احمدی، آذر. (1387). نمره کل سازی با استفاده از تکنیکهای نظریه کلاسیک و مقایسه آن با مدلهای نظریه سؤال پاسخ در کنکور کارشناسی رشته ریاضی. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
آلن ام،جی وین دبلیو ام. (1384). مقدمهای بر نظریههای اندازه گیری (روان سنجی)، ترجمه علی،دلاور، تهران: سمت (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1982).
بیرقی، ابولفضل. (1377). بررسی اثر تعداد گزینهها و زمان بر روی نمره کل در آزمونهای پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
ثرندایک، برت ال. (1369). روان سنجی کاربردی. ترجمه هومن، حیدرعلی دانشگاه تهران.
سیده مؤمنی، سید طاهره. (1379). تأثیر عامل حدس بر نمره های آزمونهای چندگزینهای پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد.تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف، علی اکبر. (1365). اندازه گیری پیشرفت تحصیلی، تهران: انتشارات آگاه.
شریفی حسن پاشا،اصول روان سنجی در روان آزمایی، انتشارات رشد( 1384)
فتوحی، لیلا. (1387). بررسی کارکرد افتراقی سؤالات کنکور کارشناسی ارشد رشته روانشناسی.
فلسفی نژاد، محمد رضا. (1388). مبانی نظری پرسش پاسخ. زیر چاپ.
کاپلان، روبرت ام؛ ساکوز، دنیس پ. (2004). روان آزمایی، مترجم علی، دلاور، فریبرز درتاج، نورعلی فرخی، تهران: نشر ارسباران، 1386.
معلمی اوره، مهرناز. (1387). مقایسه دقت برآورد توانایی در سؤالات چند گزینه ای با بکارگیری مدل سازی – سؤال پاسخ دو وچند ارزشی.پایان نامه کارشناسی ارشد.تهران. دانشگاه علامه طباطبایی.
هادیان، مینا. (76-1375). تأثیر گزینههای سؤال در اعتبار تستهای چندگزینهای. کتابنامه ص 111-108.
منابع لاتین
Chien-chi-yeh (2007). The effect of gussing on assessing dimentionality in multiple choice test,university of Pittsburgh.
Educational and psychological measurement ,vol,40,no,2,357-365/(1980) SAGE publication /a comparison of the two ,three and four choice item test given/fixed total number of choice /RALPH G,STRATON
James ware&marve(2008).impact of item-writing flaws in multiple choice question on student achievement in high-stakes nursing,assessment.42:198-20
Karyn woodfard ,peter Bancroft,(2009).multiple chioice questions not
considered harmful,queensland university of technology.
Kobinger&Christian.h.ghottschall(2008).item difficulty of multiple choice test dependant on different ietm response formats,university of Vienna.
Olleen m,(2008).heffernan.university of Alberta.
Michael c rodrigrez (2005),tree option are optimal for multiple –choice item/uni/washin.vol;24,lss,2;pg3,11pgs.
TOM burkard.uk.cps,januray (2009).multiplechoice.
Youngsuk suh (2008),nested logit models for multiple choice item response data.university of Wisconsin-madison..
Tetsuhito shizuka and coworkers(2006)a comparison of three and four option English test for university entrance selection,purposes in japan.language testing (2006);23;35.
YI MIN huang.(2004),the impact of the all-of-the above option and student ability in multiple choice testing,Washington state university college of education.