منابع
- احمدی، غلامعلی.(1385).بررسی میزان همخوانی و هماهنگی بین سه برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در برنامه جدید آموزش علوم دوره ابتدایی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 22(2): 92-51.
- امانی تهرانی، محمود و همکاران.(1377). کتاب راهنمای معلم علوم تجربی اول راهنمایی. تهران: شرکت چاپ و نشر کتب درسی.
- امیرتیموری، محمدحسن؛ زارع، محمد؛ ساریخانی، راحله و سالاری، مصطفی. (1392). بررسی میزان انطباق کتاب علوم تجربی سال دوم دبستان با مؤلفههای خلاقیت و سطوح بالای حیطه شناختی بلوم. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(3): 185-161.
- سیف، علی اکبر.(1383). روانشناسی پرورشی. ویراست پنجم، چاپ دوازدهم. تهران: آگاه.
- کیامنش،علیرضا و نوری، رحمان .(1377). یافتههای سومین مطالعه بینالمللی تیمز ریاضیات دوره ابتدایی. تک نگاشت شماره 22، واحد انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.
- فتحی واجارگاه،کورش. (1388). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: نشر دانشگاهی بال.
- قادری، مصطفی.(1379). بررسی تطبیقی کتابهای درسی و راهنمای معلم علوم دوره ابتدایی ایران با آمریکا براساس طبقهبندی شناختی بلوم، بعد اعمال فکری در ساختار هوشی گیلفورد و طبقهبندی هدفهای آموزشی مریل. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- قاسمی، فرشید و جهانی، جعفر.(1387). ارزیابی اهداف و محتوای کتب علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت پلسک. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 3(10): 64-39.
- مهرمحمدی، محمود. (1383). آموزش هنر،چیستی،چرایی وچگونگی. تهران: انتشارات مدرسه.