آقاجانی، مریم. (1381). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی و منبع کنترل نوجوانان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء.
برد ج، ایورگینوف ر، هابس ر، کامل اسماعیل م. (1999). ارتباطبیمار- پزشک. ترجمه. قدیری لشجاکانی ف، ذوالفقاری مطلق م. (1378). تهران: کوشیار، 1378.
سازمان جهانی بهداشت. (2000). (ترجمه ربابه نوری قاسمآبادی و پروانه محمدخانی. (1379). برنامه آموزش مهارتهای زندگی. تهران: سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری.
شهیدی، شهریار و حمدیه، مصطفی. (1381). اصولومبانیبهداشتروانی، تهران: سمت.
نوربالا، احمدعلی و همکاران. (1380). نگاهیبرسیمایسلامترواندرایران، تهران: مؤلّف. طارمیان، فرهاد و دیگران. (1379). مهارتهای زندگی، چاپ سوم، تهران: مؤسسه فرهنگی منادی تربیت.
غضنفری، فیروزه و قدم پور، عزت الله. (1387). بررسیرابطهراهبردهایمقابلهایوسلامتروانیدرساکنینشهرخرمآباد.
ناصری،حسین؛ نیکپرور، ریحانه. (1383). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر بهداشت روانی دانشجویان. دومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.
منابع لاتین
Lazarus, A .A .(1971). Behavior therapy and Beyond. New York: Mc Graw –Hill.
Lazarus RS ‚Kanner AD‚ Folkman S. (1980). Emotions: A congnitive –phenomenological analysis. In plutchik R and Kellerman H. Emotion: Theory‚ research and experience‚ New York: Academic.
Mc Donald. M. L. (1975). Teaching. Psychotherapy: Theory, Research and practice – volume 12.
Mac Donald L., Bradish, D. C., Billingham, S., Dibble, N.and Rice, C. (1991).Families and schools together: An innovative Substance abuse prevention program.Social work in Education, (3)2
Singh, H., Mustapha, N. (1994). Some factors associated with Substance abuse among Secondary school Students in Trinidad and Tobago. Journal of drug Education, 24(1).