آقایی، زهرا. (1386). تأثیر رسانههای جمعی بر احساس امنیت اجتماعی (مطالعه موردی شهر اصفهان). پایاننامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه اصفهان.
- اسمعیلپونکی، الهام؛ اسمعیلیگیوی، محمدرضا؛ و فهیم نیا، فاطمه. (1395). سواد رسانهای و سواد اطلاعاتی و تأثیر آنها بر قابلیتهای کارآفرینی. مجله تعامل انسان و ارتباطات، 2(4)، 63-78.
- ببران، صدیقه. (1387). سواد رسانهای در برخورد با خشونت. [پیوسـته]. قابلدسترس در:
/http://www.bashgah.net. [pages-4593.html [accessed 10 Apr. 2009
- بهرامی راد، بهنوش. (1395). بررسی شش عنصر ساختاری در برنامههای تلویزیونی کودکان زیر دبستان (6-3) سال. تهران، مرکز پژوهش و سنجش افکار.
- حامدی، محمد. (1390). عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با سواد رسانهای دانشجویان. مجله مطالعات رسانهای، 7(19)، 65-78.
- حسین زاده، اکبر؛ و محمدی استانی، مرتضی. (1389). راهنمای تصویری مدیریت دانش، نسخه دستنویس.
- جهانی، نیلوفر؛ و مهدی پور، یوسف. (1394). رابطه مصرف رسانهای با هویت اجتماعی و سبک زندگی نوین در بین دانشجویان علوم پزشکی زاهدان: 1394. دومین کنگره سراسری فناوریهای نوین ایران باهدف دستیابی به توسعه پایدار، تهران، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، موسسه آموزش عالی مهر اروند.
- جوادی، فاطمه؛ و اقبالی، بنفشه. (1386). نظارت والدین بر استفاده کودکان و نوجوانان از رسانههای تصویری. مجله پژوهشهای ارتباطی، 14(51)، 9-29.
- راجیسعیدآباد، نسرین. (1395). مطالعه رابطه بین میزان و نحوه مصرف رسانهای با میزان رضایت از زندگی در زنان متأهل 25 تا 30 سال خانهدار منطقه 7 شهر تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد، علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.
- رئوفی، محمود. (1389). مؤلفههای هویت دینی. مجله دین و ارتباطات، 17، 37، 91-112.
- روشندل اربطانی، طاهر؛ و امیری، عبدالرضا. (1390). بررسـی الگوی مصرف رسانهای دانشآموزان و تأثیـرپذیـری آنها از رسانهها باهدف برنامهریزیهای آموزشی پلیس. فصلنامه مطالعات امنیت اجتماعی، 25، 83-105.
- زلفعلیفام، جعفر؛ و ابراهیم پور، داود. (1387). بررسی تأثیر صنعت فرهنگ بر هویت اجتماعی با تأکید بر؟؟؟؟؟؟؟ شبکههای تلویزیونی ماهوارهای. مجله رسانه، 19 (4)، 175-201.
- شریفی، سعید؛ مظاهری، محمدمهدی؛ اعتباریان، اکبر؛ شاه طالبی، بدری. (1393). خوشهبندی سبک زندگی مبتنی بر مصرف رسانهای. جامعه پژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 5(3): 33-58.
- شکر خواه، یونس. (1385). سواد رسانهای چیست. فصلنامه رسانه، 17 (4)، 23-31.
- شکوری، علی. (1385). تمایز پذیری و هویت اجتماعی مبتنی بر مصرف: مطالعة موردی جوانان شهر تهران. مجله جهانی رسانه، 2، 1-13.
- صفاری نیا، مجید؛ و روشن، محمد. (1390). ساخت و هنجاریابی پرسشنامه هویت اجتماعی، مقاله پژوهشی، زیر چاپ.
- فتحی، ابراهیم؛ شاکری نژاد، محسن؛ و موسی پور، میثم. (1394). سواد رسانهای والدین و مصرف برنامههای تلویزیونی کودکان موردمطالعه: شهر تهران. دومین همایش بینالمللی مدیریت رسانه، تهران، شرکت رویداد پردازش ماندگار.
- فرهنگی، علیاکبر؛ صمدی، مهران؛ و اردشیر زاده، مرجان. (1387). مهندسی فرهنگی و سواد رسانهای، مجله مهندسی فرهنگی،21، 24-33.
عدلی پور، صمد؛ سلیمانی، حمید؛ مفاخری، اقبال. (1393). رابطه مصرف رسانهای با هویت اجتماعی و سبک زندگی نوین در بین جوانان شهر تبریز. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 21(3)، 121-146.
- کارلسون، اولاً. (1380). کودکان و خشونت در رسانههای جمعی؛ ترجمه مهدی شفتی؛ تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما.
- کالینگفورد، سدریک. (1380). کودکان و تلویزیون. ترجمه: وازگن سرکیسیان. تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و پژوهشهای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
-کوندانیز، رزام. (1393). کودکان و نوجوانان نسل هزاره، خانواده و رسانههای جمعی. ترجمه فرج حسینیان و فرزانه نزاکتی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- محمدی، عاطفه سادات. (1388). بررسی مسئله شکاف نسلی در خانوادههای ایرانی، پـژوهشنامة علـوم اجتماعی، شماره 45.
- منتظر قائم، مهدی و حاجی کاظم طهرانی، فاطمه. (1393). سواد رسانهای و شیوههای نظارتی مادران بر مصرف تلویزیونهای ماهوارهای نوجوانان. فصلنامه رسانه، 97، 19-44.
- مندوزا، کلی (1394). بررسی وساطت والدین: روابط، چالشها و پرسشهایی برای سواد رسانهای. ترجمه امیر یزدیان، فصلنامه رسانه و خانواده، 5، 13-19.
- هریسج، حسین؛ محموداوغلی، رضا؛ عیسی نژاد، امید؛ و رهبر قاضی، محمود رضا. (1391). بررسی تأثیرات مصرف رسانهای بر هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان. مجله جامعهشناسی کاربردی، 23، 75-92.
- French, D.C., Eisenberg, N., Vaughan, J., Purwono, U., & Suryanti, T.A. (2008). Religious involvement and the social competence and adjustment of Indonesian Muslim adolescents. Developmental Psychology, 44, 597–611.
-Jensen, K. B., & Jankowski, N. W. (Ed.). (1991). A Handbook of Qualitative Methodologies for Mass Communication Research. London: Routledge.
-Tampson, J. (1995). The Media and Modernity, Standford: Standford University.
- Sianfrone, B, A. & Zhang, J. J. (2006). Differential effects of television commercials, athletes endorsements, and venue signage during a televised action sports event. Journal of Sport Manage, 20(3), 322-344.
- Shu-Fang, L. (2005) Media enjoyment as a function of individual responses and emotional contagion, Doctor of Philosophy, Ohio State University, Communication, Ohio State University and Ohio LINK, Pp 1-140.
- Stasova, L. (2014). Contemporary parents as the first teachers of media literacy: Situation of the czech family, University of Hrade Kralove, Czech Republic.
- Tafawa, A. O., Viswanath, K., Kawachi, I., Williams, D. R. (2012). Mass media exposure, social stratification, and tobacco consumption among Nigerian adults. Cancer Causes Control, 23, 45–55.