| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,205 |
| تعداد مقالات | 17,967 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,195,010 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,891,575 |
بررسی میزان استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی وارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 6، دوره 2، شماره 5، اسفند 1394، صفحه 81-106 اصل مقاله (780.56 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2016.6956 | ||
| نویسندگان | ||
| محمود نجفی* 1؛ حمید رضا مقامی2؛ جواد حسینی3؛ نصرت جعفری4 | ||
| 1استادیار گروه روان شناسی دانشگاه سمنان | ||
| 2دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 3رئیس گروه پژوهش آموزش و پرورش استان سمنان | ||
| 4مربی دانشگاه پیام نور | ||
| چکیده | ||
| هدف اساسی پژوهش حاضر، بررسی میزان استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس استان سمنان و ارائه راهکارهای مناسب بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. بدین منظور نمونهای شامل 600 نفر دانشآموز، 300 نفر معلم، 200 نفر مدیر از مدارس استان سمنان با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند و پرسشنامههای وضعیت استفاده از فناوریهای نوین آموزشی، زیرساختها، موانع استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی روی آنها اجرا گردید. دادهها با استفاده از شاخصهای توصیفی و آزمون خی دو مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان برخورداری و استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی در دانشآموزان استان سمنان در حد متوسط میباشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مهمترین مانع استفاده از فناوریهای نوین آموزشی از دیدگاه معلمان و مدیران مانع اقتصادی است. پسازآن مهمترین موانع به ترتیب عبارت بودند از موانع راهبردی، آموزشی، فنی، حقوقی و فرهنگی. همچنین بین استفاده از فناوریهای نوین آموزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. درمجموع نتایج حاکی از وضعیت مطلوب و متوسط استفاده از فناوریهای نوین آموزشی ازنظر دانش آموزان و نیاز به برنامهریزی در جهت حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع آموزشی بود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تکنولوژیهای نوین آموزشی؛ فناوری؛ پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,642 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 7,653 |
||