تعداد نشریات | 52 |
تعداد شمارهها | 1,464 |
تعداد مقالات | 11,375 |
تعداد مشاهده مقاله | 18,429,143 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,208,128 |
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی | ||
پژوهش های کیفی در برنامه درسی | ||
مقاله 5، دوره 3، شماره 9، زمستان 1396، صفحه 110-138 اصل مقاله (702.66 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qric.2018.9679 | ||
نویسنده | ||
زهرا ابوالحسنی ![]() | ||
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول آموزش ارزشها در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در دوره متوسطه اول بود. مطالعه به روش کیفی بوده است و از روش ارزشیابی «خبرگی و نقادی تربیتی» ارائه شده توسط «آیزنر» بهرهگیری و سه مرحله توصیف، تفسیر و ارزشیابی را دربرگرفته است. برای انتخاب شرکتکنندگان در پژوهش از نمونهگیری هدفمند استفادهشد. فرایند گردآوری و تحلیل داده با انتخاب یک مدرسه متوسطه اول دخترانه در شهرستان بهارستان آغاز شد. دادههای پژوهش طی یک دوره چهار ماه و در طی 40 جلسه مشاهده فضای فیزیکی و محیط آموزش و کلاس درس معلمان و همچنین در نتیجه مصاحبه با 12 معلم از رشتههای متفاوت و 50 دانشآموز گرد آوری شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که بین وضع موجود و روشهایی که از مبانی و اصول ارزشهای بیان شده در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی مطرح شده فاصله و شکاف عمیقی حاکم است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ارزشها؛ ارزشیابی؛ خبرگی و نقادی؛ دانشآموز؛ فلسفه اسلامی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 230 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 184 |