آرمان، س؛ فیروزکوهیمقدم، م. (1383). تأثیر مداخلات روانشناختی بر مشکلات خواهر برادرن کودکان عقب مانده ذهنی. دانشکده علوم پزشکی تهران،3،32-35.
احدی، ف. (1384). تأثیر آموزش خانواده و مشاوره بر کاهش فشار روانی والدین کم توان ذهنی. مجله تعلیم آموزشپذیر دختر. دانش و پژوهش،6، 83- 92.
ترابی، م. (1384). برسی و مقایسه اثر بخشی دو تکنیک تنش زدایی و رفتار درمانی شناختی در کاهش اضطراب مادران کودکان کمتوان ذهنی شهر تهران. مجله تعلیم و تربیت استثنایی،6 ، 42 -43.
دینیترکی، ن؛ بهرامی، ه؛ داورمنش، ع؛ بیگلریان، ا. (1385). رابطه فشار روانی با رضامندی زناشویی در والدین کودکان عقب مانده ذهنی. دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی. مجله پژوهشی و توانبخشی،7، 4-27
سالاری، م؛ کاشانینیا، ز؛ دواچی، ا؛ بابایی، غ. (1380). میزان تأثیر آموزش به شیوهای مقابلهای بر مادران دارای کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر، ارمغان دانش،6، 32.
سیفنراقی، م؛ نادری، ع. (1379). روانشناسی کودکان عقب مانده ذهنی و روشهای آموزش آنها. تهران: انتشارات سمت.
شریفیدرآمدی، پ. (1386). بررسی اثربخشی آموزش هوش عاطفی بر سلامت روان عمومی مادران فرزندان کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر11 تا 15سال. فصلنامه خانواده پژوهشی،16(4)، 423- 439.
شقاقی، ف؛ کاکوجویباری، ع؛ سلامی، ف. (1389). تأثیر آموزش خانواده بر سلامت روان والدین دارای کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. مجله علوم رفتاری،2(4)، 69-57.
شکوهییکتا، م؛ زمانی، ن. (1387). اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر ارتباط مادران با کودکان کم توان ذهنی و دیرآموز. فصلنامه خانواده پژوهی، 15(4)، 231- 246.
عابدی، ا. (1383). بررسی فراتحلیل عوامل موثر بر افزایش کاربست یافتههای پژوهشی، کاربرد آن در آموزش و پرورش استان اصفهان. طرح تحقیقاتی شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان.
علاقهبند، م؛ آقایوسفی، ع؛کمالی، م؛ دهستانی، م؛ حقیرالسادات، ب؛ نظری، ط؛ شیخها، م. (1390). تأثیر مقابله درمانگری بر سلامت عمومی مادران دارای فرزندان عقب مانده ذهنی ژنتیکی و غیر ژنتیکی. پژوهش در پزشکی 1 (19)، 104-113.
کوپر،کاری ال. (1373). فشار روانی: راههای شناخت و مقابله. ترجمه مهدی قراچهداغی و ناهید شریعتزاده. تهران: انتشارات رشد.
ملک پور، م؛ فراهانی، ح؛ آقایی، ا؛ بهرامی، ع. (1385). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی برکاهش فشار روانی مادران کودکان عقب مانده ذهنی وعادی. پژوهش در زمینه کودکان استثنایی ،2(6)، 661-676.
ملکپور، م؛ پیام، ا. (1379). بررسی تأثیرآموزش والدین بر رفتار اجتماعی دانش آموزان عقب مانده ذهنی. تعلیم و تربیت استثنایی،44، 16-18.
یزدانی، م؛ همتی، م؛ ولیزاده، س؛ حمیدی، ا. (1379). بررسی مقایسه ای عوامل تنش زا و راههای سازگاری در والدین کودکان عقب ماندگی ذهنی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 8، 7 (2)، 65-74.
Abedin, A., Molaie, A. (2010). The effectiveness of group movie therapy (GMT) on parental stress reduction in mothers of children with mild mental retardation in Tehran. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 988–993.
Ashum, G., Nidhi, S. (2004). Positive perceptions in parents children with disabilities. Asia Pacific Disability Rehabilitation Journal, 1, 15.
Bauser, B. B., Hill, S. S. (2000). Mental health nursing: An introductory text. W. B. Saunders co,6, 85-86.
Beresford, B. (1994). Resources and strategies. How parents cope with the care of a disabled child.Journal of Child Psychology and Psychiatry, 35, 171-209.
Fishman, L.,Wolf, D. (1997). Family lifestyle. London: Sage Publication.
Gammon, E. A., Rose, S. D. (1991). The coping skills training program for parents of children with developmental disabilities: an experimental evaluation. Research on Social Work Practice, 1, 244–256.
Greaves, D. (1997). The effect of rational-emotive parent education on the stress of mothers of young children with down syndrome. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 15, 249–267.
Gupta, A., Singhl, N. (2004). Positive perceptions in parents of children with disability. Asia Pacific Disability Rehabilitation Journal, 15 (1), 22-34
Hastings, R., P, Beck, A. (2004). Practitioner review: stress intervention for parents of children with intellectual disabilities. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45, 1338–49.
Hemphill, S. A., Littlefield, L. (2001). Evaluation of a short-term group therapy program for children with behavior problems and their parents. Behavior Research and Therapy, 39, 823- 841.
Hendriks, A. H. C., DeMoor, J. M. H., Oud, J. H. L., Savelberg, M. H.W. (2001). "Perceived changes in well-being of parents with a child in a therapeutic toddler class". Research in Developmental Disabilities, 21, 455-468.
Hodapp, R. M., Zigler, E. (1993). Commentaries on Brenham and Cohen. Mental Retardation, 2,12-15.
Kraemer, B. R., & Blacher, J. (2001). Transition for young adults with severe 7mental retardation: School preparation, parent expectations, and family involvement. Mental Retardation, 39, 423–435.
Moudgil, A. C., Kumar, H., Sharma, S. (1985). Buffering effect of social emotional support on parents of mentally retarded children. Indian Journal of Clinical Psychology,3,44-49.
Sanders, M. R., Pidgeon, A. M., Gravestock, F., Connors, M. D., Brown, S., & Young, R. W. (2004). Does parental attribution retraining and anger management enhance the effects of the Triple P- positive parenting program with parents at risk of child maltreatment? Behavior Therapy, 35, 513-535.
Richaard, P., Hasting beck, A. (2008). Stress intervention for parents of children with intellectual disabilities. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 28.59-68.
Lloyd, R., Hastings P. (2008). Psychological variables as correlates of adjustment in mothers of children with intellectual disabilities: Cross-sectional and longitudinal relationships. Journal of Intellectual Disability Research:3, 37–48.
Witter, D. D., Dianne, S. (2003). Parent reactions to having a child with disabilities. U.S.A: Education Publisher