امان الهی، عباس .(1384). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و عوامل فردی- خانوادگی با رضایت زناشویی. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران.
حسینی لرگانی، مریم .(1377). بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد زن و مرد قوی و ضعیف سه رشته علوم انسانی، پزشکی و فنی و مهندسی دانشگاههای تهران. پایان نامه منتشره نشده. دانشگاه علامه طباطبائی.
محمدزاده ادملایی، رجبعلی .(1384). مقایسه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز دارای سبکهای یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگیهای شخصیتی، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
منابع انگلیسی
Agogino, A. M,. & Hesi, S. (1995). Learning styles based innovations to improve retention of female engineering students in the synthesis coalition. In ASEE/Ieee Frontiers in education .95: Proceeding. Pardue University.
Costa, P. T. & McCrae, R. R. (1985). Comparison of EPT and psychotisism scales with measures of the five factor model of personality. Journal of Personality. Journal of Personality and Individual Differences. 6, 587-597.
Donclark, Q. (2000). Learning Styles Or, How We Go From the Unknown To the Known.
http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/learning/styles.html.
Fahy, P. J & Mohamed, A. (2005). Students learning style and asynchronous computer-mediated conference (CMC) interaction. Americanjournal of distance education, c19 n1 p5-22.
Goldberg, I. (1982). From Ace Zombie: Some exploration in the language of personality. In Speilberger. C. D. & Butcher. J. N. (Eds) Advances in Personality Assessment.
Hartman, V. F. (1995). Teaching and learning styles preferences. Transition through technology VCCA. Journal 9 (2), 18-20.
Homayouni, A., Porahmad, R., Mosavi, S. J., Nikpour, G. A. (2007). The study of relationship among personality dimensions and their role in learning English of distance education students. 10th European Congress of Psychology July 3-6, 2007 Prague, Czech Republic.
Homayouni, A., Kadivar, P. Taghypour, H. (2009). Learning and cognitive styles as effective factors in learning English for EFL students. International Journal of Learning. Vol 16. Chicago university press.
Liebert. R. M. & Spiegler. A. (1998). Personality: Strategies issues Brook/ Cole Publishing Company.
McCrae, R. R,. & Costa, P. T. (2004). A contemplated revision NEO Five Factor Inventory. Journal of Personality and Individual Differences, 36, 578-596.
Martin, G. (2006). Constructing and maintaining an effective hypertext-based learning environment: Web-based learning and cognitive style. Education and training, v48 n2-3 p143-155.
Wilcoxson, L. (1995). Review And Further study of validity and reliability. University of Sydney. British journal of educational psychology. 66.252-261