آذرگون، حسن. کجباف، محمد باقر. (1389). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش نگرش ناکارآمد و افکار خودآیند دانشجویان افسرده دانشگاه اصفهان. مجله روانشناسی دوره 53. سال چهاردهم، شماره1. صص، 94- 79.
ابرهیمی، امراله. مولوی، حسین. موسوی، غفور. برنامنش، علی رضا. یعقوبی، محمد. (1386). ویژگیهای روان سنجی، ساختار عاملی، نقطه برش بالینی، حساسیت و ویژگی پرسشنامه سلامت عمومی 28 سؤالی (GHQ-28) در بیماران ایرانی مبتلا به اختلالات روانپزشکی. مجله تحقیقات علوم رفتاری. شماره 9. صص، 12- 5.
بیرامی، منصور. عبدی، رضا. (1388). بررسی تاثیر آموزش فنون مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان. مجله علوم تربیتی. سال دوم، شماره 6.صص، 54- 35.
دهشیری، غلامرضا. (1391). اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر اضطراب و نگرانی افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. مجلهروانشناسیبالینی. سال چهارم، شماره 2. صص، 27- 19.
سادوک، بنیامین جیمز. سادوک، ویرجینیا آلکوت. (2007). خلاصه روان پزشکی علوم رفتاری/ روان پزشکی بالینی. فرزین رضاعی (1390). تهران: انتشارات ارجمند.
سرمد، زهره. بازرگان، عباس. حجازی، الهه. (1387). روشهای تحقیق در علوم رفتاری (چاپ پانزدهم). تهران: نشر آگه.
فیلی، علیرضا. برجعلی، احمد. سهرابی، فرامرز. فرخی، نورعلی. (1391). مقایسه اثربخشی روش درمان شناختی رفتاری با روش درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن تیزدل بر نشخوار فکری زنان نابارور افسرده. ارمغان دانش، مجلهعلمیپژوهشیدانشگاهعلومپزشکییاسوج. دوره 17، شماره 1. صص، 21- 14.
کاویانی، حسین. جواهری، فروزان. بحیرایی، هادی. (1384). اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) در کاهش افکار خودآیند منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی و اضطراب: پیگیری 60 روزه. مجله تازه های علوم شناختی. سال هفتم، شماره1، صص، 59-49.
کاویانی، حسین. موسوی، اشرف السادات. (1387). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه اضطراب بک در طبقات سنی و جنسی جمعیت ایرانی. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران. دوره 66، شماره 2. صص، 140- 136.
کلدوی، علی. برجعلی، احمد. فلسفی نژاد، محمدرضا. سهرابی، فرامرز. (1390). اثربخشی مدل پیشگیری از بازگشت بر پایه ذهن آگاهی در پیشگیری از بازگشت و انگیزش در افراد وابسته به مواد افیونی. مجله روان شناسی بالینی. سال سوم، شماره 4. صص، 79- 69.
یعقوبی، حمید. (1387). غربال گری اختلالات روانی: جایگاه آزمون ها و نحوه تعیین برش و اعتبار یابی. فصلنامه سلامت روان. سال اول، شماره 1. صص، 51- 39.
یعقوبی، حمید. قائدی، غلامحسین. امیدی، عبدالله. کهانی، شمس الدین. ظفر، مسعود. (1387). مطالعه مقدماتی اعتباریابی و تعیین نمره برش پرسشنامه های GHQ-28 و GHQ-12 بر روی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شاهد. شیراز: مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. 492- 489 .
American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders(4th ed). Washington D.C.
Andrews, G., Creamer, M., Crino, R., Hunt, C., Lampe, L., Page, A. (2003). The treatment of anxiety disorders. Clinical guides and patient manuals. Cambridge: University Press.
Astin, J. A. (1997). Stress reduction through mindfulness meditation: effects on psychological symptomatology, sense of control and spiritual experiences. Journal of Psychotherapy and Psychosomatics, 66(2), 97–106.
Bishop, S. R. (2002). What do we really know about mindfulness-based stress reduction? Journal of Psychosomatic medicine,64, 71-84.
Brown, T. A., Barlow, D. H., Liebowitz, M. R. (1994). The empirical basis of generalized anxiety disorder. American Journal of Psychiatry,151,1272–1280.
Brown, T. A., O’Leary, T. A., Barlow, D. H.(2010). Clinical Handbook of Psychological Disorders (ed). New York: Guilford Press.
Evans, S., Ferrando, S., Findler, M., Stowell, Ch., Smart, C., Haglin, D. (2008). Mindfulness-based cognitive therapy for generalized anxiety disorder. Journal of Anxiety Disorders,22, 716–721.
Fisher, P. L., Durham, R. C. (1990). Recovery rates in generalized anxiety disorders following psychological therapy: An analysis of clinically significant change in the STAI-T across outcome studies since 1990. Journal of Psychological Medicine,29, 1425-1434.
Goldberg, D. P., Hillier, V. F. (1979). A scaled version of general health questionnaire. Journal of Psycholological Medicine,9, 131-145.
Hamilton, M. (1959). The assessment of anxiety states by rating. British Journal of Medicine Psychology,32(1), 50–55.
Hayes, A. M., Feldman, G. (2004). Clarifying the construct of mindfulness in the context of emotion regulation and the process of change in therapy. ClinicalPsychology: Science and Practice,11, 255–262.
Kabat-Zinn, J. (1990). Full catastrophe living. New York: Delta Publishing.
Kessler, R.C., Berglund, P., Demler, O., Jin, R., Walters, E. E. (2005). Lifetime prevalence and age-of-onset distributions of DSM-IV disorders in the National Comorbidity Survey Replication. Archive of General Psychiatry,62, 593–602.
Leger, E., Ladouceur, R., Dugas, M. J., Freeston, M. H. (2003). Cognitive- behavior treatment of generalized anxiety disorder among adolescents. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 42,327-330.
Maier, W., Buller, R., Philipp, M., Heuser, I. (1988). The Hamilton Anxiety Scale: reliability, validity and sensitivity to change in anxiety and depressive disorders. Journal of Affective Disorders, 14(1),68-61.
Maier, W., Gansicke, M., Freybergerr, H. J., Linz, M., Huen, R., Lecrubier, Y. (2000). Generalized anxiety disorder (ICD-10) in primary care from a cross-cultural perspective: a valid diagnostic entity? Acta Psychiatrica Scandinavica, 101, 29–36.
Nutt, D., deMiguel, B. G., Davies, S. J. C. (2008). Phenomenology of anxiety disorders. In: Blanchard, R. J., Blanchard, D. C., Griebel, G., Nutt, D. (Eds.), Handbook of Anxiety and Fear, 17 (pp.365-393). Oxford: Elsevier, 365-393.
Ogles, B. M., Lunner, K. M., Bonesteel, K. (2001). Clinical significance: History, application and current practice. Journal of Clinical Review, 21, 421-446.
Reibel, D. K., Greeson, J. M., Brainard, G. C., Rosenzweig, S. (2001). Mindfulness-based stress reduction and health-related quality of life in a heterogeneous patient population. Journal of General Hospital Psychiatry,23(4), 183–192.
Rodgers, M. P., Warshaw, M. G., Goisman, R. M., Goldenberg, I., Rodriguez-Villa, F., Mallya, G., et al. (1999). Comparing primary and secondary generalized anxiety disorder in a long-term naturalistic study of anxiety disorders. Depression andAnxiety,10(1),1-7.
Roemer, L., Orsillo, S. M. (2002). Expanding our conceptualization of and treatment of generalized anxiety disorder: integrating mindfulness/acceptance-based approaches with existing cognitive-behavioral models. Clinical Psychology: Science and Practice,9 (1),54–68.
Roemer, L., Orsillo, S. M. (2007). An open trial of an acceptancebased behavior therapy for generalized anxiety disorder. Journal of BehaviorTherapy,38, 72–85.
Rygh, J. L., Sanderson, W. C. (2004). Treating generalized anxiety disorder: Evidenced-based strategies, tools, and techniques. New York: Guilford Press.
Segal, Z. V., Williams, J. M. G., Teasdale, J. D. (2002). Mindfulnessbased cognitive therapy for depression: a new approach to preventing relapse. New York: The Guilford Press.
Sterling, M. (2011). General health questionnaire-28 (GHQ-28). The university of Queensland, Australia. Journal of physiotherapy, 57, 259-260.
Turner, S. M., Hersen, M. (1997). Adult Psychotherapy and Diagnosis (3rd ed). New York: John Wiley & Sons.
Vollestad, J., Sivertsen, B., Nelsen, G. H. (2011). Mindfulness-based stress reduction for patients with anxiety disorders: Evaluation in a randomized controlled trial. Journal of Behavior Research and Therapy,49, 281-288.
Warner, C. M., Reigada, L. C., Fisher, P. H., Saborsky, A. L., Benkov, K. J. (2009). CBT for Anxiety and Associated Somatic Complain in Pediatric Medical Settings: An Open Study. Journal of Clinical Psychology in Medicine Setting,16, 169-177.
Wittchen, H. U., Zhao, S., Kessler, R. C., Eaves, W. W. (1994). DSM-III-R generalized anxiety disorder in the National Comorbidity Survey. Archive of General Psychiatry, 51(5), 355 –364