احمدی، غلامعلی. (1385). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی بین سه برنامهدرسی قصدشده، اجراشده و کسبشده در برنامه جدید آموزش علوم دوره ابتدایی). فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت، دوره 22، 86.صص92-51
احمدی، غلامعلی. (1388). ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده و کسب شده علوم دوره راهنمایی. طرح پژوهشی، وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
اخلاقی، مرتضی. (1383). بررسی میزان هماهنگی وهمخوانی برنامه درسی قصدشده و اجراشده مطالعات اجتماعی سال اول دبیرستانهای پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی 83-84 ،پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
سیلور،الکساندر و لوئیس.(1378). برنامهریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر(ترجمه غلامرضا خوی نژاد).مشهد: آستان قدس رضوی.
کاظم پور، اسماعیل. (1383). ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری بر اساس مدل سه بعدی روبیتایل از دیدگاه دبیران استان گیلان در سال تحصیلی 83-82 و مقایسه آن با برنامه درسی قصد شده، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
مفتخر،سیف الله. (1386). بررسی تفاوت برنامه درسی قصد شده و اجرا شده شهروند مسئول در دوره آموزش متوسطه نظری از دیدگاه دبیران علوم اجتماعی استان آذربایجان شرقی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
نارمنجی، صدیقه. (1380). ارزشیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سال اول دبیرستان نظام جدید آموزش متوسطه از دیدگاه دانش آموزان و دبیران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
مهرمحمدی، محمود و همکاران. (1383). برنامهدرسی: نظرگاهها، رویکردها، چشماندازها. مشهد،آستان قدس رضوی.