بازرگان، عباس. (1380). ارزشیابی آموزشی (مفاهیم الگوها، فرایند عملیاتی). تهران: سمت.
رحیمی، حسین؛ محمدی، رضا؛ پرند، کوروش. (1381). ارزیابی درونی رویکرد چالش برانگیز در نظام آموزش عالی ایران، مجموعه مقالات چهل و هفتمین نشست رؤسای دانشگاهها، سازمان سنجش آموزش کشور.
زین آبادی، رضا؛پور کریمی، جواد. (1383). جایگاه ارزیابی درونی در بهبود کیفیت عملکرد مراکز آموزش عالی و دانشگاهها، سازمان سنجش آموزش کشور.
محمدی، رضا. (1381). ارزیابی کیفیت گروههای آموزشی ریاضی (محض – کاربردی) دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پایان نامة کارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه تهران.
میرزایی، علیرضا. (1383). ارزیابی درونی گروههای علوم انسانی دانشگاه ایلام به منظور بهبود کیفیت آموزشی گروهها. پایان نامة کارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه تهران.
منابعلاتین
Ahmadi, Azam. , Bazargan, A and Havas Beigi, F(2011). Relationship between organizational characteristics and implementation of internal evaluation in universities educational departments, case: University of Tehran.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
Volume 15, 2011, Pages 221-228
Bazargan, A.)2002(.Issues and Trends in Quality Assurance and Accreditation: A case study of Iran.Proceedings of the First Global Forum on International Quality Assurance,Accreditation and the Recognition of Qualifications in Higher Education, UNESCO,Paris:17-18 October,2002. (pp123-128).Paris: UNESCO.
Bazargan, Abbas (2007) “Problems of Organising and Reporting Internal and External Evaluation in Developing Countries: The Case of Iran’’ Quality in Higher Education. Vol. 13, No. 3, pp. 207 – 214.
ESIB, (2003), “European Student Handbook on Quality Assurance in Higher Education”
Available at: http://www.vssunes.ch.
Farasatkhah, M., Ghazi, M. and Bazargan, A.(2008), “Quality Challenge in Iran’s Higher Education: A Historical Review”, Iranian Studies, Vol. 41, No. 2, pp.115-137.
Gordon, George (1999). “Creating Effective Internal Processes for Quality Assessment, Management and Development”. Assessment Update. Vol. 11, No. 6, pp 6-12.
OECD Education & Skills, (2004), “Quality and recognition in higher education – the cross-border challenge”, Vol. 9, pp.18-26.
Tarı´,Juan Jose (2010), “Self-assessment processes: the importance of follow-up for success”. Quality Assurance in Education.Vol. 18