آتشافروز، عسکر. (1391). رابطه علی بین باورهای هوشی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری هدفهای پیشرفت، خودکارآمدی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و انگیزش درونی در دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز. پایاننامه دکتری تخصصی (Ph. D.) روانشناسی تربیتی. دانشگاه شهید چمران اهواز.
ابوالقاسمی، عباس؛ مهرابیزاده، علی؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسین. (1383). اثربخشی روشهای درمانی آموزش ایمنسازی و حساسیتزدایی منظم بر اضطراب امتحان دانش آموزان. مجله روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس، 29، 1 ـ 19.
ابوالقاسمی، عباس؛ مهرابیزاده، مهناز و نجاریان، بهمن. (1381). بررسی میزان همهگیرشناسی اضطراب امتحان و ارتباط اضطراب امتحان با خودکارآمدی و جایگاه مهار با توجه به متغیر هوش. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی، 7، ص 1-7.
احمدوند، زهرا؛ حیدری نسب، لیلا و شعیری، محمدرضا. (1392). وارسی روایی و اعتبار پرسشنامه پنجوجهی ذهن آگاهی در نمونههای غیربالینی ایرانی. مجله علوم رفتاری، 7، 3، ص 229-237.
امیدیان، مرتضی؛ همتی، حمیده و برزگر بفروئی، کاظم. (1394). مدل علی نقش چشمانداز زمان در عملکرد تحصیلی باواسطه گری خودکار آمدی و اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه یزد. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 8، 4، ص 1-23.
بحرانی، محمود. (1388). بررسی روایی و پایایی مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر. مطالعات روانشناختی، 5، شماره، ص 51-72.
حسنزاده، رمضان و مهدی نژاد گرجی، گلین. (1393). رابطه بین جهتگیری انگیزشی (درونی، بیرونی و بی انگیزشی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی. مجله روانشناسی مدرسه، 3، 3، ص 38-60.
خادمی اشکذری، ملوک و پیریایی، صالحه. (1394). طراحی و آزمودن الگویی از اثر ساختار هدف مدرسه بر ساختارهای انگیزشی دانش آموزان با در نظر گرفتن نقش واسطهای حمایت ادراکشده از سوی معلم. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 11، 38، 23-42.
دهقانزاده، حجت و دهقانزاده، حسین. (1396). ارزیابی نرمافزارهای آموزشی علوم تجربی سوم ابتدائی بر اساس عناصر انگیزش درونی. 13، 45،121-145.
رحیمیمند، مریم و عباس پور، عباس (1395). رابطه روشهای تدریس (مباحثه گروهی، پرسش و پاسخ، نمایش علمی و سخنرانی) بر انگیزه پیشرفت دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 12،39، 1-24.
رضاخانی، سیمیندخت. (1386). بررسی انگیزش درونی و بیرونی پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 2، 2، 85-106.
ریو، جان مارشال. (1387). انگیزش و هیجان، ترجمه یحیی سید محمدی (1387). تهران: نشر ویرایش. سال انتشار اثر به زبان اصلی، 2005
سماوی، سیدعبدالوهاب. (1391). آزمایش و مقایسه مدل رابطه علی یوپند با مدرسه، چشمانداز آینده، باورهای خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی با میانجیگری امید و سلامت روانی دانش آموزان پسر و دختر دبیرستانی شهر بندرعباس. پایاننامه دکتری تخصصی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
سیف، علیاکبر. (1368). روانشناسی پرورشی و روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران، انتشارات آگاه.
شیخی فینی، علیاکبر و برومند، رضا. (1390). پیشبینی عملکرد تحصیلی درس ریاضی از طریق باورهای انگیزشی (خودکارآمدی، ارزشگذاری درونی و اضطراب امتحان). مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی. 10، 34-19.
ظهیری ناو، بیژن و رجبی، سوران. (1388). بررسی ارتباط گروهی از متغیرها با کاهش انگیزش تحصیلی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی. مجله دانشور رفتار، 16، 36. 80-69.
قاسمی جوبنه، رضا؛ موسوی، سید ولیالله؛ ظنی پور، آذین و حسینی صدیق، کریم السادات. (1395). رابطه ذهن آگاهی و تنظیم هیجان با تعلل ورزی دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9،2، 134-141.
قدمپور، عزت اله؛ ویسکرمی، حسن علی و علائی خرایم. (1394). رابطه باورهای انگیزشی (خودکارآمدی، انگیزش تحصیلی، اضطراب امتحان) با عملکرد تحصیلی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 21، 126-105.
متقیان، مریم؛ شریفی، حسن پاشا و میرهاشمی، مالک. (1397). تبیین انگیزش تحصیلی دانش آموزان بر مبنای جهتگیری انگیزشی ادراکشده والدین و معلمان و میانجیگری نیازهای اساسی روانشناختی (ارائه مدلی علّی)، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13، 47، 141-162.
واحدی، شهرام؛ اسماعیلپور، خلیل؛ زمانزاده، وحید و عطاییزاده، افسانه. (1391). نیمرخهای انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی: رویکرد فرد ـ محور. فصلنامه افق پرستاری، 1، 1، 45-37.
واحدی، شهرام؛ فرجیان، فاطمه و حاتمی، جواد. (1395). تحلیل نیمرخ انگیزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی بر اساس دیدگاه خود تعیین گری، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13، 45، 97-119.
Baer, R. A., Smith, G. T., Hopkins, J., Krietemeyer, J., & Toney, L. (2006). Using self-report assessment methods to explore facets of mindfulness. Assessment, 13(1), 27-45.
Bowles, T. V. (2018). Motivation to the Past, Present, and Future: Time Orientation and Disorientation before Therapy. Australian Psychologist, 53(3), 223-235.
Boyd, J. N., & Zimbardo, P. G. (2006). Time perspective, health, and risk taking. In Understanding behavior in the context of time (pp. 97-119). Psychology Press.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 84(4), 822.
Calvo, M. G., Ramos, P. M., & Estevez, A. (1992). Test anxiety and comprehension efficiency: The role of prior knowledge and working memory deficits. Anxiety, Stress, and Coping, 5(2), 125-138.
Carmody, J., & Baer, R. A. (2008). Relationships between mindfulness practice and levels of mindfulness, medical and psychological symptoms and well-being in a mindfulness-based stress reduction program. Journal of behavioral medicine, 31(1), 23-33.
De Bilde, J., Vansteenkiste, M., & Lens, W. (2011). Understanding the association between future time perspective and self-regulated learning through the lens of self-determination theory. Learning and instruction, 21(3), 332-344.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The" what" and" why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological inquiry, 11(4), 227-268.
Drake, L., Duncan, E., Sutherland, F., Abernethy, C., & Henry, C. (2008). Time perspective and correlates of wellbeing. Time & Society, 17(1), 47-61.
Elliot, A. J., & Church, M. A. (1997). A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation. Journal of personality and social psychology, 72(1), 218.
Hanh, T. N. (1976). The miracle of mindfulness (M. Ho, Trans.). New York: One Spirit.
Harter, S. (1981). A new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: Motivational and informational components. Developmental psychology, 17(3), 300.
Ho, F. L. (2016). Self-determination theory: The roles of emotion and trait mindfulness in motivation.
Huffman, K. (2006). Living Psychology, John Wiley & Sons, Inc.•
Kabat-Zinn, J., & Hanh, T. N. (2009). Full catastrophe living: Using the wisdom of your body and mind to face stress, pain, and illness. Delta.
Keith, N., Hodapp, V., Schermelleh-Engel, K., & Moosbrugger, H. (2003). Cross-sectional and longitudinal confirmatory factor models for the German Test Anxiety Inventory: A construct validation. Anxiety, Stress & Coping, 16(3), 251-270.
Keough, K. A., Zimbardo, P. G., & Boyd, J. N. (1999). Who's smoking, drinking, and using drugs? Time perspective as a predictor of substance use. Basic and applied social psychology, 21(2), 149-164.
Kooij, D. T., Kanfer, R., Betts, M., & Rudolph, C. W. (2018). Future time perspective: A systematic review and meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 103(8), 867.
Lee, J. Q., McInerney, D. M., Liem, G. A. D., & Ortiga, Y. P. (2010). The relationship between future goals and achievement goal orientations: An intrinsic–extrinsic motivation perspective. Contemporary Educational Psychology, 35(4), 264-279.
Lepper, M. R., Corpus, J. H., & Iyengar, S. S. (2005). Intrinsic and extrinsic motivational orientations in the classroom: Age differences and academic correlates. Journal of educational psychology, 97(2), 184.
Lucas, R. I., Pulido, D., Miraflores, E., Ignacio, A., Tacay, M., & Lao, J. (2010). A study on the intrinsic motivation factors in second language learning among selected freshman students. Philippine ESL Journal, 4(1), 3-23.
Mello, Z. R., & Worrell, F. C. (2006). The relationship of time perspective to age, gender, and academic achievement among academically talented adolescents. Journal for the Education of the Gifted, 29(3), 271-289.
Nyanaponika Thera. (1972). The power of mindfulness. San Francisco, CA: Unity Press.
Piatkowska, J. M. (2014). The relationship between mindfulness and burnout among master of Social Work students.
Pintrich, P. R. (2004). A conceptual framework for assessing motivation and self-regulated learning in college students. Educational psychology review, 16(4), 385-407.
Salmerón Pérez, H., Gutiérrez-Braojos, C., & Rodríguez Fernández, S. (2017). The relationship of gender, time orientation, and achieving self-regulated learning. Revista de Investigación Educativa, 35(2).
Santrock, J. W. (2011). Educational Psychology. 5th edition, Mc Graw Hill education.
Schunk, D. H., Pintrich, P. R., & Meece, J. L. (2008). Motivation in education: Theory, research, and applications.
Seema, R., & Sircova, A. (2013). Mindfulness--a Time Perspective? Estonian Study. Baltic Journal of Psychology, 14.
Shell, D. F., & Husman, J. (2001). The multivariate dimensionality of personal control and future time perspective beliefs in achievement and self-regulation. Contemporary educational psychology, 26(4), 481-506.
Simons, J., Vansteenkiste, M., Lens, W., & Lacante, M. (2004). Placing motivation and future time perspective theory in a temporal perspective. Educational psychology review, 16(2), 121-139.
Stolarski, M., Vowinckel, J., Jankowski, K. S., & Zajenkowski, M. (2016). Mind the balance, be contented: Balanced time perspective mediates the relationship between mindfulness and life satisfaction. Personality and Individual Differences, 93, 27-31.
Walsh, J. J., Balint, M. G., SJ, D. R. S., Fredericksen, L. K., & Madsen, S. (2009). Predicting individual differences in mindfulness: The role of trait anxiety, attachment anxiety and attentional control. Personality and Individual differences, 46(2), 94-99.
Zimbardo, P., & Boyd, J. (2008). The time paradox: The new psychology of time that will change your life. Simon and Schuster.