اسمعیل پونکی، الهام، اسمعیلی گیوی، محمدرضا و فهیم نیا، فاطمه. (1395). بررسی رابطه سواد رسانهای و سواد اطلاعاتی دانشجویان علوم ارتباطات و علم اطلاعات و دانششناسی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32(2)، 581-604.
اشرفیریزی، حسن، رمضانی، امیر، آقاجانی، حامد و کاظم پور، زهرا. (1392). بررسی میزان سواد رسانهای و اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2(2)، 17-34.
برجیان، مهشید و خسروی، فریبرز. (1391). مهارتهای سواد اطلاعاتی کتابداران و میزان انطباق آن با استاندارد در کتابخانه ملی ایران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23(2)، 178-191.
دارابی، فاطمه. (1390). بررسی توانمندیهای کتابخانههای عمومی استان لرستان در فراهم آوری ابزارها و زمینههای توسعهی سواد اطلاعاتی از دیدگاه دانشجویان عضو این کتابخانهها، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
عبدالهی، معصومه و جوکار، عبدالرسول. (1393). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان فارس. تحقیقات اطلاعرسانی کتابخانههای عمومی، 20(4)، 787-721.
محمدی، فرناز و شاکری، صدیقه و اکبری داریان، سعیده. (1391). سنجش سواد اطلاعاتی مراجعهکنندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بر اساس استانداردهای ACRL. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1(2)، 85-96.
References
Ashrafi-rizi, H., Ramezani, A., Koupaei, H. A. & Kazempour, Z. (2014). The amount of media and information literacy among Isfahan University of medical sciences’ students using Iranian media and information literacy questionnaire. Acta informatica media, 22(6), 393-397.
Begum, D. (2012). Promotiing media and information literacy: a case study of Bangladesh Public S ector. Paper presented at the International Conference on Media and Information Literacy for knowledge societies, Moscow, Russian Federation.
Calvo, M. C. T., & Kuzmin, E. (2014). Productive partnerships to promote media and information literacy for knowledge societies: IFLA and UNESCO’s collaborative work. In European Conference on Information Literacy, Springer International Publishing, 41-47.
Cerigatto, MP. & Casarin, HDS. (2015). NEW READERS, NEW READING SKILLS AND MEANING: challenges for media and information literacy. Informacao & Sociedade-Estudos, 25 (1) pp.39-52.
Grizzle, A., Moore, P., Dezuanni, M., Asthana, S., Wilson, C., Banda, F., & Onumah, C. (2014). Media and information literacy: policy and strategy guidelines. UNESCO.
Holma, B., Krumina, L., Pakalna, D., & Avanesova, J. (2014). Towards Adult Information Literacy Assessment in Latvia: UNESCO Media and Information Literacy Competency Matrix in Practice. In European Conference on Information Literacy, Springer International Publishing, 550-559.
Ingvaldsen, S. (2017). The School Library in Media and Information Literacy Education. In Media and Information Literacy in Higher Education (pp. 51-65). Chandos Publishing.
Lee, A., Lau, J., Carbo, T., & Gendina, N. (2014). Conceptual relationship of information literacy and media literacy in knowledge societies. Paris: UNESCO.
Luque, S. G., Becerra, T. D., Esteban, A., & Simón, I. M. V. (2014). MIL Competences: from theory to practice. Measuring citizens’ competences on Media and Information Literacy1. eLearning Papers, (38), 2.
Moeller, S., Joseph, A., Lau, J., & Carbo, T. (2011, November). Towards media and information literacy indicators. In Background document of the UNESCO Expert Meeting (Bangkok, Thailand, 4-6 November 2010).
Ottonicar, SLC. & Da Silva, RC. (2018). The Contributions of Information and Media Literacy to Public Hybrid Libraries. Library Quarterly, 88 (3), 225-236.
Saleh, I. (2012). Media and information literacy in South Africa: goals and tools/La educacion en medios en Sudafrica: objetivos y herramientas. Comunicar, 20(39), 35.
Singh, J. (2012) From Information Skills for Learning to Media and Information Literacy. Media and Information Literacyfor the Sustainable Development Goals, 49-58.
UNESCO (2011). Global media and information literacy assessment framework: Country readiness and competencies. Paris: UNESCO.
Van de Vord, R. (2010). Distance students and online research: Promoting information literacy through media literacy. The Internet and Higher Education, 13(3), 170-175.
Wiorogórska, Z. (2014, October). The Role of Libraries in Shaping 21st Century Skills in Poland. In European Conference on Information Literacy (pp. 634-641). Springer, Cham.