جهانیان، رمضان؛ اعتبار، شکوفه ( 1391 ) ، ارزیابی وضعیت آموزش مجازی در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه های تهران از دیدگاه دانشجویان، فصلنامه فن آوری
اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال دوم، شماره چهارم.
حیدری، اصغر( 1389 )، آشنایی با فن راهنمایی در تور، مهکامه، تهران.
زاهدی، محمد؛ بلالی، ارسلان ( 1388 )، فن راهنمایی گشت، چهار باغ، اصفهان.
فاستر، دنیس( 1386 ) ، فروش و بازاریابی ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، ترجمه ابوالفضل تاجزاده، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
کاظمی، زهرا، زاهدی، محمد( 1388 )، شناخت روحیات ملل، چهار باغ، اصفهان. ارزیابی وضعیت آموزش راهنمایان گردشگری در ایران… 143
گی، چاک. وای( 1385 ) ، جهانگردی در چشم اندازی جامع، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
لامزدن، لس( 1387 )، بازاریابی گردشگری،ت رجمه ابوالفضل تاجزاده، دانشگاه پیام نور، تهران.
نیکنام، کامبیز، حسینی، سید صادق( 1389 )، شناخت صنعت گردشگری، محقق اردبیلی، اردبیل.
Arreola, M. R.(1998), Group says its role is to raise standards for S.A. tour guides, San Antonio Business Journal, 12(27), 19-20.
AP, J. & Wong, K.F. (2001), Case study on tour guiding: Professionalism, issues and problems. Tourism Management, 22 (1), 551-563.
Cohen, E.(1985), The tourist guide: the origins, structure and dynamics of a role. Annals of Tourism Research, 12(1), 5-29.
FTGA.(1998), European federation of tour guides association, Information brochure.
Geva, A., & Goldman, A.(1991), Satisfaction measurement in guided tours. Annals of Tourism Research, 18, 177-185.
Holloway, J.C.(1981), The guided tour: A sociological approach, Annals of Tourism Research, VIII (3), 377-402.
Jafari, J.(2005), Editors page, Annals of Tourism Research, 12(1), 1.
Mitchell G.E. (2005), How to Start a Tour Guiding Business, GEM Group, 15.
Mossberg, L. L. (1995), Tour leaders and their importance in charter tours. Tourism Management, 16(6), 437-445.
Pond, K.(1993), The professional guide, dynamics of tour guiding, New York: Van Nostrand Reinhold.
Ross, G. F(1997), Travel agency employment perceptions, Tourism Management, 18 (1),9-18.
Ting-Yuan Chang (2012), Shiann-Far Kung & Ding-Bang Luh, The
innovative service model: a study on tour guide service design in
Taiwan by ICT application, Academic Research International, Vol.
2, No. 1, 192-198,
Wang, J.C.(2009), Wang, Emotional labor of the tour leaders: An
exploratory study, Tourism Management, 30,249-259,journal home page.
Weiler, B., & Richins, H.(1990), Escort or expert? Entertainer or enable? The role of the resource person on educational tours, In B. O’Rourke (Eds.), The global classroom proceedings (pp. 84-94), Department of continuing Education, University of Canterbury.
Weiler, Betty, Sam H.Ham (2002), Tour Guide Training: A Model for Sustainable Capacity Building in Developing Countries, Journal of Sustainable Tourism, Vol. 10, Issue 1, 52-69.
World Tourism Organization, An introduction to TEDQUAL: a methodology for quality in tourism education and training. Madrid. Spain. 1997
Zhang,H.Q.& Chow I.(2004), Application of importance-performance
model in tour guides performance: evidence from Mainland
Chinese outbound visitors in Hong Kong. Tourism Management,
25(1), 81-91. 2004