ابراهیمی، س. (1393). اثربخشی بازی درمانی بر ناگویی خلقی کودکان اتیسم. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
افتخاری، س. (1393). مقایسه تاثیر بازیدرمانی، خندهدرمانی بر اضطراب در کودکان 6 -12 سال. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شاهرود.
برجیس، م؛ حکیمجوادی، م؛ طاهر، م؛ غلامعلیلواسانی، م و حسینخانزاده، عع. (1391). مقایسهی میزان نگرانی، امید و معنای زندگی در مادران کودکان مبتلا به اوتیسم، ناشنوایی و ناتوانی یادگیری. ناتوانیهاییادگیری، 3(1)، 27-6.
پورعبدل، س؛ صبحیقراملکی، ن؛ عباسی، م. (1394). نیمرخ نارسایی شناختی، نارسایی هیجانی و اجتناب شناختی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. روشها و مدلهای روانشناختی، 6(20)، 72-55.
پیرزادی، ح؛ و شریفیارادانی، ا. (1395). نظریه دلبستگی و مشکلات هیجانی-اجتماعی در دانشآموزان با مشکلات ویژه یادگیری: تبیین نظری و کاربردهای بالینی. تعلیم و تربیت استثنایی، 16(1)، 56-47.
حاتمی، ج؛ خورشیدی، مم؛ بهرامیاحسان، ه؛ رحیمی، عس؛ و حاتمی، اج. (1392). نقش سطوح پردازش و همخوانی خلقی در بازشناسی واژههای هیجانی در افراد دارای ناگویی خلقی. روانشناسی کاربردی، 7(1)، 83-69.
حسینی، فا؛ و خیر، م. (1390). نقش ارزیابی شناختی در تبیین رابطه ابعاد فرزندپروری با هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی. مطالعات آموزش و یادگیری، 3(1)، 46-17.
حشمتی، ر؛ اصلاناری، را؛ و شکراللهی، ر. (1395). اثربخشی تکنیکهای بازیدرمانی گروهی بر اضطراب حالت، احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص. ناتوانیهای یادگیری، 5(4)، 24-7.
حقرنجبر، ف؛ کاکاوند، ع؛ دانش، ع. (1390). مقایسه خودکارآمدی، اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانشآموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. فصلنامهروانشناسیکاربردی، 5 (4)58-42.
زارعپور، ا؛ فلاحیخشکناب، م و کاشانینیا، ز. (1388). بررسی تأثیر بازی درمانی گروهی بر میزان افسردگی کودکان مبتلا به سرطان. مجلهعلمیدانشگاهعلومپزشکیکردستان، 14، 72-64.
زاهد، ع؛ رجبی، س؛ امیدی، م. (1391). بررسی مقایسه سازگاری اجتماعی، هیجانی، تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2) 62-43
سادوک، ب؛ سادوک و آ؛ روئیز، پ. (2015). خلاصۀ روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی (ویراست یازدهم)، جلد سوم. ترجمه فرزین رضاعی (1395). تهران: ارجمند.
سلیمانی، س؛ زاهدبابلان، ع؛ فرزانه، ج؛ ستوده، م. (1390). مقایسهی نارسایی هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار. مجلهیناتوانیهاییادگیری، 1(1)، 93-78.
سهرابیشگفتی، ن. (1390). روشهای مختلف بازی درمانی و کاربرد آن در درمان اختلالات رفتاری و هیجانی کودکان. روشها و مدلهای روانشناختی، 1(4)، 63-45.
عزیزی، ک. (1393). اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر اضطراب کودکان دبستان شهر کرمانشاه. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی.
فولادچنگ، محبوبه. (1385). نقش الگوهای خانوادگی در سازگاری نوجوانان. فصلنامه خانواده پژوهی، 1(1)، 221-209.
گنجی، م؛ زاهدبابلان، ع؛ معینیکیا، م. (1391). فراتحلیل پژوهشهای انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان.فصلنامهیروانشناسیمدرسه، 1(1)، 108-93.
محمداسماعیل، ا. (1390). بازی درمانی (نظریهها، روشها و کاربردهای بالینی). چاپ سوم، تهران: دانژه.
محمودعلیلو، م؛ هاشمینصرتآباد، ت؛ فرشبافمانیصفت، ف. (1394). اثربخشی بازیدرمانی بر اساس رویکرد لوی در کاهش اضطراب کودکان سرطانی. پرستاری و مامایی جامعنگر، 25(75)، 62-54.
منصوری، م. (1391). بررسی کارکردهای اجرایی در افراد دارای خصوصیات ناگویی خلقی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی.
نجفی، م؛ و سرپولکی، ب. (1395). اثربخشی بازیدرمانی شناختی-رفتاری بر پرخاشگری و اختلال املاء در کودکان دبستانی. فصلنامه افراد استثنایی، 6(21)، 121-103.
ندیمی، م؛ و پیشگر، م. (1394). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر افسردگی و ناگویی خلقی سوءمصرف کنندگان مواد. اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیبشناسی جامعه.
نریمانی، م؛ عباسی، م؛ ابوالقاسمی، ع؛ احدی، ب. (1392). مقایسهی اثربخشی آموزش پذیرش/ تعهد با آموزش تنظیم هیجانی بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانیهای یادگیری، 2(4)، 176-154.
American Psychiatric Association. (2013). The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition.
Auerbach, J. G., Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. S. (2008). Emotional and Behavioral characteristics over a six year period in youths with persistent and nonpersistent dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 41(3), 263–273.
Bagby, R. M., Parker, J. D. A., & Taylor, G. J. (1994).The twenty-item Toronto Alexithymia Scale-I. Item selection and cross-validation of the factor structure. Journal of Psychosomatic Research, 38(1), 23-32.
Besharat, M. A., & Shahidi, V. (2014). Mediating Role of Cognitive Emotion Regulation Strategies on the Relationship between Attachment Styles and Alexithymia. Europe’s Journal of Psychology, 10(2), 352–62.
Cron, E. A. (1998). The feeling word game (Game). (Available from the Feeling Word Game, 316 East Street, Rochester, MI 48307).
Cron, E. A. (2000). The Feeling Word Game: A Tool for Both Teaching and Therapy. The Family Journal, 8(4), 402-405.
Donges, U. S., & Suslow, T. (2017). Alexithymia and automatic processing of emotional stimuli: a systematic review. Reviews in the Neurosciences, 28(3), 247-264.
Darzi Ramandi, L; Daneshfar, A; & Shojaei, M. (2012). Effects of aromatherapy and play on intellectually disables aggression. Annals of biological research, 3(11), 5211-5215.
Freilich, R., & Shechtman, Z. (2010). The contribution of art therapy to the social, emotional, and academic adjustment of children with learning disabilities. The Arts in Psychotherapy, 37(2), 97- 105.
Frijda, N. H. (1986). The emotions. Cambridge, England: Cambridge University Press.
Grabe, H. J., Schwahn, C., Barnow, S., Spitzer, C., John, U., Freyberger, H. J., … & Volzke, H. (2010). Alexithymia, hypertension, and subclinical atherosclerosis in the general population. Journal of Psychosomatic Research. 68(2), 139-47.
Hayati, M., Smaeeli far, N., Nikroo, M., & Faramarzi, E. (2014), Effectiveness of child-centered play therapy in the decrease of aggression among 5- to-10 year- old children. International journal of psychology and behavioral research, 3(4), 308-316.
Khodabakhsh, M. R., & Kiani, F. (2014). Effects of emotional eating on eating behaviors disorder in students: The effects of anxious mood and emotion expression. International Journal of Pediatrics, 2(4.1), 295-303.
Komaki, G. (2013). Somatization and psychosomatic symptoms. New York: Sperliger.
Linnenbrink, E. A. (2006). Emotion research in education: theoretical and methodological perspectives on the integration of affect, motivation, and cognition. Educational Psychology Review, 18, 307-314.
Miyake, Y., Okamoto, Y., Onoda, K,.Shirao. N & Yamawaki, S. (2012). Brain activation during the perception of stressful word stimuli concerning interpersonal relationships in anorexia nervosa patients with high degree of alexithymia an FMRI paradigm. Journal of Neuroimaging, 201(2): 113-119.
Payer, D. E., Lieberman, M. D., & London, E. D. (2011). Neural correlates of affect processing and aggression in methamphetamine dependence. Archives of General Psychiatry, 68(3), 271–282.
Picardi, A., Fagnani, C., Gigantesco, A., Toccaceli, V., Lega, I., & Stazi, M. A. (2011). Genetic influences on alexithymia and their relationship with depressive symptoms. Journal of Psychosomatic Research, 71(4), 256–263.
Preti, A., Sancassiani, F., Cadoni, F., & Carta, M. (2013). Alexithymia affects pre-hospital delay of patients with acute myocardial infarction: Meta-analysis of existing studies. ClinicalPractice & Epidemiology in Mental Health, 9, 69-73.
Rieffe, C., Oosterveld, P., & Terwogt, M. M. (2006). An Alexithymia Questionnaire for Children: Factorial and Concurrent Validation Results. Personality and Individual Difference, 40(1), 123-133.
Sabaghian Rad, L; & Fathi, F. (2014). The effect of school games on aggression in 10-14 years old intellectually disabled girls. European journal of experimental biology, 4(5), 129-132.
Wells, T. L. (2005). Emotion and culture in a collaborative learning environment for engineers. Doctoral Dissertation of Philosophy, University of Texas, Austin.