- آسابرگر، آرتور. (1385)، نقد فرهنگی، ترجمه: حمیرا مشیرزاده، تهران: انتشارات مرکز بازشناسی اسلام و ایران.
- استریناتی، دومینیک. (1384)، مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمه: ثریا پاک نظر، تهران: نشر گام نو.
- جمشیدینژاد، سپیده. (1388)، بازنمایی زنان بزهکار در سینمای مستند ایران، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
- جمعدار، الهام. (1373)، تحلیل سیمای زن در سینمای پس از انقلاب، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی.
- چندلر، دانیل. (1386)، مبانی نشانه شناسی، ترجمه: مهدی پارسا، تهران: نشر سوره مهر.
- زندی، مسعود. (1382)، سینما و تغییرات فرهنگی در ایران، بعد از دوم خرداد 1376: شکلگیری سینمای زن و تغییرات مضامین آن، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی.
- سجودی، فرزان. (1387)، نشانهشناسی کاربردی، تهران: نشرعلم.
- سلبی، کیت و کاودری، ران. (1380)، راهنمای بررسی تلویزیون، ترجمه: علی عامری مهابادی، تهران: انتشارات سروش.
- صدیقی خویدلی، ملکه. (1386)، بازنمایی زن در آثار سینمایی رخشان بنیاعتماد، نقد فمینیستی رسانهای آثار، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی.
- کالکر، رابرت. (1384)، فیلم، فرم و فرهنگ، ترجمه: بابک تیرابی، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
- والکر جان، چاپلین، سارا. (1385)، فرهنگ تصویری: مبانی و مفاهیم، ترجمه و نشر: اداره کل پژوهشهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
- هارلند، ریچارد. (1388)، ابرساختگرایی: فلسفه ساختگرایی و پسا ساختگرایی، ترجمه: فرزان سجودی، تهارن: نشر سوره مهر.
- همتی، هلن. (1379)، بازنمایی مشاغل زن در سینمای ایران، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.
- سلطانیگرد فرامرزی، مهدی. (1383)، زنان در سینمای ایران، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، فصلنامه هنرهای زیبا، شماره 18.
- Calvert & Levis. (1994). Television Studies, the Key Concepts, Routledge.
- Hall, Stuart. (1997). The Work of Representation, In Cultural Representation and Signifying Practice, Sage Publication
Dayer, Richard. (2005). White, in Film Theory: Critical Concept in Media and Cultural Studies, Volume 3, Routledge