آقاجانی، سیف اله؛ نریمانی، محمد و آسیایی، مریم. (1376). مقایسه هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان تیز هوش و عادی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 86(3)، 3،317-323.
ابراهیمی قوام، صغری. (1386). رفتار اخلاقی کودکان چگونه شکل میگیرد؟ (مروری بر عوامل مؤثر بر استدلال و رفتار اخلاقی). فصلنامه رشد مشاور مدرسه، 9، 57-54.
تیموری آسفیچی، محمد مهدی. (1392). مقایسه قضاوت اخلاقی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی ذهنی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
جنیدی، سیما. (1378). بررسی رابطه قضاوت اخلاقی و رفتار اخلاقی در دختران نوجوان عادی و دختران بزهکار 17-14 ساله شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
جعفری، اصغر؛ رحمانی، هانیه و امیری مجد، مجتبی. (1395). پیشبینی قضاوت اخلاقی در دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی عادی و تیزهوش بر اساس ارزشهای شخصی- خانوادگی و خودپنداره، پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، سال ششم، شماره دوم، پیاپی (11)، 80-65.
شعبانی، زهرا. (1391). فراتحلیل تحول اخلاقی در تحقیقات انجام شده طی سالهای 1388-1365. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 27، 81-42.
حیدری، الهام. (1390). بررسی رابطه استدلال اخلاقی و سبک تصمیمگیری مدیران دانشگاه شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
دازه، نوشین و گرکز، منصور. (1394). رابطه بین استدلال اخلاقی، طرز تفکر، نیت و تمایل اخلاقی حسابداران رسمی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 10(1)،115-122.
عاشوری، جمال. (1394). ارتباط استدلال اخلاقی، رفتار اخلاقی و سلامتی پرستاران با فراشناخت اخلاقی آنان، فصلنامه اخلاق پژشکی، سال نهم، شماره سی و چهارم، 76-55.
طالبزاده ثانی، هادی و کدیور، پروین. (1387). بررسی رابطه دانش فراشناخت اخلاقی (فرااخلاق) با استدلال و رفتار اخلاقی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 93،32-70.
کاظمی، احسان. (1382) بررسی رابطه خودپنداره و سازگاری اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
کریم زاده، صادق. (1387). بررسی مقایسهای رابطه شاخصههای تربیت اخلاقی (داوری اخلاقی و رفتار اخلاقی) با مؤلفههای ادراک خود در نوجوانان عادی و ارای مشکل رفتاری. فصلنامه تربیت اسلامی، 6، 160-123.
کریمی، یوسف. (1377). روانشناختی اجتماعی. تهران: دوران.
گل پرور، محسن و نادی، محمدعلی. (1389). رابطه حمایت مدیریت از رفتارهای اخلاقی با رضایت شغلی معلمان. مجله روانشناسی، 154(2)، 142-160.
لطفآبادی، حسین. (1380). رشد اخلاقی، ارزشی و دینی در نوجوانی و جوانی. تهران: انتشارات نسل سوم.
لطفآبادی، حسین. (1384). نظریهپردازی برای پژوهش در رشد اخلاقی دانش آموزان ایران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی،4(11)، 76-104.
محمدی، جواد و عزیزی، امیر. (1394). اثربخشی آموزش اصول اخلاق پرستاری بر استدلال اخلاقی پرستاران، نشریه پرستاری ایران، دوره 28، شماره 96، 57-50.
موسوی، علی. (1378). بررسی روایی و اعتبار خودپنداره راجرز. مجله روانشناسی، سال هشتم، شماره 7.
معنوی پور، داوود. (1391). ساخت مقیاس سنجش رشد اخلاقی برای دانش آموزان. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 4(7)،90-96.
نوروزی، رضاعلی و عاطفت دوست، حسین. (1390). بررسی تطبیقی دیدگاه خواجهنصیرالدین طوسی و کلبرگ. معرفت اخلاقی، 6، 53-68.
نیکدل، فریبرز؛ کدیور، پروین؛ ولی اله، فرزاد؛ عربزاده، مهدی و کاووسیان، جواد. (1391). رابطه خودپنداره تحصیلی، هیجانهای تحصیلی مثبت و منفی با یادگیری خودگردان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال 6، شماره 1، 119-103.
Brownfield, D., & Thompson, K. (2005). Self-Concept and Delinquency: The Effects of Reflected Appraisals by Parent and Peers. Western Criminology Review, 6(1).
Cheng, C. (2014). The predictive effects of self-esteem, moral self, and moral reasoning on delinquent behaviors of Hong Kong young people. International Journal of Criminology and Sociology, 3, 133-145.
Damon, W., & Hart, D. (1992). Social understanding, self-understanding, and morality. In M. Bornstein & M. E. Lamb (Ed.s) Developmental psychology: An advanced textbook (3rd ed., pp. 421-464). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Daniels, D. M. (2009). Ethical leadership and moral reasoning: An empirical investigation. Nova Southeastern University.
Ghavam, E. (2011). Metacognition education and moral reasoning: a case report of high school girls in Iran. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 1816-1823.
Götz, T., Cronjäger, H., Frenzel, A. C., Lüdtke, O., & Hall, N. C. (2010). Academic self-concept and emotion relations: Domain specificity and age effects. Contemporary Educational Psychology, 35(1), 44-58.
Graham, J. W. (1995). Leadership, moral development, and citizenship behavior. Business ethics quarterly, 43-54.
Graves, S. M., & Austin, S. F. (2008). Student cheating habits: A predictor of workplace deviance. Journal of Diversity Management, 3(1), 15-22.
Hannah, S. T., Avolio, B. J., & May, D. R. (2011). Moral maturation and moral conation: A capacity approach to explaining moral thought and action. Academy of Management Review, 36(4), 663-685.
Hart, D., & Fegley, S. (1995). Prosocial behavior and caring in adolescence: Relations to self‐understanding and social judgment. Child development, 66(5), 1346-1359.
Hawley, P. H., & Geldhof, G. J. (2012). Preschoolers’ social dominance, moral cognition, and moral behavior: An evolutionary perspective. Journal of experimental child psychology, 112(1), 18-35.
Holden, T. G., & Yore, L. D. (1996). Relationships among Prior Conceptual Knowledge, Metacognitive Awareness, Metacognitive Self-Management, Cognitive Style, Perception-Judgment Style, Attitude toward School Science, Self-Regulation, and Science Achievement in Grades 6-7 Students.
Kannan, K. V. C. (2006). Moral and spiritual intelligence in young gifted and talented students in New Zealand: A teacher perspective. In National Gifted & Talented Conference, Wellington, New Zealand.
Maqsud, M., & Rouhani, S. (1990). Self-concept and moral reasoning among Batswana adolescents. The Journal of social psychology, 130(6), 829-830.
Mazar, N., Amir, O., & Ariely, D. (2008). The dishonesty of honest people: A theory of self-concept maintenance. Journal of marketing research, 45(6), 633-644.
McMahon, J. M., & Good, D. J. (2016). The moral metacognition scale: Development and validation. Ethics & Behavior, 26(5), 357-394.
Narvaez, D., & Vaydich, J. L. (2008). Moral development and behaviour under the spotlight of the neurobiological sciences. Journal of Moral Education, 37(3), 289-312.
Rai, T. S., & Holyoak, K. J. (2013). Exposure to moral relativism compromises moral behavior. Journal of Experimental Social Psychology, 49(6), 995-1001.
Rest, J. R. (1986). Moral development: Advances in research and theory.
Rest, J. R. (Ed.). (1994). Moral development in the professions: Psychology and applied ethics. Psychology Press.
Rinn, A. N., & Cunningham, L. G. (2008). Using self-concept instruments with high-ability college students: Reliability and validity evidence. Gifted child quarterly, 52(3), 232-242.
Ryan, J. J. (2001). Moral reasoning as a determinant of organizational citizenship behaviors: A study in the public accounting profession. Journal of business Ethics, 33(3), 233-244.
Shin, H., & Yu, K. (2012). Connectedness of Korean adolescents: Profiles and influencing factors. Asia Pacific Education Review, 13(4), 593-605.
Snarey, J. (1987). A question of morality. Psychology Today, 21(6), 6-8.
Street, M. D., Douglas, S. C., Geiger, S. W., & Martinko, M. J. (2001). The impact of cognitive expenditure on the ethical decision-making process: The cognitive elaboration model. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 86(2), 256-277.
Strobel, A., Grass, J., Pohling, R., & Strobel, A. (2017). Need for Cognition as a moral capacity. Personality and Individual Differences, 117, 42-51.
Swanson, H. L., & Hill, G. (1993). Metacognitive aspects of moral reasoning and behavior. Adolescence, 28(111), 711.
Torregrosa, M. S., Ingles, C. J., & Garcia-Fernandez, J. M. (2011). Aggressive behavior as a predictor of self-concept: A study with a sample of Spanish compulsory secondary education students. Psychosocial Intervention, 20(2), 201-212.
Valdesolo, P., & DeSteno, D. (2007). Moral hypocrisy. Psychological Science, 18(8), 689-690.
Vazire, S. (2010). Who knows what about a person? The self–other knowledge asymmetry (SOKA) model. Journal of personality and social psychology, 98(2), 281.
Viswesvaran, C., Deshpande, S. P., & Joseph, J. (1998). Job satisfaction as a function of top management support for ethical behavior: A study of Indian managers. Journal of Business Ethics, 17(4), 365-371.
Wang, X., Lei, L., Liu, D., & Hu, H. (2016). Moderating effects of moral reasoning and gender on the relation between moral disengagement and cyberbullying in adolescents. Personality and Individual Differences, 98, 244-249.
Wilson, V. B. (2010). Examining moral reasoning and ethical decision making among Mississippi's community college administrators. Mississippi State University.
Young, L., Chakroff, A., & Tom, J. (2012). Doing good leads to more good: The reinforcing power of a moral self-concept. Review of Philosophy and Psychology, 3(3), 325-334.