اژدری، بهناز. (1397). نقش سواد رسانهای در هویتیابی و ضرورت آموزش آن در رشتۀ علوم سیاسی. جستارهای سیاسی معاصر. 9(2)، 81-104. doi 10.30465/cps.2018.3408
انصاری جعفری، محمد حسین، رسولی، محمدرضا و خواجه نوری، نسترن. (1403). نقش تفکر انتقادی در بهبود کارکرد سواد رسانهای با تکیه بر منظومه شناختی مخاطب. مطالعات رسانههای نوین. 10(37)، 152-119. doi:10.22054/nms.2022.65975.1348.
باباخانی، شیلا، مجیدی، نسیم و اسدی، عباس. (1403). الگوی مطلوب فرهنگ سیاسی کاربران رسانههای نوین در ایران. مطالعات رسانههای نوین 10(38)، 109-142. doi: 10.22054/nms.2022.69980.1457.
بختیاری رنانی، اعظم و نصوحی، ساجده. (1402)، . تأثیر سواد رسانهای بر همکاری گروهی دانشآموزان، شانزدهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی.
بهادری خسروشاهی، جعفر و برقی، عیسی. (1397). نقش سواد رسانهای والدین و هویت اجتماعی بر مصرف رسانهای دانشآموزان. مطالعات رسانههای نوین. 4(14)، doi: 10.22054/nms.2018.20409.187
پارسائیان، سیده فهیمه. (1400). «بر روی لینک زیر کلیک کنید و به کانال ما بپیوندید»: بررسی تکنیکهای اقناعی «تبلیغ کانال» در شبکه اجتماعی تلگرام و ایتا. مطالعات رسانههای نوین. 7(25)، 163-196.. doi: 10.22054/nms.2019.33452.517
پاکنهاد، فاطمه، تقیپوریان، محمدجواد، فرخسرشت، بهزاد و سلیمیان، معصومعلی. (1399). تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی و قابلیتهای یادگیری سازمانی با نقش میانجی کنشهای یاریگرانه. فصلنامة رفاه اجتماعی، سال بیستم، 20 (78): 47-74.
حلاج دهقانی، عادل و کریمی، رحیم، (1402)، بررسی تأثیر استفاده از فناوریهای ارتباطی بر سواد رسانهای در هنرستانهای ناحیه یک شهر اصفهان. مجله پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش 6(62)، 47-56.
چالشگر کردآسیابی، مشرفه، عباسی شوازی، معصومه، کریمی، ام البنین، حسن پوری یلمه، سهیلا، لخی، حنیفه و نیکوکاران، جلال. (1400). شادکامی و خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندان. طلوع بهداشت، 20(6)، 16-27. SID. https://sid.ir/paper/1002311/fa
خسروانی، عباس. (1399). نقش سواد رسانهای در ارتقاء امنیت عمومی شبکههای اجتماعی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک سال 1395. مطالعات فرهنگی و ارتباطات.. doi: 10.22034/jcsc.2020.6
رفیقدوست، فاطمه، تاجی، مهدی، جهانگیری، حمیده، سالارزهی، صفیه و نجاری، مرتضی. (1402). بررسی تأثیرگذاری بهرهگیری از سواد رسانهای (فناوری اطلاعات) بر رشد اثربخشی تدریس (محوریت معلمان ابتدایی ناحیه ۱ زاهدان. پنجمین همایش ملی پژوهشهای حرفهای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد از نگاه معلم، https://civilica.com/doc/1760675
سالمی، آزاده، خانیکی، هادی، صبوری خسروشاهی، حبیب و هاشمی، شهناز. (1401). الگوی تحلیل مسیر سواد رسانهای سلامت و ارتباط آن با مصرف رسانههای اجتماعی در تهران. مطالعات رسانههای نوین. 8 (29)، 74-41.doi: 10.22054/nms.2022.62608.1258
شجاعی، ثاراله، دهداری، طاهره، دوران، بهناز، نوری، کرامت و شجاعی، محمد. (1395). تأثیر آموزش سواد رسانهای بر پرخاشگری و نگرش به خشونت در کاربران نوجوان بازیهای رایانهای خشن. مطالعات رسانههای نوین. 2(8): 173-201. doi:10.22054/cs.2017.15548.107.
شکرخواه، یونس، سعیدآبادی، محمدرضا و نامآور، عبدالرضا.، (1399). ارائه مدلی برای تأثیر شبکههای اجتماعی بر توسعه دموکراسی در ایران: یک مطالعه دادهبنیاد. مطالعات رسانههای نوین، 6(24): 36-1010.22054/nms.2021.47781.856 doi:
عباسی، حمزه، ضیایی پرور، حمید و نعیم آبادى، وحیده. (1402). مقایسه عوامل جامعهشناختی گرایش جوانان به پیامرسانهای داخلی و خارجی: بررسی ایتا و تلگرام. پژوهشهای رسانه و ارتباطات. 1(1)، 87-112.doi: 10.22034/mcr.2023.181954.
علوی، سیدمرتضی. (1396)، مطالعه و تحلیل شبکههای اجتماعی. کنفرانس ملی فناوریهای نوین در مهندسی برق و کامپیوتر، 27 دیماه، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان.
علیبخشی، میترا، (1402)، ضرورت برخورداری از سواد رسانهای برای معلمان ابتدایی، دوازدهمین کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم تربیتی، روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران. https://civilica.com/doc/1708258.
غیاثوند، احمد. (1394). مطالعه اینترنتی در بین مردم شهر تهران و عوامل مؤثر بر آن. مطالعات رسانههای نوین، 1 (2)، 87-117.doi: 10.22054/cs.2015.4523
فرشید، راضیه، بحرالعلومی طباطبائی، فائزهسادات و ریاحی نیا، نصرت. (1401). مقایسه تحلیل مفاهیم سواد رسانهای و سواد رایانهای در پایگاه وب آو ساینس. مطالعات رسانههای نوین. 8(30)، 37-65.doi: 10.22054/nms.2022.65657.1338
قبله زاده، سیدحسام، افشانی، سیدعلیرضا و اسلامی، حسین. (1401). لبه تیغ کژکارکرد خبری در فضای مجازی: روایت جوانان شهر یزد از شیوع شایعه در فضای مجازی. مطالعات رسانههای نوین. 8(32)، 450-419. doi:10.22054/nms.2022.57213.1096.
کومالکی، سارا و ترتیب، رقیه و نورانی، سیده زهرا. (1402). اهمیت آموزش سواد رسانهای توسط معلمان در مدارس، هفدهمین همایش ملی علمی پژوهشی روانشناسی و علوم تربیتی، شیروان., https://civilica.com/doc/1791499
مرکز رصد فرهنگی کشور، 1401. http://ircud.ir/pihhcj
نعمتیفر، نصرتاله، خجسته باقرزاده، حسن و کاظمی، هاجر. (1397). مطالعه سطح سواد رسانهای در کاربران رسانههای اجتماعی (مطالعه موردی شبکه اجتماعی تلگرام). مطالعات رسانههای نوین. 4(16)، 143-175.doi: 10.22054/nms.2019.24432.282
نقدی، هانیه؛ تقیپور، فائزه و ابراهیمزاده دستجردی، رضا (1403). ارائه مدل ارتقای فرهنگ شهروندی مبتنی بر استفاده از شبکههای اجتماعی در میان شهروندان تهرانی. مطالعات رسانههای نوین. 10(38):336-297.doi:10.22054/nms.2024.60091.1180
نیکو خصال، تانیا و عرفانیان خانزاد، حمید و احمدی، مسعود. (1400). مدل سازی حکمرانی شبکههای اجتماعی پیامرسان پیامرسان داخلی (مورد مطالعه: شهر مشهد).
مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان. 15(4)، 151-179. doi:10.22034/fakh.2021.273461.1453
References
Al-Ameen, M. N., Liu, J., & Kwak, K. S. (2018). Security and privacy issues in wireless sensor networks: A survey. IEEE Access, 6, 28701-28713.
Bhatnagar, N., & Chen, T. (2024). Media literacy as a foundation for effective internal communication in global organizations. Global Media Journal, 22(1), 78-95. https://doi.org/10.4128/GMJ-2024-22-1-7.
Clark, M., Scull, N., & Barnes, S. (2020). Social interactions and group management in online messaging applications. Journal of Computer-Mediated Communication, 25(4), 225-239.
Davis, A. L., & Watkins, K. R. (2023). Personalization in internal communications: Leveraging media literacy for more effective messaging. Corporate Communications: An International Journal, 28(1), 140-157. https://doi.org/10.1108/CCIJ-09-2022-0098
Ekdale, B., Tully, M., & Young, S. (2023). Understanding media literacy in the digital age: The role of internal communication strategies. Journal of Media Literacy Education, 15(2), 225-240. https://doi.org/10.23860/JMLE-2023-15-2-5.
Garrison, D. R., Anderson, T., & Archer, W. (2010). Theoretical framework for online learning. Handbook of Distance Education, 2, 105-123.
Haythornthwaite, C. (2002). Strong, weak, and latent ties and the impact of new media. The Information Society, 18(5), 385-400.
Jacobson, T. L., & Anson, R. (2004). The role of media literacy in the democratic process. Journal of Media Literacy Education, 1(1), 1-13.
Johnson, K. T., & Williams, P. (2023). Media literacy and internal communications: Bridging the gap for enhanced organizational transparency. Journal of Public Relations Research, 35(2), 130-145. https://doi.org/10.1080/1062726X.2023.2174328.
Jones, D. A., & Parker, M. (2022). Effective internal communication models for modern organizations: Integrating media literacy. International Journal of Business Communication, 59(4), 582-601. https://doi.org/10.1177/23294884221092612
Khan, M. A., Khan, S. U., & Khan, N. (2021). The impact of technical support on user satisfaction in messaging apps. Journal of Information Technology, 38(2), 167-180.
Lu, Y., & Liu, J. (2020). Security and privacy in messaging apps: A review. IEEE Communications Surveys & Tutorials, 22(1), 123-145.
Mrisho, D. H. & Dominic, N. A. (2023). Media Literacy: Concept, Theoretical Explanation, and its Importance in the Digital Age. East African Journal of Arts and Social Sciences, 6(1), 78-85. https://doi.org/10.37284/eajass.6.1.1087
Nabipour A, Rahmani J, Taghipour F. (2020). Designing a Media Literacy Curriculum Model for Teacher Training Centers. Iranian Journal of Educational Sociology. 3 (3): 19 -29.
Potter, James W. (2022). Media Literacy: A Cognitive Approach. 3rd Edition. SAGE Publications.
Senthil Kumar, N., Saravanakumar, K., Deepa, K. (2016). On Privacy and Security in Social Media–A Comprehensive Study. International Conference on Information Security & Privacy (ICISP2015), 11-12 December 2015, Nagpur, INDIA. ScienceDirect, Procedia Computer Science 78. 114 – 119. doi: 10.1016/j.procs.2016.02.019.
Smith, R. G., & Lopez, M. (2023). The impact of media literacy on employee engagement through internal messaging platforms. Journal of Organizational Communication, 18(3), 345-367. https://doi.org/10.1080/13527266.2023.2056211
Tarafdar, M., Gupta, A., & Turel, O. (2019). The impact of technical support on user experience: A study of messaging applications. Information Systems Research, 30(3), 730-746.
Turel, O., & Serenko, A. (2018). User acceptance of mobile messaging applications. Journal of Information Systems Research, 29(4), 123-140.
Turner, L., & Hall, E. (2022). Navigating the digital landscape: Enhancing internal communications with media literacy education. Communication Research Reports, 39(4), 280-290. https://doi.org/10.1080/08824096.2022.2101032
Vasalou, A., Joinson, A. N., Bänziger, T., et al. (2008). Avatars in social media: Balancing accuracy, playfulness and embodied messages. International Journal of Human-Computer Studies, 66(11), 1024-1035. 0604.1297
Wilson, C. (2019). Media and Information Literacy: Challenges and Opportunities for the World of Education, the Canadian Commission for UNESCO’s IdeaLab, Canada.