احمدی، غلامعلی. (1385). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی بین سه برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در برنامه جدید آموزش علوم دوره ابتدایی. فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره 86. صص 92-51.
امینی، محمد؛ رحیمی، حمید؛ صمدیان، زهره؛ غلامی علوی، صدیقه. (1392). ارزیابی مهارتهای فراشناختی دانشجویان در دروس معارف اسلامی، بازاندیشی در کارکردهای نظام آموزش عالی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیست و یکم، دوره جدید، شماره 21. صص 120-103.
پارسا، عبدالله؛ ساکتی، پرویز. (1386). رویکردهای یادگیری، نتایج یادگیری و ادراکات دانشجویان از برنامه درسی اجرا شده و دوره تحصیلی. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. دوره بیست و ششم. شماره 3. صص 23-1.
خوشی، ابوالفضل؛ ملکی، حسن؛ کلانتری، ابراهیم. (1392). طراحی و تبیین اهداف مطلوب انقلاب اسلامی (برنامه درسی دروس معارف اسلامی دانشگاهها). فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی. سال دهم. شماره 32. صص 146-119.
عارفی، محبوبه؛ قهرمانی، محمد؛ رضایی زاده، مرتضی. (1388). ضرورت و راهکارهای بهبود برنامهی درسی دروس عمومی دورهی کارشناسی از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. سال سوم، شماره 10، صص 129-94.
فضل الهی، سیف اله؛ حاج ابراهیمی، محمدتقی. (1389). راهکارهای عملی اسلامی شدن دانشگاهها؛ با رویکردی به دیدگاه استادان دروس معارف اسلامی. معرفت. سال نوزدهم. شماره 157. صص 67-82.
فیروزی، سید رضا. (1393). راهنمای تدریس نیازمحور. ماهنامه آموزشی اطلاع رسانی معارف. شماره 104. صص 8-5.
لیاقتدار، محمد جواد؛ شانظری، جعفر؛ مسلمی، معصومه. (1387). بررسی میزان رضایت دانشجویان از دروس عمومی معارف اسلامی در شهر کرمان. پژوهشنامه انقلاب اسلامی. سال هفتم، شماره چهاردهم، صص 22-1.
مجیدی، محمدرضا؛ فاتحی، ابوالقاسم. (1385). سنجش نگرش دانشجویان نسبت به برنامه ریزی دروس معارف اسلامی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. شماره 41. صص 56-37.
میرشکاری، زینب؛ اوجی نژاد، احمدرضا؛ قلتاش، عباس. (1394). ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و آموخته شده درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی شهرستان نی ریز در سال تحصیلی 92-1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی. سال دوازدهم. دوره دوم، شماره 17. صص 98-89.
یوسفی لویه، وحید. (1386). تأثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش دینی دانشجویان. دو فصلنامه تربیت اسلامی. سال سوم. شماره 5. صص 184-153.