منابع
آریانی، ابراهیم، زاهدبابلان، عادل، معینیکیا، مهدی، خالقخواه علی، سروش، مصطفی و موسوی، طیبه (1395). نقش شبکه های اجتماعی مجازی در توسعه قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، دوره 7، شماره 29. doi.org/10.22054/qjsd.2016.7885
جعفرپور مرزونی، زهرا، خورسندی طاسکوه، عبدالهی نژاد، علیرضا (1402). کارکردها و موانع استفاده از شبکههای اجتماعی در فرآیند مدیریت آموزشی، فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، سال نهم، شماره 33، ص 425 تا 454. doi.org/10.22054/qjsd.2016.7885
دلشادی، زهرا، دلشادی، محمد، شفیعیان، زهرا و منصوریان، محمد (1395). بررسی وضعیت استفاده از شبکههای اجتماعی و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاههای شهر ایلام در سال 1393. مجله ی رهآورد سلامت، 2(2)، 41-49. doi.org/11.52211/edc.216.587452
رضایی، راضیه، زارعی، فاطمه و طهرانی، هادی (1396). واکاوی بهکارگیری شبکههای اجتماعی مجازی در یادگیری و آموزش از منظر استادان و دانشجویان شبکههای اجتماعی مجازی در آموزش. نشریه پژوهش پرستاری، 13(1), 1-9. http://ijnr.ir/article-1-2029-fa.html
رضوانی، ابوالقاسم و عجم، علیاکبر (1395). رابطه میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با پیشرفت تحصیلی و اعتماد در روابط بین فردی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(24)، 23-43. https://www.sid.ir/paper/219297/fa
رضوانی، ابوالقاسم و عجم، علیاکبر (1398). بررسی ارتباط استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. فصلنامه توسعه آموزش جندیشاپور، 10(4)، 362-347. doi.org/10.22118/edc.2019.99570
سورین، ورنر جوزف و تانکارد، جیمز (1388). نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. چاپ ششم. تهران: مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران.
فیضی، حسین، محمدی، هیوا، رحمانی، مهیلا و احمدی، سید مجتبی (1396). بررسی ارتباط استفاده از شبکههای اجتماعی با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11(3)، 98-104. doi.org/10.29252/edcbmj.11.03.12
قربانی، مجید، برقی، عیسی و سهیلی، امین (1396). دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با نقش شبکههای اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی آنان، مجله پرستاری و مامایی، دوره 16، شماره 2. http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3476-fa.html
مالمیر، مرتضی، زارع، محمد، فیضآبادی، نرگس و ساریخانی، راحله (1395). تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر پیشرفت تحصیلی ویادداری دانشجویان پرستاری در آموزش زبان انگلیسی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(1)، 265-272.
متحدین، مهرنوش، درتاج، فریبا، قائمی، فاطمه و قربان جهرمی، رضا (1402). مدل علّی استفاده آسیبزا از اینترنت بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی با واسطهگری راهبردهای تنظیم هیجان و مقابله اجتنابی، فصلنامه مطالعات رسانهها نوین، دوره 9، شماره 34، صص 79-103. https://doi.org/10.22054/ nms.2023.70126.1462
میرزایی، مریم، رحیمی، صالح ومرادی، محمود (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادل علمی: مطالع موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی. نشریه کتابداری واطلاع رسانی، 19(1)، 108-130 https://lis.aqr-libjournal.ir/article_45325.
ویندال، سون، سیگنایزر، بنو و اولسون، جین (1387). کاربرد نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. چاپ دوم. انتشارات جامعه شناسان.
References
Bembich, C. (2019). Social Network Learning Analytics: identification of students at risk of early school leaving. ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 174-186. DOI 10.7346/SIRD-2S2019-P176
Lester, J., Leonard, J. B., & Mathias, D. (2013). Transfer student engagement: Blurring of social and academic engagement. Community College Review. 41(3), 202-222. http://dx.doi.org/ 10.1177/0091552113496141
Merrill, M. D. (2012). First principles of instruction. Londan: John Wiley & Sons publication.
Yan, X., Gao, W., Yang, J., & Yuan, J. (2022). Emotion regulation choice in internet addiction: less reappraisal, lower frontal alpha asymmetry.Clinical EEG and Neuroscience, 53(4), 278-286. Yan, X., Gao, W., Yang, J., & Yuan, J. (2022). Emotion regulation choice in internet addiction: less reappraisal, lower frontal alpha asymmetry.Clinical EEG and Neuroscience, 53(4), 278-286.
Yu, L. K., & Tao oinas, Y. Y. (2020). social networks and information systems: ongoing and future research streams. Journal of AIS. 61(11), 8-11. http://dx.doi.org/10.17705/1jais.00222.