پریرخ، مهری. (1378). اینترنت و خدمات مرجع در اینترنت، جنبههای نظری و کاربردی آن در کتابخانهها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی. تهران: نشر کتابدار.
جنابزاده، رؤیا. (1382). خدمات مرجع در کتابخانههای دانشگاهی. دفتر کتابداری، 31(40)، 201-210.
دیانی، محمدحسین. (1387). اصول و خدمات مرجع در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. مشهد: انتشارات کتابخانهای.
دیدهگاه، ف و کرمیزاده، الف. (1387، 30 آبان و 1 آذر). کتابخانه دیجیتال: راهی بهسوی دولت الکترونیک. پوستر ارائهشده در دومین همایش کتابداری پزشکی، کرمان.
رونان، جانا. (1385). مصاحبه مرجع پیوسته (ترجمه امیرحسین عبدالمجید). علوم و فناوری اطلاعات، 21(4)، 121- 137.
زوارقی، رسول. (1385). کتابخانه عمومی آینده. فصلنامه کتاب، 17(67)، 149-153.
عمادخراسانی، نسرین دخت. (1386). خدمات عمومی کتابخانه و شیوههای آن. تهران: نشر کتابدار.
غلامی، طاهره. (1388). خدمات مرجع دیجیتال. قم: کتابدار.
فولرتن، ورا. (1381). خدمات مرجع پست الکترونیکی: مرور و تأملی درباره تجارب کتابخانه گلمان (ترجمه میترا صمیعی). فصلنامه کتاب، 13(4)، 150-153.
فیضآبادی، منصوره. (1386). امکانسنجی ارائه خدمات مرجع اشتراکی پویا در کتابخانههای دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه کتابداری و اطلاعرسانی، تهران.
قانع، محمدرضا. (1383). خدمات مرجع دیجیتالی در کتابخانههای دانشگاهی. مجله کتابداری، 38(42)، 99- 124.
کرمی، افسانه. (1385). امکانسنجی ارائه خدمات مرجع الکترونیکی در کتابخانههای سازمان انرژی اتمی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه کتابداری و اطلاعرسانی، تهران.
کوشا، کیوان. (1376). استفاده از منابع چندرسانهای در خدمات مرجع. اطلاعرسانی و کتابداری، 1-2(29 و 30)، 73-92.
گانگادرشا، ا. اس. (1387). خدمات مرجع دیجیتال در دنیای مجازی (ترجمه نجمه باقریان). ماهنامه اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 10، 61-66.
مختارپور، رضا. (1386). مصاحبه مرجع در محیط دیجیتال: چرایی و چگونگی. ماهنامه اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 2(5)، 35-39.
مظفری، طاهره (1388). امکانسنجی ایجاد خدمات مرجع الکترونیکی در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران با دیدگاه کاربر محور. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه کتابداری و اطلاعرسانی، تهران.
منصوری، علی و پشوتنیزاده، میترا. (1385). اهمیت میز مرجع دیجیتال در کتابخانهها و رهنمودهایی برای طراحی نرمافزار میز مرجع دیجیتال با تأکید بر خدمات مرجع. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، 21(4)، 1-18.
میرحسینی، زهره و خالدیان، ذلیخا. (1390). امکانسنجی ارائه خدمات مرجع الکترونیکی در کتابخانههای دانشگاهی همدان. فصلنامه دانششناسی، 4(13)، 51-64.
نقیمهرطبایی، اشرف. (1382). امکانسنجی ارائه خدمات مرجع الکترونیکی در مراکز اطلاعرسانی یا کتابخانههای تخصصی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم تحقیقات، دانشکده ادبیات، گروه کتابداری و اطلاعرسانی، تهران.
نقیمهرطبایی، اشرف. (1383). همایش ویدئویی و خدمات مرجع در کتابخانههای دانشگاهی. فصلنامه کتاب، 15(60)، 103- 113.
هانسون، ا. و لوبوتسکی، ل. ب. (2003). ایجاد کتابخانه مجازی. ترجمه محمد اسماعیل (1388). تهران: کتابدار.
یوست، آلشیا زنین. (1386). مرجع دیجیتالی: آنچه گذشته به ما آموخته و آنچه آینده در بر خواهد داشت (ترجمه مهدی محمدی). علوم و فناوری اطلاعات، 23(1 و 2)، 185-209.
Clughley, K. (2004). Digital Reference Services: How do the Library-Based Services Compare with The Expert Services?. Library Review, 53(1), 17-23.
Lochore, S. (2004). How Good are The Free Digital Reference Services? A Comparisonof Library-Based and Expert Services. Library Review, 53(1), 24-29.
Mayo, L. (2002). Reference Anytime Anywhere: To Word Virtual Reference Services at The PEN State. The Electronic Library, 20(1), 22-28.
Patterson, R. (2001). Live Virtual Reference: More Work and More Opportunity. Reference Services Review, 29(3), 204-210.
Zheng, S. (2006). Virtual References Services in China: Helping the Information-Poor. The Eelectronic Library, 24(6), 763-773.