اکبری، غلامحسین ) 1831 (. رابطة فرهنگ سازمانی با توسعة ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر،
مورد کاوی: شرکت ساخت وسایل یکبار مصرف پزشکی رنگین طب. پایان نامة کارشناسی ارشد
رشتة صنایع مدیریت سیستم و بهره وری، دانشگاه تربیت مدرس.
ایران زاده، سلیمان؛ محمودی، محسن ) 1831 (. شناخت و ارزیابی فرهنگ سازمانی در
چهارچوب مدل دنیسون. )چاپ اول(. تبریز: انتشارات فروزش.
حسینی، سید یعقوب ) 1832 (. آمار ناپارامتریک: روش تحقیق و نرم افزار آماری SPSS 10.0 .
)چاپ اول(. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
سلطانی، ایرج؛ پورسینا، محسن ) 1831 (. پیاده سازی مدیریت کیفیت فراگیر به زبان ساده.
)چاپ اول(. اصفهان: انتشارات ارکان دانش.
شوماخر، رندال؛ لومکس، ریچارد ) 1833 (. مقدمه ای بر مدل سازی معادله ساختاری. )ترجمة د
وحید قاسمی(. )چاپ اول(. تهران: انتشارات جامعه شناسان.
کلانتری، خلیل ) 1833 (. مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی اقتصادی )با
برنامة LISREL و SIMPLIS (. )چاپ اول(. تهران: انتشارات فرهنگ صبا.
منوریان، عباس؛ قربانی، محمد حسین؛ شریفی، مسلم ) 1831 (. فرهنگ سازمانی ) با تکیه بر
مدل دنیسون(. )چاپ اول(. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
والمحمدی، چنگیز ) 1811 (. مدیریت کیفیت و بهره وری. )چاپ دوم(. تهران: انتشارات
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
هومن، حیدرعلی ) 1833 (. مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. )چاپ سوم(.
تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها )سمت(.
یزدخواستی، علی؛ رجائی پور، سعید ) 1833 (. فرهنگ سازمانی و مدیریت کیفیت فراگیر در
آموزش عالی. )چاپ اول(. اصفهان: انتشارات کنکاش.
Arumugam, V.; Ooi, K.B.; Fong, T.C. (2008). TQM practices and quality management performance: An investigation of their relationship using data from ISO 9001:2000 firms in Malaysia. The TQM Magazine 20 (6), 636-650.
Bou-Llusar, J.C.; Escrig-Tena, A.B.; Roca-Puig, V.; Beltran-Martin, I. (2009). An empirical assessment of the EFQM Excellence Model: Evaluation as a TQM framework relative to the MBNQA Model. Journal of Operations Management 27, 1-22.
Brah, S.; Lim, H.Y. (2006). The effects of technology and TQM on the performance of logistics companies. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management 36 (3), 192-209.
Cameron, K.S.; Quinn R.E. (2005). Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework. Jossey-Bass, Revised Edition.
Costa, M.; Lorente A.; Choi, T. (2008). Simultaneous consideration of TQM
011 مطالعات مدیریت )بهبود و تحول(، شماره 22 ، زمستان 22
and ISO 9000 on performance and motivation: An empirical study of Spanish companies. International Journal of Production Economics 113, 23-39.
Feng, J.; Prajogo, D.I.; Tan, K.C.; Sohal, A.S. (2006). The impact of TQM practices on performance: A comparative study between Australian and Singaporean organizations. European Journal of Innovation Management 9 (3), 269-278.
George, D.; Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. Allyn & Bacon, 4th Edition.
Gimenez-Espin, J.A.; Jiménez-Jiménez, D.; Martinez-Costa, M. (2013). Organizational culture for total quality management. Total Quality Management and Business Excellence 24 (5-6), 678-692.
Giritli, H.; Oney-Yazici, E.; Topcu-Oraz, G.; Acar, E. (2013). The interplay between leadership and organizational culture in the Turkish construction sector. International Journal of Project Management 31 (2), 228-238.
Haffar, M.; Al-Karaghouli, W.; Ghoneim, A. (2013). The mediating effect of individual readiness for change in the relationship between organisational culture and TQM implementation. Total Quality Management and Business Excellence 24 (5-6), 693-706.
Hair, J.F.; Black, W.C.; Babin, B.J.; Anderson, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis. Pearson Prentice Hall, 7th Edition.
Hung, R.; Lien, B.; Yang, B.; Wu, C.; Kuo, Y. (2011). Impact of TQM and organizational learning on innovation performance in the high-tech industry. International Business Review 20 (2), 213-225.
Jimenez-Jimenez, D.; Martinez-Costa, M. (2009). The performance effect of HRM and TQM: a study in Spanish organizations. International Journal of Operations & Production Management 29 (12), 1266-1289.
Kannan, V.; Tan, K. (2005). Just in time, total quality management and supply chain management: understanding their linkages and impact on business performance. Omega 33, 153-162.
Kumar, V.; Choisne, F.; Grosbois, D.; Kumar, U. (2009). Impact of TQM on company’s performance. International Journal of Quality & Reliability Management 26 (1), 23-37.
Macinati, M. (2008). The relationship between quality management systems and organizational performance in the Italian National Health Service. Health Policy 85, 228-241.
Mosadegh Rad, A.M. (2006). The impact of organizational culture on the successful implementation of total quality management. The TQM Magazine 18 (6), 606-625.
NIST (2011). 2011-2012 Criteria for Performance Exellence. American Society for Quality (ASQ), USA.
Pinho, J. (2008). TQM and performance in small medium enterprises: The mediating effect of customer orientation and innovation. International Journal of Quality & Reliability management 25 (3), 256-275.
Prajogo, D.I. (2005).The comparative analysis of TQM practices and quality performance between manufacturing and service firms. International Journal of Service Industry Management 16 (3), 217-228.
Prajogo, D.I.; Hong, S. (2008). The effect of TQM on performance in R&D environments: A perspective from South Korean firms. Technovation 28, 855-863.
Prajogo, D.I.; McDermott, C.M. (2005). The relationship between total quality management practices and organizational culture. International Journal
بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت... 010
of Operations & Production Management 25 (11), 1101-1122.
Prajogo, D.I.; Sohal, A.S. (2004). The multidimensionality of TQM practices in determining quality and innovation performance - an empirical examination. Technovation 24, 443-453.
Prajogo, D.I.; Sohal, A.S. (2006). The integration of TQM and technology/R&D management in determining quality and innovation performance. Omega 34, 296-312.
Prajogo, D.I.; Sohal, A.S. (2006). The relationship between organization strategy, total quality management (TQM) and organization performance-the mediating role of TQM. European Journal of Operational Research 168, 35-50.
Rahman, S.; Bullock, P. (2005). Soft TQM, hard TQM and organizational performance relationships: an empirical investigation. Omega 33, 73-83.
Sila, I.; Ebrahimpour, M. (2005). Critical linkages among TQM factors and business results. International Journal of Operations & Production Management 25 (11), 1123-1155.
Valmohammadi, Ch. (2011). The impact of TQM implementation on the organizational performance of Iranian manufacturing SMEs. The TQM Journal 23 (5), 496-509.
Wang, C.H.; Chen K.Y.; Chen S.C. (2012). Total quality management, market orientation and hotel performance: The moderating effects of external environmental factors. International Journal of Hospitality Management 31 (1), 119-129.
Zu, X.; Robbins, T.L.; Fredendall, L.D. (2010). Mapping the critical links between organizational culture and TQM/Six Sigma practices. International Journal of Production Economics 123, 86-106