ابیلی، خدایار (1376). ارزیابی ماهیت نظارت و ارزیابی جاری در آموزش عالی کشور. محسن خلیجی و محمدمهدی فرقانی (ویراستاران). مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران. جلد دوم. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی: 331-345.
بازرگان، عباس (1374). ارزیابی درونی دانشگاهی و کاربرد آن در بهبود مستمر کیفیت آموزش عالی. فصلنامهی پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 3(3 و 4)، 49ـ70.
فراستخواه، مقصود (1395). دانشگاه ایرانی و مسئله کیفیت. تهران: آگاه.
فراستخواه، مقصود (1389). دانشگاه و آموزش عالی. تهران: نی.
کافمن، راجر، هرمن، جری (1396). برنامهریزی استراتژیک در نظام آموزشی. ترجمهی عباس بازرگان و فریده مشایخ. تهران: مدرسه.
مجتبیزاده، محمد، عباسپور، عباس، ملکی، حسن، فراستخواه، مقصود (1393). تحولات اعتبارسنجی در آموزش عالی ایران و جهان، آموزهای برای نظام آموزش عالی ایران. تهران: اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی، اردیبهشت 1393، دانشگاه صنعتی شریف.
محمدپور، احمد. (1390). فرا روش. تهران: جامعهشناسان.
محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی، ضد روش. تهران: جامعهشناسان.
محمدپور، احمد، رضایی، مهدی. (1387). درک معنایی پیامدهای ورود نوسازی به منطقهی اورامان کردستان ایران به شیوهی پژوهش زمینهای. مجله جامعهشناسی ایران، 9 (1 و 2)، 3-33.
ملکی، حسن. (1389). تعلیم و تربیت اسلامی، رویکرد کلاننگر. تهران: انتشارات عابد.
مورن، ادگار و همکاران. (1387). اندیشهی پیچیده و روش یادگیری در عصر سیارهای. ترجمهی محمد یمنی دوزی سرخابی. تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
هومن، حیدر علی. (1394). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سمت.
Berg, B. L (2004). Qualitative research methods for the social sciences (5th ed.).Boston, MA: Pearson.
Council for Higher Education Accreditation (2016). An Overview of U.S. Accreditation, Retrieved February 3, 2016, from
http://www.chea.org/pdf/Overview%20of%20US%20Accreditation%202015.pdf
Dillman, D. A (2000). Mail and internet surveys: The tailored design method (2nd ed)New York: John Wiley & Sons.
Materu, Peter (2007). Higher Education Quality Assurance in Sub-Saharan Africa Status, Challenges, Opportunities, and Promising Practices, The International Bank for Reconstruction and Development/The World Bank. Washington, D.C. Retrieved February 4, 2016 from http://www.eua.be/Libraries/qa-connect/wp124_qa_higher_edu_africa.pdf?sfvrsn=0.
UNESCO‐CEPES (2007). Quality Assurance and Accreditation: A Glossary of Basic Terms and Definitions. compiled by Lazăr VLĂSCEANU, Laura GRÜNBERG and Dan PÂRLEA, Bucharest. Editors: Melanie Seto, Peter J. Wells Editing Assistant: Viorica Popa. Revised and updated edition.
Volkwein. J.Fredericks (2008). The Foundations and Evolution of Institutional Research, New Directions for Higher Education, n141, p5-20.