ابراهیمی، علی .(1377). برنامهریزی درسی (راهبردهای نوین). تهران: انتشارات فکر نو.
اسدیان، سیروس .(1380). بررسیشناخت میزان بهکارگیری انتخابمحتوا درکتاب روانشناسی دوم متوسطه از دیدگاه دبیران و دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
اودری ونیکلس، هاوارد. (1368). راهنمای عملی برنامهریزی درسی(ترجمه دهقان). تهران: انتشارات قدیانی.
پروند، محمدحسین .(1379). مقدمات برنامهریزیآموزشی و درسی. تهران: نشر دنیایپژوهش.
پورمحمدی، طاهره .(1377). بررسی تطابق طراحی آموزشی کتابهای درسی با اصول طراحی سیستماتیک آموزشی معلمان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
تقی پور ظهیر، علی .(1379). مقدمهای بر برنامهریزی آموزشی و درسی. تهران: انتشارات آگاه.
حجتی، محمد .(1373). تحت عنوان بررسی وتحلیل محتوای کتب دینی دوره راهنمایی از نظر دبیران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
حسنی، عطاالله .(1373). مبانی برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات اداره کل ضمن خدمت.
شعبانی، حسن .(1381). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشهاو فنون تدریس). تهران: انتشارات سمت.
فتحی واجارگاه، کورش .(1384). اصول اساسی برنامهریزیدرسی.تهران: انتشارات ایران زمین.
قطرانی، عبدالوهاب. (1371). بررسی نحوه انتخاب، تنظیم وتدوین کتابهای دوره راهنمایی از نظر معلمان، دانشآموزان و متخصصان آموزش فنی وحرفهای. پایان نامه کارشناسیارشد، دانشگاه تهران.
کاظمی، بابک .(1376). مدیریت امور کارکنان، اداره امور استخدامی و منابع انسانی. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت.
لشین، سینتا .(1383). راهبردها وفنون طراحیآموزشی (ترجمه فردانش). تهران: انتشارات سمت.
لوی،الف. (1376). برنامهریزی درسی مدارس (ترجمه مشایخ). تهران: انتشارات روان.
مازندرانی، سعید .(1377). بررسی کیفیت برنامه درسی دوره متوسطه با تأکیدبرکتب درسی از دیدگاه متخصصان دفتر برنامهریزی درسی و دبیران. پایان نامه کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت معلم.
مروارید، مصطفی. (1385). بررسی نحوه تألیف کتاب درسی براساس تکنیک رومی. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
ملکی، حسن .(1384). شیوه طراحی وتألیف کتابدرسی.نشر سخن سمت، سال دهم، شماره4.
Harniss, M., Hollenbeck, K. L., Crawford, B. B., & Carnine, D. (1994). Contend organization and instructional design issues in the development of history text.
Lisle, P. (1997). What is instructional design theory, Educational technology.
Main, R. G. (1997). Integrating motiration into the design process, Educational technology.
Molenda, M. (2003). In search of the elusive ADDIE model, Performanc improvement.
Yong, M. F. (1993). instructional design for situated learning, Educational technology research and development.