی روزمره. لیلا جوهر افشانی و حسن چاوشیان. چاپ اول. تهران. نشر اختران.
بوردیو، پیر (1382). «کنشهای ورزشی و کنشهای اجتماعی». محمدرضا فرازنده. ارغنون. 20: 227-245.
حسنی، حسین، کلانتری، عبدالحسین. (1396). «تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته کاربران شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام در ایران». مطالعات فرهنگ- ارتباطات. دوره 18، شماره 40، پیاپی 72: 32-63. https://doi.org/10.22083/jccs.2018.97513.2250
شیرانی بیدآبادی، عزت، بهیان، شاپور، هاشمیان فر، سیدعلی. (1399). «نقش خرده فرهنگ بازیهای رایانهای بر رفتارهای جامعه پسند نوجوانان دبیرستانی شهر اصفهان در سال 95». مطالعات فرهنگی و ارتباطات. دوره 16، شماره 60: 244-209. https://doi.org/10.22034/jcsc.2020.240820
فلیک، اووه. (1388). درآمدی بر تحقیق کیفی. هادی جلیلی. چاپ دوم. تهران. نشر نی.
قاسمی، محمد پویا، صادقی، حسین، نادری، مهناز، کیا، علی اصغر. (1400). «چگونگی روابط تولید محتوای کاربرساز در اینستاگرام با تأکید بر رابطه اینفلوئنسر و فالوور». مطالعات رسانههای نوین. دوره 7، شماره 28: 111-138. https://doi.org/10.22054/nms.2022.47442.845
کوهستانی، سمانه، علیخواه، فردین، افقی، نادر، حلاجزاده، هدی. (1402). «از معمولی به خرده سلبریتی: سنخ شناسی خرده سلبریتیهای اینستاگرامی ایرانی». مطالعات رسانههای نوین. سال نهم، شماره 33. ص 123- 174. https://doi.org/10.22054/nms.2023.71996.1518
مائورا، فرانس. (1398). مطالعات بازی: فرهنگ بازی از آغاز تا امروز. حمیدرضا سعیدی. چاپ اول. تهران. فرهنگ نشر نو.
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک). (1401). «نمای باز 1400: شاخصترین اطلاعات مصرف بازیهای دیجیتال در ایران». بازیابی شده از: https://direc.ircg.ir/wp-content/uploads/2023/04/Landscape1400-Final-WEB.pdf
هاشمی منفرد، آزاده، ربیعی، علی. (1396). «مطالعه موردی شیوه نمایش خود در کاربران صفحه اجتماعی اینستاگرام». فصلنامه علوم اجتماعی. سال 26، شماره 78: 157-194. https://doi.org/10.22054/qjss.2017.12011.1293
References
Bingham, Christopher M. (2017). “Talking about Twitch: Dropped Frames and a Normative Theory of New Media Production”. Convergence. Volume 26, Issue 2. 1-18. https://doi.org/10.1177/1354856517736974
Chan, Brian, Gray, Kishonna (2020) “Microstreaming, Microcelebrity, and Marginalized Masculinity: Pathways to Visibility and Self-Definition for Black Men in Gaming”, Women's Studies in Communication, 43:4, 354-362. https://doi.org/10.1080/07491409.2020.1833634
Fiske, John. (2005). Reading the Popular. Taylor & Francis e-Library. London and New York
Gandolfi, Enrico. (2016). “To Watch or to Play, It Is in The Game: The Game Culture on Twitch.tv Among Performers, Plays and Audiences”. Journal of Gaming & Virtual Worlds. Volume 8, Issue 1. 63 – 82. https://doi.org/10.1386/jgvw.8.1.63_1
Hilvert-Bruce, Zorah; Neill, James T; Sjöblom, Max; Hamari, Juho. (2018). “Social Motivations of Livestreaming Viewer Engagement on Twitch”. Computers in Human Behavior, 84, 58–67. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.02.013
Johnson Mark R, Woodcock, Jamie (2019) ‘It’s like the Gold Rush: the Lives and Careers of Professional Video Game Streamers on Twitch.tv’, Information, Communication & Society, 22:3, 336-351 https://doi.org/10.1080/1369118X.2017.1386229
Johnson, Mark R. (2021). “Behind the Streams: The Off-Camera Labour of Game Live Streaming”. Games and Culture. Volume 16, Issue 8. 1001 – 1020 https://doi.org/10.1177/15554120211005239
Juul, Jesper. (2010). “A Casual Revolution: Reinventing Video Games and Their Players”. Cambridge, Massachusetts, London: The MIT Press
Lottridge, Danielle M; Bentley, Frank; Wheeler, Matt; Lee, Jason; Cheung, Janet; Ong, Katherine; Rowley, Cristy. (2017). “Third-wave Live Streaming: Teens’ Long Form Selfie”. In TVX’17 (Article 20). New York, NY: ACM.
Matsui, Akira; Sapienza, Anna; Ferrara, Emilio (2019). “Does Streaming Esports Affect Players’ Behavior and Performance?”. Games and Culture. Volume 15, Issue 1. 9 – 31 https://doi.org/10.1177/1555412019838095
Obreja, Dragoș M (2021). “Toward a Multidimensional Streaming: A Thematic Case Study of Two Twitch Channels”. New media & Society. Volume 25, Issue 6. 1354- 1373. https://doi.org/10.1177/14614448211020692
Ruberg, Bonnie; Lark, Daniel (2020). “Livestreaming From The Bedroom: Performing Intimacy Through Domestic Space on Twitch”. Convergence. Volume 27, Issue 3, 1-17 https://doi.org/10.1177/1354856520978324
Wulf, Tim, Schneiderand, Frank M, Beckert, Stefan (2018). “Watching Players: an Exploration of Media Enjoyment on Twitch”. Games and Culture. Volume 15, Issue 3, 328 – 346 https://doi.org/10.1177/1555412018788161
Yvette Wohn, Donghee; Freeman, Guo. (2019). “Live Streaming, Playing, and Money Spending Behaviors in ESports”. Games and Culture. Volume 15, Issue 1, 73-88 https://doi.org/10.1177/1555412019859184
Zhang, Ge, & Hjorth, Larissa. (2019). Live-Streaming, Games and Politics of Gender Performance: The Case of Nüzhubo in China. Convergence, 25(5-6), 807-825 https://doi.org/10.1177/1354856517738160