منابع
ارنشتاین، آلنسی و هانکینس، فرانسیسپی ) 1303 (. مبانی فلسفی، روانشناختی و اجتماعی
برنامه درس . ی ترجمه خلیلی شورینی، تهران: انتشارات یادواره.
بخشی، محمود و آهنچیان، محمدرضا ) 1353 (. الگوی پیشبینی پیشرفت تحصیلی؛ نقش
تفکر انتقادی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم
- .193 163 :)13( پزشکی، 3
بیجنوند، فرامرز ) 1353 (. تبیین راهکارهای پرورش مهارتهای تفکر انتقادی. چهارمین
همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، مشهد: دانشگاه فردوسی.
93 فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان، سال دوم، شماره ششم، زمستان 59
پیرو، مریم ) 1351 (. بررسی جایگاه تفکر انتقادی در کتابهای علوم تجربی و مطالعات
اجتماعی پایه چهارم ابتدای . ی پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیامنور تهران.
حسنزاده، رمضان ) 1323 (. روشهای تحقیق در علوم رفتار . ی تهران: انتشارات ساوالان.
رضویانشاد، مرتضی و سلطانقرایی، خلیل ) 1325 (. بررسی ادراک معلمان از تفکر
- .35 46 :)11( انتقادی. فصلنامه علوم تربیتی، 3
رئیس دانا، فرّخ لقا ) 1327 (. برنامه آموزشی تلفیقی چیست؟ . مجلّه رشد تکنولوژی
- .14 39 :)1( آموزشی، 1
سلطانقرایی، خلیل و سلیماننژاد، اکبر ) 1320 (. تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در
- .121 159 :)6( کلاس درس. دو فصلنامه تربیت اسلامی، 3
شعبانیورکی، بختیار ) 1304 (. تأثیر در سه رهیافت آموزش تفکر. مجموعة مقالات
سمپوزیوم نقش آموزش ابتدایی و جایگاه مطلوب آن در جامعه، اصفهان: معاونت
آموزش عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان .
شعبانی، حسن ) 1323 (. روش تدریس پیشرفته؛آموزش مهارتها و راهبردهای تفک . ر
تهران: انتشارات سمت .
شعبانی، حسن و مهرمحمدی، محمود ) 1305 (. پرورش تفکر انتقادی با استفاده از آموزش
- .119 139 :)1( مسالهمحور. مجله مدرس، 4
عباسی یادکوری، مروارید ) 1321 (. بررسی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی مقطع
متوسطه در پرورش مهارتهای تفکر انتقادی بر مبنای اجتماعی برنامه درس . ی پایان-
نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
کدیور، پروین ) 1321 (. روانشناسی تربیت . ی تهران: انتشارات آگاه.
مایرز، چت ) 1326 (. آموزش تفکر انتقاد . ی ترجمه خدایار ابیلی، تهران: انتشارات سمت.
مطهری، مرتضی ) 1304 (. تعلیم و تربیت در اسلام. چاپ بیست و پنجم، قم: انتشارات
صدرا .
مظلوم خراسانی، محمد و اکبری فریمانی، محمد ) 1322 (. بررسی میزان تفکر انتقادی
معلمان آموزش و پرورش شهر فریمان و عوامل موثر بر آن. مجله علوم اجتماعی
- . دانشگاه فردوسی مشهد، سال ششم، ص 150 337
میزان توجه به مهارتهای تفکرانتقادی درکتب مطالعات اجتماعی... 97
معرفت، محمدهادی ) 1320 (. معرفت قرآنی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام . ی تهران:
سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
میلر، جی. پی.) 1323 (. نظریههای برنامه درس . ی ترجمه محمود مهرمحمدی، تهران:
انتشارات سمت.
ندافی، راضیه ) 1353 (. ضرورت ترویج تفکرانتقادی و خلاق در جامعه امرو . ز تهران،
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ندرلو، لیلا ) 1353 (. بررسی جایگاه تفکر انتقادی در محتوای کتابهای جدید تالیف
مطالعات اجتماعی پایه سوم و ششم ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد
اسلامی واحد اراک.
هاشمیاننژاد، فریده ) 1327 (. ارائه چهارچوب نظری در خصوص برنامه درسی مبتنی بر
تفکر انتقادی در دوره ابتدایی با تأکید بر برنامه درسی مطالعات اجتماع . ی رساله
دکتری، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات .
Çakır, G., & Yurtsever, B. (2013). An Assessment of Critical Thinking Skills based Architectural Project Course in Terms of Student's Outputs. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 348-355.
Chaffee,,J. (2006). Teaching Critical Thinking across the Curriculum, new Directions for Community Colleges, volume 1992 Issue34.
Demirhan, E., & Köklükaya, A. N. (2014). The critical thinking dispositions of prospective science teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 1551-1555.
Friedel, C., Irani, T., Rudd, R., Gallo, M., Eckhardt, E., & Ricketts, J. (2008). Overtly teaching critical thinking and inquiry-based learning: A comparison of two undergraduate biotechnology classes. Journal of agricultural education, 49(1), 72-84.
Hong, M. A., & Zhiyuan, P. A. N. (2014). Is Critical Reading Indispensible to College English for General Purpose in China?. Cross-Cultural Communication, 10(3), 77-83.
Meyers, C. (1986). Teaching Students to Think Critically. A Guide for Faculty in All Disciplines. Jossey-Bass Higher Education Series. Jossey-Bass Inc., Publishers, 433 California Street, Suite 1000, San Francisco, CA 94104-2091.
Schumann, C. (2013). Boundedness beyond reification: cosmopolitan teacher education as critique. Ethics & Global Politics, 5(4), 217-237