| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,166 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,935,926 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,010,018 |
راهبردهای یادگیری زبان دوم:در جستجوی نمایهای برای زبان فارسی | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 1، دوره 8، شماره 26، دی 1391، صفحه 3-30 اصل مقاله (407.68 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| رضامراد صحرایی1؛ شراره خالقی زاده2 | ||
| 1- استادیار دانشگاه علامه طباطبائی rezasahraee@yahoo.com | ||
| 2- کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان | ||
| چکیده | ||
| پژوهشحاضر از نوع کاربردی میباشد و به شناسایی راهبردهای یادگیری زبانفارسی (به عنوان زبان دوم) در میان فارسیآموزان خارجی میپردازد. راهبردهای یادگیری زبان عملکردهایی هستندکه استفاده از آنها از سوی دانشآموز فرآیند یادگیری را آسانتر، سریعتر، لذت بخشتر و موثرتر ساخته، انتقال یادگیری به موقعیتهای جدید را ممکن میسازد (آکسفورد، 1990). بر اساس پژوهشهای مختلف، استفاده از این راهبردها در یادگیری مهارتهای زبان تاثیر بسزایی دارد. در حوزه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی و همچنین در زبانهای مختلف راهبردهای یادگیری زبان مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتهاند ولی در زبان فارسی به بررسی راهبردهای شناختی و فراشناختی (و اکثرا در میان فارسیزبانان) اکتفا شده است. لذا ضروری به نظر میرسید که در حوزه آموزش زبان | ||
| کلیدواژهها | ||
| راهبردهای یادگیری؛ آموزش زبان فارسی؛ آموزش راهبردی؛ مهارتهای زبانی | ||
| مراجع | ||
|
متولی، سید محمد. (1376). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر خواندن، درک مطلب و سرعت یادگیری دانشآموزان کلاسهای اول دبیرستانهای دخترانه شهرستان فردوس. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی،دانشگاه علامه طباطبائی. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,472 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,087 |
||