آزادمرد، ش. (1379). بررسی رابطة بین سبک یادگیری (وابسته به زمینه و ناوابسته به زمینه) و توانایی حل مسئله دانشآموزان سال سوم راهنمایی شهر اردبیل در سال 79-78، پایاننامة چاپ نشده دورة کارشناسی ارشد، تهران، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
امامیپور، س و شمس اسفندآباد، ح. (1386). سبکهای یادگیری شناختی. (چاپ اول)، تهران، نشر سمت.
بشارت، م. ع. (1382). قابلیت اعتماد (پایایی) و اعتبار (روایی) مقیاس کمالگرایی مثبت و منفی. مجله علوم روانشناختی، شماره 8، 359-346
بشارت، م. ع. (1384). بررسی رابطهی کمالگرایی مثبت و منفی و مکانیسمهای دفاعی. پژوهشهای روانشناختی. شماره 2-1، دورهی هشتم، 21-7.
بشارت، م. ع. نادعلی، ح. زبردست، ع و صالحی، م. (1387). کمالگرایی و سبکهای مقابله با تنیدگی. فصلنامه روانشناسان ایرانی. شماره 17، سال پنجم. 17-7.
بشارت، م. ع، جوشنلو، م و میرزمانی، م. (1386). رابطه سبکهای دلبستگی و کمالگرایی. دو ماهنامه دانشور رفتار. شماره 25، سال چهاردهم. 18-11.
پلنت. ج. (2007). Spss. ترجمهی علیرضا کاکاوند .(1389). کرج. انتشارات سرافراز.
جمشیدی، ب. رزمی، م. ر. حقیقت، ش و سامانی، س. (1387). رابطه انسجام و انعطافپذیری خانواده با ابعاد کمالگرایی. مجله روانپزشکی و روانشناسی ایران، شماره 2، سال چهاردهم. 241-199.
خسروی، ز و علیزاده صحرایی، ا. هـ. (1388). کمالگرایی، سلامت یا بیماری. (چاپ اول). تهران: نشر نی.
رضایی، ا. (1378). مقایسه سبکهای یادگیری (وابسته به زمینه و ناوابسته به زمینه) دانشآموزان و دانشجویان گروههای علوم انسانی و ریاضی مدارس و دانشگاههای شهر تهران، پایاننامة چاپ نشده دورة کارشناسی ارشد، تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
سیف، ع. ا. (1380). روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش، ویرایش پنجم، تهران، آگاه.
شولتز، د. (1990). روانشناسی کمال: الگوهای شخصیت سالم، ترجمهی گیتی خوشدل. (1388). نشر پیکان. تهران. چاپ شانزدهم.
علیزاده صحرائی، ا. هـ .(1386). رابطه کارآیی خانواده، باورهای غیرمنطقی و عزت نفس با کمالگرایی مثبت و منفی در دانشآموزان. پایاننامه چاپ نشده تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا.
کدیور، پ. عبداللهپور، م. آ و عبداللهی، م ج. (1384). بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت تحصیلی، فصلنامه پژوهشهای روانشناختی. شماره 4-3، دورهی هشتم، 44-30.
هرمزینژاد، م؛ شهنی ییلاق، م و نجاریان، ب. (1379). رابطه ساده و چندگانه متغیرهای عزت نفس، اضطراب اجتماعی و کمالگرایی با ابراز وجود دانشجویان شهید چمران اهواز. مجلهی علوم تربیتی و روانشناسی، سال هفتم، شماره 3 و 4 دورهی سوم، 50-29.