- ایران پور، پرستو. (1389). «میزان سواد رسانهای و نقش آن در استفاده از رسانههای تعاملی»، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
- اسماعیلی، امیررضا. (1394). «از دهستان وایبر تا شهر تلگرام جه گذشته است؟» ماهنامه وب. شماره 166 صص 74-68.
- اشرفی ریزی حسن، رمضانی، امیر؛ آقاجانی؛ حامد؛ کاظم پور، زهرا. (1392). «بررسی میزان سواد رسانهای و اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه اصفهان»، فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، سال دوم شماره 2 صص 34-17.
- تاجریان، علیرضا. (1393). «مدیریت استراتژیک رسانه در مواجهه باسواد رسانهای مخاطب»، کنفرانس بینالمللی مدیریت رسانه، شماره 13، صص 130-123.
- تسلیمی، محمد سعید. کلانه آقا محمدی، آمنه. (1394). «بازطراحی سازوکار سیاستگذاری رسانهای متأثر از رویکرد ارتقای سواد رسانهای موردمطالعه: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران دوره هشتم؛ شمار 2؛ صص 28-1.
- جمیز پاتر. (1385). «ابعاد سواد رسانهای»، ترجمه لیدا کاووسی، فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباطجمعی، سال هفدهم شماره 68، صص 20-7.
- داربی، علی. (1390). «درآمدی بر جامعهشناسی ارتباطات فرهنگ و رسانه»، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- رضایی، روحالله، صفا، لیلا، ادیبی، منصوره. (1395). «عوامل مؤثر بر قصد استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در فعالیتهای آموزشی در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیست سوم، شماره 3، صص 64-37.
- سلطانی فر، محمد. (1386). «سانسور یا سواد رسانهای»، فصلنامهرسانه، شمار 68، صص 122-107.
- سلطانی فر، محمد؛ پور آزادی، شیرین. (1393). «نقش سواد رسانهای دبیران و خبرنگاران در ارتقای سطح تولیدات خبری»، فصلنامه رسانه، شماره 4، صص 93-81.
- سیاح طاهری، محمدحسین و همکاران. (1394). حقیقت مجازی، تهران، انتشارات شورای عالی فضای مجازی.
- شاهرخ اسکویی، زهره. (1385). «بررسی سواد رسانهای دانشجویان فنی و علوم انسانی دانشگاه تهران در مقطع تحصیلات تکمیلی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
- شکر خواه، دکتر یونس. (1386). «سواد رسانهای چیست؟»، ماهنامه علمی تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران، سال هشتم، شماره 5.
- شکر خواه، یونس. (1380). «نیاز مخاطب به سواد رسانهای» فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. شماره 26، صص 83-73.
- طلوعی، علی (1391)، «سواد رسانهای: درآمدی بر شیوه یادگیری و سنج، ش تهران»، نشروزارتفرهنگوارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
- عباسی قادری، مجتبی؛ میرعلی سید خوندی، زینب. (1391). «سواد رسانهای مخاطبان رسانهای نوشتاری در شهر تهران»، فصلنامه مطالعات و فرهنگ ارتباطات، سال 13، شماره 20، صص 141-117.
- قاضی مرادی، حسن (1393). «درآمدی بر تفکر انتقادی تهران»، نشر اختران.
- Begum, D. (2012). "Promoting Media and Information Literacy" A Case Study of BangladeshPublic Sector. Paper presented at the International Conference on Media and InformationLiteracy for Knowledge Societies, Moscow, Russian Federation.
- Donsbakh,W(2008), "the international encyclopedia of communication", London:Blackwell publishing.
- Horton, F. W(2007), "Understanding information literacy" A Primer, UNESCO: Paris.
- Laitsch Dan. (2006), "Media Literacy Training, Commercial Television, and Consumerism in Schools", April 24, 2006 Volume 4 |
- Paris, P. G. (2002). "Critical thinking and the use of the internet as a resource". international education journal. 4(1): 30-41.
- Puppis, M. (2010). "Media Governance: A New Concept for the Analysis of Media Policy and Regulation", Journal of Communication, Culture & Critique, 3, 134–149
- Raboy, M. & Padovani, C. (2010). "Mapping Global Media Policy: Concepts, Frameworks, Methods". Journalof Communication, Culture & CritiqueInternational Communication Association. 28 (6), 907-923
- Heider, K. L. (2009), "Information literacy: The missing link in early childhood education". Springer Science Business Media, LLC Early Childhood Education, 36, 513–518.
- Simpson, E. & Courtney, M. (2002). "Critical Thinking in Nursing Education" Literature Review. International Journal of Nursing Practice,Vol. 8, No. 2, pp. 89-98.