قرآنکریم
آزادمکی، تقی و همکاران.(1390)، سینما درباره سینمامتاسینما در سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی و مجادله و سر خود سینما، ش 25. صص 71-96.
افصحی، علی.(1383). فرهنگ اصطلاحات سینمایی. تهران: مؤسسه کتاب همراه.
اسکندری، حسین و همکاران.(1391). تصویرسازی سینمایی در تاریخ بیهقی. ش 22. صص 65-95.
ابن ابی الحدید، عبدالحمیدبن هبه الله.(1404). شرح نهجالبلاغه. ج 1. قم: مکتبه آیه الله المرعشی النجفی.
اوحدی، مسعود.(1388). روایت فیلمیک: مبانی درک داستان سینمایی. ش 82. صص 185-219.
بوردول، دیوید و تامسون، کریستین.(1383). هنرسینما. مترجم: فتاح محمدی. تهران: مرکز.
جان تنی، لوییس. (1381). شناخت سینما. مترجم: ایرج کریمی. تهران: روزنگار.
جان الیس و همکاران، حمید. (1379). نقد سینما: سینما و گسترش تصویر روایتی. ش 12. صص 70-78.
جهانگیریان، عباس.(1387). «اقتباس؛ راه طی شده، مسیر پیش رو». اولین هماندیشی سینما و ادبیات، گردآوری علی اربابی. تهران: فرهنگستان هنر.
حیاتی، زهرا، مهرویی و مستوری. (1387). بازآفرینی منظومة خسرو وشیرین در سینما. تهران: سورة مهر.
دوائی، پرویز.(1364). فرهنگ واژههای سینمایی. چ 1. تهران: اداره کل تحقیقات و روابط سینمایی وزارت ارشاد اسلامی.
سینما از نگاه اندیشه. (1379). مجموعه مقالات. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
ضابطی جهرومی، احمدرضا.(1378). سینما و ساختار تصاویر شعری در شاهنامه. تهران: کتاب فرا.
کریمی، ایرج.(1381). ادبیات از چشم سینما. تهران: روزنگار.
مددپور، محمد.(1373). سیر و سلوک سینمایی. چ1. تهران: انتشارات برگ.
مکارم شیرازی، ناصر.(1374). پیام قرآن (تفسیر موضوعی). ج 8. چ 2. قم: انتشارات نسل جوان.