دلاور پور، م. آ؛ و جوکار، ب. (1386). رابطه تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی، پاییز و زمستان 1386، 61-80.
ولی محمدی، م.(1381). بررسی رابطه جهت گیری هدفی با راهبردهای یادگیری و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر و پسر سال دوم راهنمایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
قلی زاده، م؛ شکر کن، ح؛ و حقیقی مبارکه، ج. (1387). بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهرستان ایذه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3(14(1 و 2))، 149- 166.
غلامی، ش. (1387). رابطه جهت گیری هدفی با راهبردهای یادگیری و اضطراب امتحان در دانشآموزان پسر سال سوم متوسطه شهرستان اسلام آباد غرب. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
باعزت، ف؛ صادقی، م. ن؛ ایزدی فرد، ر؛ و روبن زاده، ش. (1391). اعتبار یابی و رواسازی آزمون اضطراب امتحان فریدبن: فرم فارسی. مطالعات روانشناختی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، 8(1)، 51-66.