منابع
احدی، بتول (1373). مقایسهی عملکرد دانشآموزان با اختلال یادگیری و دانشآموزان بدون اختلال یادگیری در مقیاس هوش وکسلر کودکان- تجدید نظر شده. پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی. دانشگاه شیراز.
برانیگان، گری و دکر، اسکات. (1389). دفترچه راهنمای آزمون بندر گشتالت II: سیستم نمرهگذاری فراگیر. ترجمه: حبیب هادیانفرد. زیر چاپ.
سالنامه آماری استان فارس (سال 1385)، نشریهی شماره 14- 86، معاونت برنامه ریزی استانداری فارس، دفتر آمار و اطلاعات، بهمن ماه 1385.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1385(جمعیت شهرهای کشور بر حسب سن و جنس)، دفتر ریاست، امور بین الملل و روابط عمومی، اسفند ماه 1387.
هادیانفرد، حبیب. (1386). ساخت و هنجاریابی آزمون خط زنی (فرم فارسی) برای دانشآموزان دورهی ابتدایی شهر شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 52، 209- 193.
هادیانفرد، حبیب؛ نجاریان، بهمن؛ شکرکن، حسین؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز. (1379). مقایسهی اثربخشی سه روش روان درمانی در کاهش اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان پسر دبستانی پایههای سوم و چهارم شیراز. مجلهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. دورهی سوم، سال هفتم، شماره های 1و 2. 54-29.
Bender, L. (1938). A visual motor gestalt test and its clinical use. New York: American Orthopsychiatric Association.
Brannigan, G. G., Decker, S. L., & Madsen, D. H. (2004). Innovative features of the Bender- Gestalt II and expanded guidelines for the use of the global scoring system. (Bender Visual- Motor Gestalt Test, 2nd ed., Assessment Service Bulletin No. 1.). Itasca, IL: Riverside Publishing.
Dana, R. H., Field, K., & Bolton, B. (1983). Variations of the Bender-Gestalt Test: Implications for taining and practice. Journal of Personality Assessment. 47, 76-84.
Decker, S. L. (2008). Measuring growth and decline in visual- motor processes with the Bender-Gestalt Second Edition. Journal of Psychoeducational Assessment. Vol. 26,No 1. 3-15.
Decker, S. L., Allen, R., & Choca, J. P. (2006). Cunstruct validity of the Bender-Gestalt II: comparison with Wechsler intelligence scale for children-III. Perceptual and Motor Skills. 102. 133-141.
Goldestein, S. & Goldestein, M. (1998). Managing Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Children. New York: John Wiley & sons.
Hutt, M.L. (1985). The Hutt adaptation of the Bender- Gestalt test (3th ed.). New York: Grune & Stratton.
Koppitz, E.M. (1963). The Bender- Gestalt test for young children. New York: Grune & Stratton.
Koppitz, E.M. (1975). The Bender- Gestalt test for young children. New York: Grune & Stratton.
Lacks, P. (1999). Bender- Gestalt screening for brain dysfunction (2nd ed.). New York: Wiley.
Lacks, P.,& Storandt, M. (1982). Bender-Gestalt performance of normal older adults. Journal of Clinical Psychology, 38, 624- 627.
Leton, D. A., Miyamoto, K. K., & Ryckman, D. B. (1987). Psychometric classification of learning disabled students. Psychology in the Schools, 24, 201-209.
Lezak, M. D. (1998). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press.
Moseley, D.a. (1970). The performance of deprived children on the Bender Gesalt test. Dissertation Abstracts International, 30, 329- 333.
Pascal, G., & Suttle, B. (1951). The Bender Gestalt test. New York: Grune & Startton.
Sundberg, N. (1961). The practice of psychological testing in clinical services in the united states. American psychologist, 16, 79-83.
Schulberg, H. C., & Tolor, A. (1961). The use of the Bender-Gestalt in clinical practice. The Journal of Projective Techniques. 25, 347- 351.
Tolor, A., & Brannigan, G. G. (1980). Research and clinical applications of the Bender- Gestalt Test. Springfield, IL: Thomas.
Wade, T. C., Baker, T. B., Morton, R. L., & Baker, L. J. (1978). The status of psychological testing in clinical psychology: Relationships between test use and professional activities and orientations. Journal of Personality Assessment. 42, 3-9.
Zuelzer, M.B., & Stedman, J.M. (1976). Koppitz Bender Gestalt scores in first grade children as related to ethnocultural background, socioeconomic class, and sex factors. Journal of Consulting an Clinical Psychology, 44, 875- 879.