منابع فارسی
آراسته ح. ر. (1387). ضرورت به کارگیری شیوههای نوین رهبری در میان رئیسان دانشگاههای کشور. فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارۀ 50، ص 17- 1.
امیرحسینی خ .(1384). خلاقیت و نوآوری مبانی، اصول، تکنیکها، تهران: انتشارات عارف کامل، چاپ دوم.
بذرافشان مقدم، م؛ صباغیان ز؛ آراسته ح. م؛ شعبانی ورکی ب. (1386). جایگاه الگوی سایبرنتیک در اداره دانشگاهها مورد: دانشگاه فردوسی مشهد. مجلۀمطالعات تربیتی و روانشناسی، شماره ی 18، ص 32- 5.
بذرافشان مقدم، م.(1386). بررسی میزان کاربرد الگوی سایبرنتیک در مدیریت دانشگاهها مورد: دانشگاه فردوسی مشهد. رسالۀ دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
بذرافشان مقدم، م؛ نورشاهی، ن؛ پورشافعی، ه.(1384). نگرش رؤسای دانشگاهها به برنامهریزی دانشگاهی. فصلنامۀ مطالعات تربیتی و روانشناسی، شمارۀ 622، ص 124- 93.
بیر، ا. (2005). سایبرنتیک چیست؟ ترجمۀ: حمیدرضا جمالی مهمونـی و سعید اسدی .(1384). ماهنامـه تدبیر، سـال شانزدهم، 155 ص،53- 49.
بیرن بائوم،ر. (1382). دانشگاهها چگونه کار میکنند: سازمان علمی و رهبری آن از منظر سیبرنتیک. ترجمۀ: حمیدرضا آراسته. تهران: انتشارات مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
حسینی م.(1389). عوامل مؤثر بر خلاقیت و نوآوری اعضای هیئت علمی. مجلۀ راهبرد دانش. شمارۀ 1 . ص 6- 1.
خاکی، ع .(1384). روش تحقیق در مدیریت. تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد.
سام خانیان، م.(1387). خلاقیت و نوآوری در سازمان آموزشی مفاهیم، نظریهها، تکنیکها و سنجش. تهران: انتشارات فن و هنر.
فخریان، م .(1388). بررسی وضعیت خلاقیت در سازمان یادگیرنده. پایان نامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد ارومیه.
فرهنگی، ع. ا ؛ حسینی، ح. (1378). رهبری و مدیریت در دانشگاهها. مجله دانش مدیریت، شمارۀ 47، ص 38- 34.
منابع لاتین
Jalan, R. Cliner,D.(2008). Making Creativity Sport policy,woman and developing in the afice. V 14,222- 230
- E. (2002). Cybernetic formulation of some function of management types of simulation and Optimization approaches within the system dynamics method. Journal Kaszubska. 23. 1- 11.
- B. P. (2005). Confessions of a Cybernetic Epistemologist. Journal K Cybernetes. 34. 3 4. 373- 384.
Rowe. J. (2007). Cybernetics of culture. Journal Kybernetes. 36. 5 6. 596- 606