منابع فارسی
آذرفر، فاطمه. (1380). تیپشناسی فلسفی ذهن مدیران و تأثیر آن بر اثربخشی به تفکیک در ابعاد سیستمهای حقوقی، حقیقی و باز دبیرستانهای دخترانه شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
امیرتاش، علیمحمد. (شهریور 1383). پنج فلسفه پایه آموزشی. جزوه درسی دانشگاه تربیتمعلم، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی.
حسینی، سید عماد؛ قربانعلیزاده قاضیانی، فاطمه؛ طیبی، سید مرتضی. (تابستان 1385). اصولومبانی تربیتبدنی و مدیریتوبرنامهریزی. آمل: انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری شمالپایدار- دانشگاه شمال. چاپ اول.
خالدان، اصغر و آبکار، علیرضا. بررسی میزان ذهنیت فلسفی مربیان ورزش و رابطه آن با برخی از مشخصات فردی. (بهار و تابستان 1384). نشریه پژوهشنامه علوم ورزشی. سال اول، شماره اول، صص 15-1.
رضوی، سید محمد حسین. (1384). اصول و مبانی تربیتبدنی. آمل: انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری شمالپایدار- دانشگاه شمال. چاپ اول.
شریعتمداری، علی. (1364). فلسفه (مسائل فلسفی، مکتبهای فلسفی، مبانی علوم). انتشارات فوقبرنامه بخش فرهنگی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، چاپ چهارم.
مظفری، سید امیر احمد و پورسلطانی زرندی، حسین. (زمستان 1386). اصول و فلسفه تربیتبدنی. انتشارات بامداد کتاب، تهران: چاپ دوم.
نقیبزاده، میرحسین. (1380). نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش. چاپ چهاردهم، تهران: انتشارات طهوری.
نورایی، طهمورث؛ امیرتاش، علیمحمد؛ تندنویس، فریدون و بهرنگی، محمدرضا. (تابستان 1387). ارتباط بین فلسفه آموزشی مدیران و جو سازمانی در دانشکدهها و گروههای تربیتبدنی. پژوهش در علوم ورزشی، شماره 19، صص 69-55.
وست، دبورا. آ؛ بوچر، چارلز. آ. (2004، چاپ سیزدهم). مبانی تربیتبدنی و ورزش. ترجمه احمد آزاد (1383). تهران: انتشارات دانش افروز. چاپ چهارم.
همتینژاد، مهرعلی، طیبی، سید مرتضی؛ قربانعلیزاده قاضیانی، فاطمه. (1388). آمار غیرپارامتریک در تربیتبدنی و علوم ورزشی به همراه آموزش گامبهگام در SPSS. رشت: انتشارات وارسته. چاپ اول.
منابع انگلیسی
Erkilic, T. A. (2008). Importance of Educational Philosophy in Teacher Training for Educational Sustainable Development. Middle-East Journal of Scientific Research. 3(1): 1-8.
Laban, R. (1966). The mastery of movement. Macdonald & Evance.2nd edition.
Livingston, M. J; McClain, B. R & DeSpain, B. C. (1995). Assessing the Consistency Between Teachers' Philosophies and Educational Goals. Education-Indianapolis-, Vol 116; Number 1, Pages 124.
Nitko, A. J. (2004). Educational assessment of students. New Jersey: Pearson/Merrill/ Prentice Hall, 2004.
Sadker, M. P; & Sadker, D. M. (1994). Teachers, schools and society. New York: McGraw-Hill, Inc.
Whalen, A. (2007). The importance of philosophies in education. Retrieved February 12, 2007_http://en.wikibooks.org/wiki/social and cultural foundations of American education/chapter 1.
Wiles, J; and Bondi, J. (2002). Curriculum development: A guide to practice. Upper Saddle River: Merrill/Prentice Hall. 6th edition. New York, Merry land.v