ابوالقاسمی، محمود. (1387). کنترل کیفیت و انعطافپذیری در آموزش عالی انگلستان. مجلس و پژوهش، 15 (59)، 57-72.
آذرگشب، اذن الله؛ آراسته، حمیدرضا؛ صباغیان، زهرا و توفیقی، جعفر. (1386). بررسی وظایف هیأتهای امنا و نقش آن در استقلال دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دیدگاه اعضای هیئتهای امنا و شوراهای دانشگاهها. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 4 (1)، 29-19.
آراسته، حمیدرضا. (1382). رضایت شغلی اعضای هیئتعلمی دانشآموخته خارج از کشور در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 27 و 28، 95-125.
آربونی، فریبا؛ شغلی، علیرضا؛ بدری پشته، صاحب و مهاجری، منصور. (1384). بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1384. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 5، 17-25.
آقاملایی، تیمور؛ زارع، شهرام و عابدینی، صدیقه. (1385). شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 3 (2)، 78-85.
پرداختچی، محمدحسن؛ بازرگان، عباس؛ آراسته، حمیدرضا و مظفری، گشتاسب. (1391). شکاف پاسخگویی بیرونی دانشگاهها از دیدگاه جامعه علمی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 63، 91-112.
پورظهیر، علی تقی و صفایی، طیبه. (1388). ارائه مدلی جهت پاسخگویی مدیران نظام آموزش عالی در ایران. مجله پژوهشهای مدیریت، 82، 109-111.
جاودانی، حمید؛ توفیقی، جعفر؛ قاضی طباطبائی، جعفر و پرداختی، محمدحسن. (1387). بررسی وضعیت مدیریت نظام آموزش عالی ایران از دیدگاه مدیران عالی: گذشته، حال و آینده. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 48، 140-161.
خطیبی، امین؛ سجادی، نصرالله و سیف پناهی، جبار. (1390). مطالعه کیفیت خدمات آموزشی دانشکده تربیتبدنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان کارشناسی. مجله پژوهش در علوم ورزشی، 8 (9)، 77-94.
خلفخانی، مهدی. (1391). مطالعه تطبیقی شیوههای حمایت دولتی از نظام آموزش عالی خصوصی و دولتی. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 5 (4)، 83-106.
ذاکر صالحی، غلامرضا. (1388). بررسی ابعاد حقوقی و مدیریتی استقلال دانشگاهها در ایران (موضوع مادهی 49 قانون برنامه چهارم توسعه). فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 53، 79-106.
ذاکر صالحی، غلامرضا. (1392). مطالعهی ظرفیتهای قانونی استقلال دانشگاهی در ایران. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 5 (4)، 23-55.
رزاق مرندی، هادی؛ رحیمزاده، خرم و خواجهاف، قربان. (1392). استقلال نهادی دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 5 (4)، 138-163.
رضائیان، سجاد؛ ابوالحسنی، فاطمه و رضائیان، مرضیه. (1390). استفاده از محدودیت مدل سرکوال از کیفیت خدمات در نهادهای علمی، مطالعه موردی دانشگاه پیام نور. پنجمین کنفرانس ارزیابی کیفیت در نظام آموزشوپرورش، دانشگاه تهران.
رحمانی میاندهی، غلامرضا و نصرآبادی لواسانی، زهرا (1380). استقلال دانشگاه در آینده. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 7 (20)، 65- 102.
زنجیزچی، محمود؛ ابراهیمزاده پزشکی، رضا و عرب، محمد. (1390). مدل کانو و کاربرد آن در ارزیابی نیازهای دانشجویان. پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی، 7 اردیبهشت، تهران، ایران.
عزیزی، زهره. (1387). ارزیابی درونی کیفیت در گروه آموزشی مدیریت صنعتی دانشگاه تهران: فرایند، نتایج و دستاوردها. نامه آموزش عالی، 1 (1)، 95-109.
عنایتی نوینفر، علی؛ یوسفی افراشته، مجید؛ صیامی، لیلا و جواهری دانشمند، محمد. (1390). ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور همدان بر اساس مدل سروکوال. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 17 (3)، 135-152.
فتحی واجارگاه، کورش و محمدهادی، فریبرز. (1392). مبانی مدیریت کیفیت در آموزش و بهسازی منابع انسانی، تهران، انتشارات آییژ.
کبریایی، علی؛ رودباری، مسعود؛ رخشانینژاد، ملک و میرلطیفی، پرویزرضا. (1384). ارزیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به آنان. مجله طبیق شرق، 7 (2)، 139-146.
کریمیان، زهرا؛ کجوری، جواد؛ لطفی، فرهاد و امینی، میترا. (1390). مدیریت دانشگاهی و پاسخگویی، ضرورت استقلال و آزادی علمی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11 (8)، 855-863.
محمدی، علی و وکیلی، مسعود. (1389). رضایت از خدمات آموزشی با کیفیت و ارتباط آن با خدمات با کیفیت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله توسعه آموزش پزشکی، 2(3)، 48-59.
مختاریان، فرانک و محمدی، رضا. (1389). چالشهای استقرار ساختار ارزیابی کیفیت در آموزش عالی ایران. مجله نامه آموزش عالی، 3(10)، 101-127.
Aghion, P., Dewatripont, M., Hoxby, C., Mas-Colell, A., & Sapir, A. (2008). Higher Aspirations: An Agenda for Reforming European Universities. Bruegel blueprint 5, July 2008. Bruegel.
Shin, J. C., Toutkoushian, R. K., & Teichler, U. (Eds.). (2011). University rankings: Theoretical basis, methodology and impacts on global higher education (Vol. 3). Springer Science & Business Media.
Estermann, T., & Pruvot, E. B. (2011). Financially Sustainable Universities II-European universities diversifying income streams. European University Association.
Estermann, T., Nokkala, T., & Steinel, M. (2011). University autonomy in Europe II. The Scorecard. Brussels: European University Association.
Hoecht, A. (2006). Quality assurance in UK higher education: Issues of trust, control, professional autonomy and accountability. Higher education, 51(4), 541-563.
Jensen, L. (2000, March). Image of accountability in Danish public sector reform. In IPMN Conference on Learning form Experience with New Public Management (pp. 4-6).
Lin, W. B. (2007). An empirical of service quality model from the viewpoint of management. Expert systems with applications, 32(2), 364-375.
Meyerson, D., Weick, K. E., & Kramer, R. M. (1996). Swift trust and temporary groups. Trust in organizations: Frontiers of theory and research, 166, 195.
Okorosaye-Orubite, A. K., Paulley, F. G., & Abraham, N. M. (2012). University Autonomy, Academic Freedom and Academic Staff Union of Universities’(ASUU) Struggles in Nigeria: A Historical Perspective. Asian Social Science, 8(12), 265.
Varghese, N. V., & Martin, M. (2014). Governance reforms in higher education: a study of institutional autonomy in Asian countries.
Vidovich, L., & Slee, R. (2001). Bringing universities to account? Exploring some global and local policy tensions. Journal of Education Policy, 16(5), 431-453.
Warnock, M. (1992). Higher education: The concept of autonomy. Oxford Review of Education, 18(2), 119-124.
Yokoyama, K. (2011). Quality assurance and the changing meaning of autonomy and accountability between home and overseas campuses of the universities in New York State. Journal of Studies in International Education, 15(3), 261-278.