اصلی آزاد، مسلم و یارمحمدیان، احمد (1391). اثر آموزش فراشناخت و روابط فضایی بر عملکرد ریاضی کودکان دچار ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله روانشناسی بالینی، 4(2): 71-61.
اکبری، الهه (1390). اختلال یادگیری. تهران: نشر نظری.
آدمزاده، فاطمه (1386). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درمان اختلال بیان نوشتاری. تعلیم و تربیت استثنایی، شمارههای 68 و 69: 11-2.
بهراد، بهنام (1384). فراتحلیل شیوع ناتوانی یادگیری در دانشآموزان ابتدایی ایران. پژوهش در حیطهی کودکان استثنایی، 5(4): 930-917.
جباری، سوسن و خادمی، محسن (1388). بررسی مقایسهای تأثیر روشهای آموزش درک مطلب با راهبردهای نوین شناختی و روش سنتی، بر میزان درک مطلب دانشآموزان پایهی چهارم و پنجم دبستان با مشکلات خواندن و بدون مشکلات خواندن. مجله مطالعات آموزش و یادگیری دانشگاه شیراز، 1(2): 57-21.
خدامی، نغمه؛ عابدی، احمد و آتشپور، حمید (1390). تأثیر آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 12(1): 53-45.
زارع، حسین؛ احمدی ازغندی، علی، نوفرستی، اعظم و حسینایی، علی (1391). اثر آموزش فراشناختی حل مسئله بر ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(2): 58-40.
زارعی زوارکی، اسماعیل و غریبی، فرزانه (1391). تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانشآموزان دختر کمتوان ذهنی پایه چهارم شهر اراک. روانشناسی افراد استثنایی، 2(5): 19-1.
عابدی، احمد؛ عریضی، حمیدرضا و محمدزاده، فاطمه (1385). درآمدی بر روش پژوهش فراتحلیل در تحقیقات آموزشی. فصلنامه روششناسی علوم انسانی، 12(49): 140-122.
علاقبندراد، جواد و مؤمنی، فرزاد (1379). ارتباط اختلال بیشفعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی، 6(2-3): 36-32.
غباریبناب، باقر؛ افروز، غلامعلی؛ حسنزاده، سعید؛ بخشی، جعفر و پیرزادی، حجت (1391). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خودنظارتی بر درک مطلب دانشآموزان با مشکلات خواندن. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2): 97-77.
غباریبناب، باقر و آدمزاده، فاطمه (1386). تأثیر بهکارگیری راهبردهای فراشناختی و شناختی در بهبود انشای دانشآموزان با اختلالات یادگیری در مقطع ابتدایی.مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 37(1): 71-57.
غباریبناب، باقر؛ دانشوری، عبدالله؛ ذکایی، مریم و خزایی، محمدمهدی (1383). درمان اختلال توجه در کودکانی که اختلال یادگیری دارند و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی. فصلنامه تازههای رواندرمانی، 9(34-33): 123-105.
فراهانی، حجتالله و عریضی، حمیدرضا (1384). اصول پیشرفته پژوهش در علوم انسانی. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان.
گیج، نیتال و برلاینر، دیویدسی (1374). روانشناسیتربیتی. ترجمه غلامرضا خوینژاد، جواد طهوریان، حسین لطفآبادی، محمدتقی منشی طوسی و محمدحسین نظرینژاد. مشهد: موسسه انتشارات حکیم فردوسی.
نیازی، مجتبی (1380). شناخت و درمان ناتوانیهای یادگیری. نشریه آموزه، پیششماره 3 و 4: 10-1.
والاس، جرالد و مک لافین، جیمز (1373). ناتوانیهای یادگیری. ترجمه محمدتقی منشی طوسی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
هویت، کرامر (2005). روشهای آماری در روانشناسی. ترجمه حسنپاشا شریفی و همکاران، تهران: انتشارات سخن.
یاوری، ماهنیا؛ یاریاری، فریدون و رستگارپور، حسن (1385). بررسی اثربخشی نرمافزار آموزشی حسابیار بر یادگیری ریاضیات دانشآموزان حساب نارسا. فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6(3): 734-713.
یعقوبی، ابوالقاسم و احدی، حسن (1383). تأثیر راهبردهای فراشناختی بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان پسر پایهی چهارم و پنجم ابتدایی شهر همدان. مطالعات روانشناختی، 1(1): 12-1.
یوسفی، فخرالسادات؛ پوشنه، کامبیز و یوسفی لویه، مجید (1382). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای شناختی در بهبود عملکرد حل مسئله دانشآموزان حساب نارسا. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 20 و 21: 9-3.
یعقوبی، ابوالقاسم (1383). تأثیرآموزشراهبردهایفراشناختیبربهبودعملکردخواندندانشآموزان نارساخوانپسرپایههایچهارموپنجمابتداییشهرهمدان. پایاننامهی دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.