- احدی، حسن و محسنی، نیکچهره (1371). مفاهیم بنیادی روانشناسی نوجوانی و جوانی. تهران: انتشارات بنیاد.
- بیابانگرد، اسماعیل (1390). روانشناسی نوجوانان. تهران: نشر فرهنگ اسلامی.
- پرچم، اعظم؛ فاتحی زاده، مریم و الهیاری، حمیده (1391). مقایسه سبکهای فرزند پروری بامریند با سبک فرزندپروی مسئولانه در اسلام. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 20 (14)، 138-115.
- زمانی، بیبی عشرت و عابدینی، یاسمین (1392). الگوی ساختاری تأثیر سبکهای فرزند پروری و اعتیاد به بازی رایانهای بر عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر. دو فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی، 8 (2)، 156-133.
- شاملو، سعید (1382). بهداشت روانی. تهران: انتشارات رشد.
- شجاعی، مهناز و امیرپور، مهناز (1391). بررسی وضعیت سواد رسانهای دانشجویان خراسان شمالی در جامعه اطلاعاتی. فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، 3 (7)، 43-56.
- شریعتمداری، علی (1378). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات امیرکبیر.
- صارمی، علیاکبر (1383). بررسی میزان و نوع استفاده نوجوانان و جوانان از رایانه و اینترنت و آثار روانی- اجتماعی آن. مشهد: موسسه پژوهشی آستان قدس رضوی.
- صالحی، عصمت و نعیمیاوری، مجید (1393). بررسی رابطه عوامل خانوادگی با اعتیاد به اینترنت و آسیبهای ناشی از آن در بین جوانان شهر یزد. فصلنامه علمی ترویجی پلیس زن، 8 (20)، 62-32.
- قویدل حیدری، محبوبه و آذر خرداد، فاطمه (1390). بررسی ارتباط شیوه کنترل والدین با هرزه گردی اینترنت ماهواره و تلفن همراه نوجوانان. دومین همایش ملی روانشناسی- روانشناسی خانواده.
- کارگر شولی نژاد، هدایت و پاکنژاد، فاطمه (1382). خانواده نخستین عامل تأثیرگذار بر هویت دانشآموزان (کاوشی پیرامون رابطه میان هویت دانش آموزان و الگوی تربیتی والدین). فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی، 4 (1)، 706-687.
- نوابخش، مهرداد و رحمانی، شایان (1393). بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت و تأثیرات مثبت و منفی آن بر روی رفتار اجتماعی و روانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، 5 (14)، 178-147.
- هواسی، ناهید (1380). بررسی و مقایسه شیوههای فرزند پروری در خانوادههایی که دارای نوجوان معتاد هستند با خانوادههایی که دارای نوجوان عادی هستند (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه الزهرا (س).
- Aunola, K., Stattin, H. K., & Nurmi, J. (2000). Parenting styles and adolescents' achievement strategies. Journal of Adolescence, 23, 205-222.
- Baumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of Early Adolescence, 11 (1), 56-96.
- Bocij, P. (2006). The Dark Side of the Internet: Protecting Yourself and Your Family from Online Criminals. London: Praeger.
- Bourgonjon, J., Valcke, M., Soetaert, R., & Schellens, T. (2010). Students' perceptions about the use of video games in education. Computers & Education, 54 (4), 1145-1156.
- Chakraborty, J., & Bosman, M. (2005). Measuring the digital divide in the United States: race, income, and personal computer ownership. The Professional Geographer, 57(3), 395-410.
- Chisholm, J. F. (2006). Cyberspace violence against girls and adolescent females. Annals of the New York Academy of Sciences, 1087 (1), 74-89
- Chou, H. L., Chou, C., & Chen, C. H. (2016). The moderating effects of parenting styles on the relation between the internet attitudes and internet behaviors of high-school students in Taiwan. Computers & Education, 94, 204-214.
- Diaz, Y. (2005). Association between parenting and child behavior problems among Latino mothers and children. The Internet Journal of Mental Health, 1 (2), 48-61.
- Duimel, M., & De Haan, J. (2007). New links in the family. Retrieved from. http://www.scp.nl/publicaties/boeken/9789037702873/Nieuwe_links_in_het_gezin.pdf
- Eastin, M., Greenberg, B., & Hofschire, L. (2006). Parenting the internet. Journal of Communication, 56, 486-504.
- Goplan, G. (2009). Foster parenting and adolescent mental health (Doctoral dissertation), Columbia University.
- Grolnick, W. S., (2003). The Psychology of Parental Control: How Well-meant Parenting Backfires. London: Barnes & Nobel.
- Grotevant, H. D., & Cooper, C. R. (1986). Individuation in family relationship. Human Development, 29, 82-100.
- Hardy, D. F. Power, T. G., & Jeadicke, S. (1993). Examining the relation of parenting to children’s coping with every day stress. Child Development, 64 (6), 1829-1841
- Hartup, W.W., & Laursen, B. (1999). Relationships as developmental contexts: Retrospective themes and contemporary issues. In W. A. Collins & B. Laursen (Eds.), Relationships as developmental contexts: the Minnesota symposia on child psychology (vol. 30, pp. 13-35). Mahwah, NJ: Erlbaum.
- Kabasakal, Z. (2015). Life satisfaction and family functions as-predictors of problematic internet use in university students. Computers in Human Behavior, 53, 294-304.
- Kopko, K. (2007). Parenting Styles and Adolescents. Cornell University. Retrieved from https://www.human.cornell.edu/pam/outreach/parenting/parents/upload/Parenting-20Styles-20and-20Adolescents.pdf
- Lee, S., & Chae, M. A. (2007). Children‘s Internet use in a family context: influence on family relationships and parental mediation. Cyber Psychology & Behavior, 10 (5), 640-644.
- Lio, C. Y., & Kuo, F. Y. (2007). A study of internet addiction through the lens of the interpersonal theory. Cyber Psychology & Behavior, 10 (6), 799- 804.
- Livingstone, S., & Bober, M. (2004). UK children go online: Surveying the experiences of young people and their parents. Retrieved from http://eprints.lse.ac.uk/395/1/UKCGOsurveyreport.pdf
- Livingstone, S., & Bovill, M. (2001). Family and the Internet: an Observational Study of Children and Young People’s Internet Use. UK: B Texact Technologies. Retrieved from http://www.infoamerica.org/documentos_pdf/livingstone08.pdf
- Lou, S.J., Shin, R. S., Liu, H.T., Guo, Y. C., & Tseng, K. H. (2010). The influences of the sixth grader s' parents' internet literacy and parenting style on internet parenting. Journal of Educational Technology, 9, 173-184.
- Maccoby, E. E., & Martin, J. A. (1983). Socialization in the context of the family: parent child interaction. In P. H. Mussen, Series Ed., & E. M. Hetherington, Vol. Ed. (Eds.), Handbook of Child Psychology (4th ed.). Socialization, Personality, and Social Development, Vol. 4 (pp. 1-101) New York: Wiley.
- Martínez-Torres, M. R., Toral, S. L., Barrero, F., Gallardo, S., Oliva, M., & Torres, T. (2009). A technological acceptance of e-learning tools used in practical and laboratory teaching, according to the European higher education area. Behavior and Information Technology, 27 (6), 495-505.
- McLaren, J., & Zappalà, G. (2002). The ‘Digital Divide’ among financially disadvantaged families in Australia. First Monday, 7 (11). Retrieved from http://firstmonday.org/issues/issue7_11/mclaren/index.html.
- Mumtaz, S. (2001). Children's enjoyment and perception of computer use in the home and the school. Computers & Education, 36, 347-362.
- Nam, Y. 0. (2002). A study on the psychosocial variables of youths' addiction to internet and cyber and their problematic behavior. Korean Journal of Social Welfare, 50, 173-207.
- Önder, A., & Gülay, H. (2009). Reliability and validity of parenting styles & dimensions questionnaire. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 508-514.
- Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants, part II: do they really think differently? On the Horizon, 9 (6), 1-9.
- Rinaldi, C. M., & Howe, N. (2011). Mothers’ and fathers’ parenting styles and associations with toddlers’ externalizing, internalizing, and adaptive behaviors. Early Childhood Research Quarterly, 27 (2): 266-273.
- Romero, A. J., & Ruiz, M. (2007). Does familism lead to increased parental monitoring? Protective factors for coping with risky behaviors. Journal of Child and Family Studies, 16, 143-154.
- Shields, M. K., & Beharman, R. E. (2000). Children and computer technology: Analysis and recommendations. The Future of Children, 10 (2), 4-30
- Sigelman, C. K. (1999). Life–Span Human Development. Brooks Cole Publishing Company.
- Valcke, M., Bonte, S., De Wever, B., & Rots, I. (2010). Internet parenting styles and the impact on Internet use of primary school children. Computers & Education, 55, 454-464.
- Valcke, M., Schellens, T., Van Keer, H. & Gerarts, M. (2008). Primary school children's safe and unsafe use of the internet at home and at school: An exploratory study. Computers in Human Behavior. 23 (6), 2838-2850.
- Vekiri, I., & Chronaki, A. (2008). Gender issues in technology use: Perceived social support, computer self-efficacy and value beliefs, and computer use beyond school. Computers & Education, 51 (3), 1392-1404.
- Walrave, M., Lenaerts, S., & De Moor, S. (2008). Cyber teens @ risk: Teenagers addicted to the Internet, but aware of the risks? Antwerp: Antwerp University, TIRO Teens and ICT: Risks and Opportunities.
- Wang, R., Bianchi, S., & Raley, S. (2005). Teenagers' internet use and family rules: a research note. Journal of Marriage and Family, 67, 1249-1258.
- Yen, J. Y., Yen, C. F., Chen, C. C., Chen, S. H., & Ko, C. H. (2007). Family factors of internet addiction and substance use experience in Taiwanese adolescents. Cyber Psychology & Behavior, 10 (3), 323-329.
- Young, K. (1999). Internet addiction: symptoms, evaluation and treatment. In L. Vande Creek & T. Jackson (Eds.). Innovations in Clinical Practice: A Source Book (Vol. 17; pp. 19-31). Sarasota, FL: Professional Resource Press.