منابع
- ایوازیان، ماریا، معظمی گودرزی، شروین. (1388)، اشتراکات اساطیری و باورها در منابع ایرانی و ارمنی، تهران، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ اول.
- باغداساریان، ادیک. (1380)، تاریخ کلیسای ارمنی، تهران، نشر احسان، چاپ اول.
- ذکایی، محمد سعید. (1390)، مطالعات فرهنگی و مطالعات حافظه، مجله مطالعات اجتماعی ایران، دوره پنجم، شماره 3.
- فاضلی، نعمتالله؛ رسولی، محمد. (1392)، بررسی روابط تعامل بین فرهنگی و شهروندی؛ پژوهشی انسانشناختی در ارامنه تهران، پژوهشهای انسانشناسی ایران، دوره 4، شماره 2.
- قوام، عبدالعلی؛ زرگر، افشین. (1388)، دولت سازی، ملتسازی و نظریه روابط بینالملل، چارچوبی برای فهم و مطالعه جهان دولت-ملت ها، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول.
- مهدوی، محمدصادق؛ توکلی قینانی، فرحناز. (1388)، هویت قومی ارامنه، مطالعه جامعهشناختی عوامل مؤثر در استمرار قومی ارامنه (مطالعه موردی ارامنه تهران)، پژوهشنامه علوم اجتماعی، دوره سوم، شماره چهارم.
- Anderson, Benedict. (1983), Imagined Communities: Reflections on the Origin and the Spread of Nationalism, London; New York: Verso.
- Assmann, Jan,Czaplicka, John. (1995) Collective Memory and Cultural Identity, Cultural History/Cultural Studies, No. 65, (Spring - Summer, 1995), pp. 125-133.
- Barker,Mmartin. (1981), The New Racism, Juncton Books: London.
- Berger, Ronald. (1995). The Holocaust, religion, and the politics of collective memory: beyond sociology, Transaction Publishers, New Brunswick (USA) and London (UK).
- Boym, Sletvana. (2001), The future of Nostalsia, New York: Basic Books.
- Cehajic, S.,Brown, R.,&Castano, E. (2008). Forgive and forget? Antecedents and consequences of intergroup forgiveness in Bosnia and Herzegovina. Political Psychology, 29, 351–367.
- Chaitin, J., & Steinberg, S. (2008). You should know better: Expressions of empathy and disregard among victims of massive social trauma. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 17, 197–226.
- Cohen, Robin. (1997), Global Diaspora: an Introduction, Seattle: University of Wshington Press.
- Connerton, Paul. (1989), How Societies Remember, Cambridge, UK; New York: Cambridge University Press.
- Eric Hobsbawm & Terence Ranger, ed. (1983). The Invention of Tradition. Cambridge University Press.
- Gelner, Ernest. (2009), Nation and Nationalism, Ithaca, United States.
- Halbwachs, Maurice. (1992), On Collective Memory, Chicago, The University of Chicago Press.
- Hall, Stwart. (2003), Cultural Identity and Diaspora, In J. Evans Braziel & A. Munner(Eds.), Theorizing Diaspora: a Reader. (PP. 233-146). Malden, MA; Oxford; Blackwell.
- Hobsbawm, Eric J. (1990), Nations and Nationalism Since 1780. Cambridge: Cambridge University Press.
- Hoysen, Andreas. (2003), Present past: Urban Palimpsests and the Politics of Memory, Stanford, CA, Stanford University Press.
- Kymlicka, W. (1995), Multicultural Citizenship, Oxford university Press, London.
- Mack, J. E. (1990). The psychodynamics of victimization among national groups in conflict. In V. D. Volkan, D. A. Julius, & J. V. Montville (Eds.), The Psychodynamics of International Relationships (pp. 119–129). Lexington, MA: Lexington.
- Nora, Pierre. (1989), Between Memory and History: Les Lieux de Memoire, Representation, Presentation, No. 26. PP. 7-24.
- Olick, Jeffrey and Robbins Joyce. (1998), Social Memory Studies: From Collective Memory to the Historical Sociology of Mnemonic Practices, Annual Review of Sociology, No.22, PP. 105-140.
- Panossian, Razmik. (1998), Between Ambivalence and Intrusion: Politics and Identity in Armenia-Diaspora Relation. Diaspora, 7:2, 149-185.
- Safran, William. (1991), Diaspora in Modern Societis: Myths of Homeland and Return, In: Diaspora, 1(1): 83-99.
- Wretsch, James. (2002), Voices of Collective Remembering. Cambrigde, UK, Cambridge University Press.