آراسته، مدیر و بیان شریفی، سقز. (1387). میزان شیوع اختلالات روانپزشکی در زندانیان زندان مرکزی سنندج، فصلنامه علمی- پژوهشی اصول سلامت روانی، 4 (2)، 34-28.
آقا پور، مهدی. (1390). بررسی و مقایسه نیمرخهای شخصیتی نوجوانان و جوانان بزهکار و عادی تبریز، علوم تربیتی، 4(13)، 13-26.
بشرپور، سجاد؛ مولوی، پرویز؛ شیخی، سیامک؛ خانجانی، سجاد؛ رجبی، مسلم و موسوی، امین. (1392)، بررسی ارتباط شیوههای تنظیم و ابراز هیجان با رفتارهای قلدری در دانش آموزان نوجوان، مجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 49(8)، 264-290.
بیرامی، منصور و علایی، پروانه. (1393). قلدری در مدارس راهنمایی دخترانه: نقش شیوههای فرزندپروری و ادراک از محیط عاطفی خانواده، فصلنامه روانشناسی مدرسه، 7(6)، 38-56.
بیرامی، منصور؛ هاشمی، تورج؛ فتحی آذر، اسکندر و غلامی، پروانه. (1394). اثربخشی آموزش مدیریت شرم بر برنامه PEGS در کاهش قلدری نوجوانان دختر، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 10(29)، 1-16.
حاتمی، زهرا. (1390). راهبردهای روانشناختی: راهبردهای خودکنترلی رفتار، رشد مشاور مدرسه، 2(24)، 52-55.
حسینخانزاده، عباسعلی. (1392)، آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان، تهران: انتشارات رشد فرهنگ.
رزازان، نجمه؛ روانی پور، مریم؛ غریبی، طیبه؛ معتمد، نیلوفر و زارعی، احمدرضا. (1393). بررسی تأثیر الگوی توانمندسازی خودمدیریتی بر کیفیت زندگی نوجوانان و جوانان مبتلا به تالاسمی ماژور. آموزش پرستاری، 3(2)، 48-59.
زرگر شیرازی، فریبا و سراج خرمی، ناصر. (1391). رابطه خود اثربخشی و مقبولیت اجتماعی با اضطراب اجتماعی در دانشجویان دختر. فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگ، 2(7)، 63-78.
شریفینیا، محمدحسن. (1387). بررسی اثربخشی درمان یکپارچه توحیدی در کاهش بزهکاری زندانیان، دو فصلنامه مطالعات اسلام و روانشناسی، 1 (2)، 7-30.
شکربیگی، عالیه و امیری، امیر. (1390). مدیریت بدن و مقبولیت اجتماعی مطالعه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور شهر زنجان، فصلنامه جامعهشناسی مطالعات جوانان، 3(2)، 85-101.
عاشوری، احمد؛ ترکمن ملایری، مهدی؛ فدایی، زهرا. (1387). اثربخشی گروهدرمانی متمرکز بر ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 14(4)، 49-33.
کیمیایی، سیدعلی؛ رفتار، محمدرضا و سلطانی فر، عاطفه. (1390). اثربخشی برنامه تقویت هوش هیجانی بر کنترل رفتار قلدری نوجوانان، مجله علوم رفتاری، 5(4)، 303-297.
گلپرور، محسن؛ رفیعزاده، هاله و عارفی، مژگان. (1393). بررسی همبستگی قلدری در بیمارستان با شکایات جسمانی و بهزیستی عاطفی در بیمارستان زن، مجله پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی، 19(6)، 328-334.
محمودی، حجت. (1394). جرمشناسی نوجوانان و جوانان در زندان تبریز: بررسی علل روانشناختی، دومین همایش زندان و توانمندسازی زندانیان، سازمان زندانها، تبریز، بهمنماه.
هاشمی، تورج؛ گل پرور، فرشته و فتحی آذر، اسکندر. (1394). اثربخشی برنامه شناخت و مقابله با قلدری بر باورها و دیدگاههای معلمان درباره قلدری و خودکارآمدی آنان در مدیریت رفتار کلاسی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(7)، 25-39.
Adediran, O. A. (2011). Using contingency management and self-management in the reduction of conduct disorders of pupils. Journal of Education in DevelopingAreas.(JEDA), 19(1), 1-11.
Aderanti, R. A., & Hassan, T. (2011). Differential effectiveness of cognitive restructuring and self management in the treatment of adolescents. The Romanian Journal of Psychology, Psychotherapy and Neuroscience, 1(1), 193-217.
Andreou, E., & Bonoti, F. (2010). Children’s bullying experiences expressed through drawings and self-reports. School Psychology International, 31(2), 164-177.
Easley, C. E. (2011). Together we can make a difference: The case for transnational action for improved health in prisons. Public health, 125(10), 675-679.
Espelage, D. L., Gutgsell, E. W., & Swearer, S. M. (Eds.). (2004). Bullying in American schools: A social-ecological perspective on prevention and intervention. routledge.
Findling, R. L. (2003). Treatment of aggression in children. Primary Care Companion. Journal of Clinical Psychiatry, 5(Suppl 6), 5-9.
Gladden, R. M. (2014). Bullying Surveillance among Youths: Uniform Definitions for Public Health and Recommended Data Elements. Version 1.0. Centers for Disease Control and Prevention.
Gofin, R., & Avitzour, M. (2012). Traditional versus internet bullying in junior high school students. Maternal and Child Health Journal, 16(8), 1625-1635.
Hosser, D., Windzio, M., & Greve, W. (2008). Guilt and shame as predictors of recidivism: A longitudinal study with young prisoners. Criminal Justice and Behavior, 35(1), 138-152.
Kennedy, A., Rogers, A., Bowen, R., Lee, V., Blakeman, T., Gardner, C., ... & Chew-Graham, C. (2014). Implementing, embedding and integrating self-management support tools for people with long-term conditions in primary care nursing: a qualitative study. International journal of nursing studies, 51(8), 1103-1113.
Mack, A. H. (2011). the Association of Suicide and Bullying in Childhood to Young Adulthood: a Review of Cross–sectional and Longitudinal Research Findings. Year Book of Psychiatry & Applied Mental Health, 2011(C), 13-14.
Nordahl, J. K., Poole, A., Stanton, L., Walden, L. M., & Beran, T. N. (2008). A review of school-based bullying interventions. Democracy & Education, 18(1), 16-20.
Omotunde, E. E., Philomena, O., & Oliha, J. (2015). Effects of Self-Management and Social Skills Training On the Reduction of Adolescents’ Conduct Disorder. International Journal of Education and Practice, 3(3), 129-142.
Powers, M. A., Bardsley, J., Cypress, M., Duker, P., Funnell, M. M., Fischl, A. H., ... & Vivian, E. (2017). Diabetes self-management education and support in type 2 diabetes: a joint position statement of the American Diabetes Association, the American Association of Diabetes Educators, and the Academy of Nutrition and Dietetics. The Diabetes Educator, 43(1), 40-53.
Wike, T. L. (2011). The effectiveness of a social skills intervention for preventing aggression in children: An evaluation of the making choices intervention: University of North Carolina16(32).45-64.
Wilkowski, B. M., Robinson, M. D., & Troop-Gordon, W. (2010). How does cognitive control reduce anger and aggression? The role of conflict monitoring and forgiveness processes. Journal of personality and social psychology, 98(5), 830.
Zurhold, H., & Haasen, C. (2005). Women in prison: Responses of European prison systems to problematic drug users. International Journal of Prisoner Health, 1(2/3/4), 127-141.