دانشگاه تهران (1345). راهنمای دانشگاه تهران. انتشارات دانشگاه تهران.کتابخانة دیجیتال دانشگاه تهران. 1393.
دلاور، علی (1383).احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی تهران: انتشارات رشد.
روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی (1394). برگرفته از آدرس الکترونیکیhttp://sccr.ir/pages/ خرداد 1394.
مجلس شورای اسلامی (1390). برنامة پنج سالة پنجم توسعة جمهوری اسلامی ایران، برگرفته شده از http://www.parliran.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=3362 در بهمن 94.
مرکز مطالعات و پژوهشهای جمعیّتی آسیا و اقیانوسیه (1394).
تحولات جمعیتی، چالشهای پیشرو و لزوم تجدیدنظر در سیاستهای جمعیتی ایران، برگرفته از وب سایت مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیّت کشور به آدرسwww.psri.ac.ir دربهمن 1394.
مردانی،محمدرضا؛حکیم،امین؛خالقیان،امیر (1392).آشنایی باعملکرد و فرآیند جذب و تبدیل وضعیت اعضاء هیأت علمی. مرکزجذب اعضاء هیأت علمی وزارت علوم،تحقیقات وفناوری.
نقشة جامع علمی کشور (1389). برگرفته ازhttp://sccr.ir/pages/ در بهمن 93.
Babcock, L. and Laschever, S. (2003). Women don’t ask: Negotiation and the gender divide.Princeton, New Jersey: Princeton University Press
Bauer, C.C. and Baltes, B.B. (2002). Reducing the effects of gender stereotypes on performance evaluations. Sex Roles, 9/10, 465–476
Biernat, M. and Kobrynowicz, D. (1997).Gender- and race-based standards of competence: Lower minimum standards but higher ability standards for devalued groups. Journal of Personality and Social Psychology, 72 (3), 544–557.
Camblin,L. D. and Steger, J. A. (2000). "Rethinking faculty development". Higher Education, 39 (1), 1-18.
EL-Khawas, E.(2010). Human Resource Issues in Higher Education.527-532. Downloaded from http://www.elearnica.ir.
Heilman, M. E., Wallen, A. S., Fuchs, D., and Tamkins, M. M. (2004). Penalties for success: Reactions to women who succeed at male gender-typed tasks. Journal of Applied Psychology, 89(3), 416–427.
Metcalf ,H and Heather Rolfe,Philip Stevens and Martin Weale.(2005).Recruitment and Retention of Academic Staff in Higher Education. National Institute of Economic and Social Research. Moscow State University . retrieved from:
http://cas.hse.ru/faq at 2015.
Ronald G. Ehrenberg and Liang Zhang .(2005).The changing nature of faculty employment. In (Robert L. Clark, Jennifer Ma),Recruitment, Retention and Retirement in Higher Education (32-46 ). Published by Edward Elgar Publishing Limited Glenside House Montpellier Parade Cheltenham Glos GL50 1UA,UK.
Smith, D. (2000). How to diversify the faculty. Academe, 86, no. 5. Washington, D.C.: AAUP.
Sommers, S. (2006). On Racial Diversity and Group Decision Making: Identifying Multiple Effects of Racial Composition on Jury Deliberations. Journal of Personality and Social Psychology 90, no. 4 :597–612.
Shanghai Jiao Tong University.(2015). Retrieved from: http://en.sjtu.edu.cn/join-us/faculty-positions/chair-professors-and-accredited-professors/sjtu-accredited-professors-recruitment/ at 2015.
UClA University.(2014).Faculty Search Toolkit 43014. retrieved at 2014.
University of Illinois.(2008).Understanding Recruiting and Hiring Processes at the University of Illinois. retrieve at 2014 from:
http://illinois.edu.
University of Houston. (2013).Faculty Handbook. Compiled and distributed by the Office of the Faculty Senate, University of Houston. Revised, 24th Edition. Retrieved at 2014 fromwww.uh.edu/.
University of Kansas. (2010). Handbook for Faculty and Other Unclassified Staff. Office of the Provost and Executive Vice Chancellor University of Kansas.
Winter,A.P, and Kjorlien,C.L.(2001). Business Faculty Recruitment: The Effects of Full-Time versus Part-Time Employment. Community College Review. Retrieved from http://www.sagepublications.com at 2015. 29: 18.