- آسابرگر، آ. (1379)، روشهای تحلیل رسانهها، ترجمه: پرویز اجلالی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- امامجمعه زاده، س؛ مرندی، ز؛ رهبر قاضی، م و سعیدی ابواسحقی، ل. (1392)، بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر سبک زندگی، مجله پژوهشهای ارتباطی، شماره 2.
- تن، آ. (1388)، نظریهها و پژوهشهای ارتباطجمعی، ترجمه: نعیم بدیعی، تهران: انتشارات همشهری.
- جلایی پور، ح و محمّدی، ج. (1387)، نظریههای متأخر جامعهشناسی، تهران: نی.
- خواجهنوری، ب؛ روحانی، ع وهاشمی، س. (1390)، سبک زندگی و مدیریت بدن، فصلنامه علمی پژوهشی زنان، سال دوم، شماره 4.
- ربانی، ر و رستگار، ی. (1387)، جوان، سبک زندگی و فرهنگ مصرفی، ماهنامه مهندسی فرهنگی، سال سوم، شماره 24-23.
- رضوی زاده، ن. (1383)، بررسی تأثیر مصرف رسانهها بر سبک زندگی ساکنان تهران، تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- سورین، و و تانکارد، ج. (۱۳۸۱)، نظریههای ارتباطجمعی، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران، نشر دانشگاه تهران، چاپ اول.
- فاضلی، م. (1382)، مصرف و سبک زندگی، قم: صبح صادق، چاپ اوّل.
- فتحی، س و مختار پور، م. (1393)، بررسی نقش و تأثیر رسانههای نوین تصویری در تغییر سبک زندگی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران)، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال ششم، شماره 2.
- فیاض، آ. (1390)، کارکرد و تأثیرات رسانهها در برخی بحرانهای اجتماعی کشور در رسانهها و فرهنگ عمومی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- گونتر، ب. (۱۳۸۴)، روشهای تحقیق رسانهای، ترجمه: مینو نیکو، تهران، اداره کل پژوهشهای سیما، چاپ اول.
- گیدنز، آ.(1388)، تجدّد و تشخّص؛ جامعه و هویت شخصی در عصر جدید. ترجمه: ناصر موفقیان. تهران: نی.
- مک کوایل، د. (1385)، درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه: پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- مهدوی کنی، م. (1386)، مفهوم «سبک زندگی» و گستره آن در علوم اجتماعی، فصلنامه تحقیقات فرهنگ، شماره 1.
- مهدی زاده، س. (1391)، نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: نشر همشهری، چاپ اول.
- Anderson, J. A. & Meyer, T. P. (1988). Mediated communication: A social action perspective, Newbury park: Sage Publication.
- Bourdieu, P. (1984). Distinction: A social critique of the judgments of taste, London: R.K.P
- Chaney, D. (2002). Lifestyles. London: Rutledge.
- Cockerham, W. C. (2005). Health lifestyle theory and the convergence of agency and structure. Journal of Health and Social Behavior, 46, 51-67.
- Evanse, D. & T. Jackson (2007). Towards a Sociology of Sustainable Lifestyles. University of Surrey.
- Gerbner, G. (1994). “Mass Media and Human Communication Theory”, in Dance. F.E.X. (ed.), Human Communication Theory, New York: Holt, Rinehart and Winston.
- Solomon, Michael. R, (1994). Consumer behavior: buying having and being 2editionBoston: Allyn & Bacon.
- Thyra C. Uth (1996). Definition of Lifestyle and its Application to travel behavior. PhD student. Department at the Aarhus school of Business. Aalborg, Denmark
- Windahl, S., Signitzer, B. and Olson J. T., (1992). Using communication Theory; An Introduction to planned communication, Sage Publication, Inc.
Wolman, B. (1981). C ontemporary Theories & System in Psychology, Plenum Press.