اجاق، سیده زهرا و میرزایی موسوی، سید رسول. (1395). تحلیل کنشهای ارتباطی و مدیریت تأثیر در گروههای تلگرام. مطالعات رسانههای نوین، 2(5), 75- 100. doi: 10.22054/cs.2016.7035
اردکانی فرد، زهرا، رضوی زاده، ندا. (1399). الگوهای «خودبازنمایی» سلبریتیهای ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین، 6(22)، 217- 240. doi: 10.22054/nms.2021.32891
انواری، محمدرضا. (1397). عوامل ساختاری شکلگیری تظاهر در ایران. اسلام و مطالعات اجتماعی، 5(شماره 4 (پیاپی 20))، 118-145. doi: 10.22081/jiss.2018.65946 Studies, 15, 103-114
بیبکآبادی، غزل، سلطانیفر، محمد، دلاور، علی. (1395). مطالعه رابطه فرهنگ و زندگی روزمره در شبکههای اجتماعی مجازی (مطالعه موردی: شبکه اجتماعی فیسبوک). پژوهشهای ارتباطی، 23(87)، 93-112. https://doi.org/10.22082/cr.2016.23259
بیچرانلو، عبدالله، صلواتیان، سیاوش و لاجوردی، آزیتا. (1398). بازنمود سبک زندگی زنان جوان ایرانی در اینستاگرام. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 15(56)، 112- 140. https://doi.org/10.22034/jcsc.2019.37357
ده صوفیانی، اعظم و محمودی حنارود، بهارک. (1399). تصویر زندگی فرودستان در اینستاگرام؛ مطالعه موردی زنانِ بیخانمانِ بهبودیافته. مطالعات رسانههای نوین، 6(23)، 189- 226. https://doi.org/10.22054/nms.2021.53424.1001
ذکایی، محمد سعید، کرمی، محمدتقی و فرزادمنش، شیما. (1399). بازنمایی زندگی روزمره خانوادگی زنان ایرانی در اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین، 6(23)، 1- 52. https://doi.org/10.22054/nms.2021.51251.944
راودراد، اعظم و شمسی، میترا. (1400). زندگی و زمانه زنان ایرانی در اینستاگرام: تحلیل ایدئولوژیک عکسهای زنان در شبکه اجتماعی اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین، 7(26)، 135- 174 . https://doi.org/10.22054/nms.2021.35786.593
راودراد، اعظم، گیشنیزجانی، گلنار. (1396). گونهشناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی در اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین، 3(10)، 265- 310. https://doi.org/10.22054/cs.2017.22288.237
فرقانی، محمدمهدی، بدیعی، بهار. (1394). فرآیند اهلی سازی تکنولوژی رسانهای: تجربه زیسته جوانان ایرانی در پذیرش تلفن همراه هوشمند. مطالعات رسانههای نوین، 1(4)، 133- 178. https://doi.org/10.22054/cs.2015.4815
کاظمی، عباس. (1401). سفر نظریهها. تهران، اگر.
گافمن، اورینگ. (1400). نمود خود در زندگی روزمره. ترجمه مسعود کیانپور. تهران، مرکز.
مهدیزاده، سیدمحمد. (1389). نظریههای رسانه، اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
نیکبخش، مرسده و کیا، علیاصغر. (1400). مردمنگاری شبکهای سبک زندگی اینستاگرامرهای ایرانی، مطالعات رسانههای جدید، سال هفتم، دوره دوم، شماره 11، (پیاپی 26 و 27)، 5- 33. https://doi.org/10.22054/nms.2023.34271.544
هاشمیمنفرد، آزاده و ربیعی، علی. (1396). مطالعه موردی شیوه نمایش خود در کاربران صفحه اجتماعی اینستاگرام.
فصلنامه علوم اجتماعی (دانشگاه علامه طباطبائی)، 78(26)، 157- 194. https://doi.org/10.22054/qjss.2017.12011.1293
References
Azimani, L., & Cordelier, B. (2022) Les communautés en ligne de l’anorexie Valeurs et influence. Numérisation de la société et enjeux en santé: transformation des espaces, des processus et des relations, 35.
Bayard, C. (2018). Les mères célèbres sur Instagram: ce que nous révèlent leurs mises en scène de l’allaitement. Enfances Familles Générations. Revue interdisciplinaire sur la famille contemporaine, (31).
Colley, C. Human nature and the social order. NewYork: Scocken Books. 1964.
De certeau, M. (1989). L’invention du quotidien. Volume 1. Arts de faire. Paris: Gallimard.
Flichy, P. (2008). Technique, usage et représentations. Réseaux, 148-149, 147-174.
Goffman, E. (1973). La mise en scène de la vie quotidienne, La présentation de soi, tome 1. Paris, Les Editions de Minuit.
Jouët, J. (2000). Retour critique sur la sociologie des usages. Réseaux. Communication-Technologie-Société, 18(100), 487-521.
Kozinets, R. V. (2002). The field behind the screen: using netnography for marketing research in online communities. Journal of Marketing Research, 39(1), 61-72.
Millerand, F. (2008). Usages des NTIC: les approches de la diffusion, de l'innovation et de l'appropriation (2e partie). Commposite, 3(1), 54-73.
Piazzesi, C., & Lavoie Mongrain, C. (2020). Selfies de femmes, négociation normative et production de culture visuelle sur Instagram et Facebook. Recherches féministes, 33(1), 135-151. https://doi.org/10.7202/1071246ar
Sayarh, N. (2022). La netnographie: mise en application d’une méthode d’investigation des communautés virtuelles représentant un intérêt pour l’étude des sujets sensibles. Recherches qualitatives, 32(2), 227-251. https://doi.org/10.7202/1084629ar
Silverstone, R. (1989). Let us then Return to the Murmuring of Everyday Practices: A Note on Michel de Certeau, Television and Everyday Life. Theory, Culture & Society, 6(1), 77–94.
Silverstone, R. (1994). Television and everyday life. Routledge