امین خندقی، م؛ کاظمی، ص. (1388). ارزشیابی برنامه درسی راستهدوزی دوره متوسطه حرفهای دانشآموزان با کمتوانی ذهنی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. 11، 31-49.
امین خندقی، م؛ کاظمی، ص. پاکمهر، ح. (1391). طرح ملی ارزشیابی برنامه درسی دوره حرفهای متوسطه دانشآموزان با نیازهای ویژه (با کمتوانی ذهنی) در آموزش و پرورش استثنایی جمهوری اسلامی ایران. طرح پژوهشی ملی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
برقی، ا. (1385). آشنایی با سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور. فصلنامه تعلیم و تربیت استثنایی. 58، 37-54
بهراد، ب. (1382). حرفهآموزی به دانشآموزان کمتوان (آموزش مهارتهای حرفهای). تهران: پژوهشکده کودکان استثنائی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
زارعی زوارکی، ا. سلیمانی، ازندریانی ح؛ و درتاج، ف. (1389). ارزشیابی مراکز یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از نظر کارشناسان. پژوهش در نظامهای آموزشی. 4 (9): 69-83.
شهرامی، ع.، متقیانی، ر. (1377). ارزشیابی مقدماتی از دوره مهارتهای عمومی دانشآموزان عقبمانده ذهنی آموزش پذیر. وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، پژوهشکده کودکان استثنایی.
ضرغامپور، م. (1390). راهنمای تدریس دوره آمادگی ویژه نوآموزان با کمتوانی ذهنی. تهران: انتشارات کتابهای درسی ایران.
قاسمزاده، ف. (1391). گروه مولفین، روشهای یاددهی ویادگیری، چاپ دوم. تهران: انتشارات فنی ایران.
کرک، ساموئل، جانسون، ارویل. (1382) آموزش و پرورش کودکان عقبماندهذهنی، ترجمه مجید مهدیزاده، چاپ ششم. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
کیامنش، ع. (1384). روشهای ارزشیابی آموزش. تهران: پیام نور.
مفیدی، ف. (1387) مدیریت مراکز پیشدبستانی. چاپ سوم. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
مفیدی، ف. (1389). آموزش و پرورش پیشدبستانی. چاپ اول. تهران: دانشگاه پیام نور.
نامنی، م.، فلاحکسمایی، ش. (1374). نخستین گام. چاپ اول. تهران: سازمان آموزش پرورش استثنایی.
نویدی، احد. (1383). راهنمای عملی ارزشیابی آموزش فنی و حرفهای. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
نیکپرورفرد، ر. (1383). راهنمای مهارتهای زندگی. چاپ دوم. تهران: انتشارات معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور.
واشقانی فراهانی، م؛ علی پور، ا. (1382). تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه اول کودکان کمتوان ذهنی و مقایسه آن با کتاب درسی علوم پایة اول کودکان عادی. فصلنامه پژوهشدرحیطهکودکاناستثنایی، ٨ (2): 117-142.
Kirk, S., Gallagher J. & Anastasiow, N. (1996).Educating exceptional children, Eighth Edition,New york, Houghton Mifflin Company.
Matthews, L. R.; Buys, N.; Randall, C.; Biggs, H. & Hazelwood, Z.(2010). Evolution of vocational rehabilitation competencies in Australia. International Journal of Rehabilitation Research, Vol. 33. Iss. 2. pp. 124-133.
Ruhe, V. & zumbo, B.D. (2009). Evaluation in distance education and e-learning, the unfolding model. New York and London: the Guilford press.
Stufflebeam, D. L. and Shinkfield, A J. (2007). Evaluation theory, models, and applications, second edition, U.S.A. Jossey-B.
Wehmeyer, M. L., Kelchner, K. & Richards, S. (1996). Essential characteristics of self-determined behaviors of adults with mental retardation and developmental disabilities. American Journal of Mental Retardation, 100, 632-642.