ابراهیمی، محمدرضا. (1382). بررسی روشهای تقویت انگیزه مطالعه و پژوهش در معلمان شهرستان فریدن از دیدگاه آنان در سال تحصیلی 82-81. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان.
جلالی، حسن. (1376). بررسی عوامل مؤثر در ایجاد علاقمندی معلمان دورة ابتدایی به کتابخوانی و مطالعه و تحقیق از دیدگاه معلمان منطقه زرین شهر. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان.
رشیدپور، علی. (1381). بررسی عوامل مؤثر بر افزایش روحیة پژوهشی در دانش آموزان دورة متوسطه استان لرستان. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان همدان.
سیف، علی اکبر. (1379). روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویراست نو). تهران: انتشارات آگاه.
شمس مورکانی، غلامرضا. (1380). بررسی علل عدم علاقه معلمان منطقه زرین شهر به فعالیتهای پژوهشی. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1378). فرهنگ توصیفی علوم تربیتی. تهران: اسرار دانش.
قاسم زاده، محمد باقر. (1377). تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی و تولیدی. (مجله تدبیر، تیرماه 1377).
قدمپور، عزت الله؛ رضایی، اکبر. (1385). چگونگی ایجاد علاقه و انگیزه در دانش آموزان به مطالعه و پژوهش از طریق برنامه درسی. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
کرمی، پروین. (1387). بررسی شیوههای گسترش فعالیتهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی در مدارس استان لرستان. شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان لرستان.
مرادی، مجید. (1379). بررسی شیوههای تشویق و ترغیب معلمان و دانشآموزان به امور پژوهشی از دیدگاه معلمان و دانشآموزان شهر قم. شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان قم.
منابع انگلیسی
Bishop, R. M. & Bieschke, K. J. (1998). Applying social cognitive theory to interest in research among counseling psychology students: a path analysis. Journal of Counseling Psychology, 45, 182-188.
Eggen, P, Kauchak, D. (2001). Educational Psychology. (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Maslow, A. H. (1970). Motivation and personality. (2nd ed.). New york: Harper & Row.
Prenzel, M. (1992). The selective persistence of interest. In K. A. Renninger, S.
Stipek, D. J. (2002). Motivation to learn: lntegrating theory and practice (4th. Ed.),. Boston: Allyn and Bacon.
Woolfolk, A. E. (2004). Educational Psychology (9th ed.). New York: Pearson